Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

DSM IV termen

  • Hyperactief

    Jammer angela van die medicatie, kan psychoses oproepen en/ of andere ernstige bijwerkingen veroorzaken, en dan ben je nog verder van huis, het is schandalig dat de overheid kinderen niet beter beschermt tegen “artsen” die op een pseudowetenschap medicatie voorschrijven… Succes met je studie.;) Groetjes v Hyperactief

  • jack

    Beste ouders, kom toevalling op de site en lees met interesse jullie opmerkingen. Kan het niet laten om te reageren zeker als ik door de overheid gestopt moet worden omdat ik gevaarlijk zou zijn…..

    Ik werk als behandelcoördinator binnen de kinder en jeugd GGZ en plak met enige regelmaat, zoals jullie het noemen, stickers op kinderen en hun ouders.

    Belangrijk om mee te beginnen is dat er vanuit de DSM uitsluitend geclassificeerd wordt en niet, zoals jullie stellen, gediagnostiseerd. Dat is een groot verschil wat ik toe wil lichten. Met een diagnose stel je iets onomstotelijk en met “aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid” vast, met een classificatie vanuit de DSM geeft je richting aan begeleiding en behandeling, je plaats als het ware het gedrag in een hokje met als ondertiteling (maar die zou je dus moeten krijgen van je behandelaar) welke handleiding, tips en adviezen, moeilijkheden je eventueel antwoorden op zou kunnen vinden. Dit alles staat in het teken van zorg. GGZ is dan ook een zorginstelling. Als je meer wil weten overigens m.b.t. DSM is er een hele handige uitgave voor ouders, cliënten en hulpverleners die de DSM verder uitgebreid en minder kort door de bocht uiteenzet.

    Tot slot wil ik jullie, vanuit betrokkenheid, erop wijzen dat er meerdere wegen zijn naar Rome, da's het mooie aan de psychiatrie/ psychologie. Een zwart-wit wetenschap zal er op dit vlak nooit komen, gelukkig maar want alle mensen zijn dan ook verschillend!Hyperactief schreef:

    >

    > Jammer angela van die medicatie, kan psychoses oproepen en/

    > of andere ernstige bijwerkingen veroorzaken, en dan ben je

    > nog verder van huis, het is schandalig dat de overheid

    > kinderen niet beter beschermt tegen “artsen” die op een

    > pseudowetenschap medicatie voorschrijven… Succes met je

    > studie.;) Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Beste jack, je kan met een heel verhaal woordspelletjes gaan doen, maar het veranderd niets aan hetgeen ik gesteld heb. Aan het eind van het liedje heet het diagnose ADHD of wat het stempeltje ook mogen wezen. Daarbij worden kinderen op een gevaarlijke manier blootgesteld aan medicatie, zeker omdat de psychiatrie een pseudowetenschap is…… En de publieksuitgave van de DSM heb ik al, daar ben ik ooit in begonnen….. Groetjes v Hyperactief