Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Medicatie voor behandeling ADHD veel belangrijker dan gedragstherapie !!!

  • Alkien

    En zo moet men promoveren………ooit zulke onzin gehoord ???

    Groet,

    Alkien.

    Medicatie voor behandeling ADHD veel belangrijker dan gedragstherapie

    Dinsdag 29 november 2005, 12:00

    Promotie

    Mw. S. van der Oord / Klinische psychologie

    Critical issues in diagnosis and treatment of children with ADHD.

    Saskia van der Oord deed onderzoek naar de vereisten voor het stellen van een accurate diagnose van ADHD. Ook bestudeerde zij de effectiviteit van behandelingen bij kinderen met ADHD. Om de diagnose ADHD te stellen is zowel informatie van ouders als van leerkrachten nodig, maar deze informatie komt vaak niet overeen. Uit Van der Oords onderzoek blijkt onder andere dat hoe meer stress ouders ervaren, hoe minder overeenstemming er is tussen ouders en leerkrachten over het ADHD-gedrag van het kind. De meest gebruikte behandelingen voor kinderen met ADHD zijn gedragstherapie en medicatie, of een combinatie van beide. Van der Oord concludeert dat gedragstherapie niets toevoegt aan medicatie (Ritalin). Het blijkt dat medicatie het effectiefst is op de verbetering van het ADHD-gedrag, en dat gedragstherapie niets toevoegt. Gedragstherapie alleen is echter ook voldoende effectief. Op de verbetering van het sociale functioneren zijn alledrie de behandelingen even effectief. Het is echter niet duidelijk voor welk kind welke behandeling het meest geschikt is.

    Promotor

    prof. dr. P.J.M. Prins, prof. dr. P.M.G. Emmelkamp

    Locatie

    Singel 411 (Aula van de UvA)

    Singel 411

    1012 WN Amsterdam

    Deelname

    Toegang vrij

    BRON:www.uva.nl

  • Hyperactief

    Wordt gehouden in de Aula van de Uva, lekker luguber met de Ritalin doden in mijn achterhoofd. Deze wereld is compleet gestoord, kinderlevens worden vernietigd door medicatie. De Pietje Bel van toen zou men nu aan de medicatie zetten, en het ergste is dat veel ouders er nog in trappen ook, totdat er gezondheidsschade of erger ontstaat.:(:(:( Ik ben blij dat mijn ouders me die rotzooi nooit gegeven hebben, sterker nog geen haar op hun hoofd die er over dacht, ik had het ze ook nooit vergeven… Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    Dat zelfde gevoel heb ik ook Hyper. Ik herinner me dat enorme stuk geschreven over de Ritalin doden. De vaak zeer jonge kindertjes, met foto en alles erbij die het leven hebben gelaten door deze rommel.

    En dan nog zijn er mensen die lopen te smeken om hun kids deze troep te mogen geven.

    Waar denkt men op zo'n moment aan……..het welzijn van het kind, of de rust in huis zodat men het zelf wat rustiger heeft……..ik denk het laatste want een kind moet kind blijven, en als zo'n kind druk is jammer dan, dan is dat de aard van het beestje.

    Ik kan me dan ook niet voorstellen dat er echt kinderen zijn die last hebben van hun eigen ADHD zoals men wel eens suggereert. Als dit al zo is dan wordt dit ze aangepraat.

    Ook ik slik die rommel gelukkig niet, en in mijn jeugd was ik best een lastpak voor mijn ouders. Maar toen was het gelukkig nog niet zo dat men mij aan de rommel zette.

    Mijn kids krijgen het ook niet. Never……..

    Zal mij benieuwen of men hier in diut land ook bij het overlijden van een kind de oorzaak eens naar buiten laat komen, en de doden gaat registreren, want zoals jij ook weet doet men dat hier niet.

    Als men dit ooit wel zou gaan doen en het werd uitgezocht weet ik vrijwel zeker dat er ook hier kinderen door middel van medicatie aan onder door gegaan zijn.

    Maar goed, dat is allemaal koffiedik kijken en afwachten want dit soort nieuws brengt men nu eenmaal niet graag naar buiten.

    Groetjes,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Precies Alkien, in Nederland registreerd men “nog” geen medicatiedoden, en het “complex” wat kinderen van hun “ADHD” of andere “stoornissen” hebben wordt ze aangepraat door school/ omgeving en soms ook de ouders die al dat gez.ei.k over hun kind zat zijn. Het is triest dat psychiaters meegaan in de pillenmode voor niet medisch en/ of wetenschappelijk bewezen “stoornissen”, en dat ouders daar vaak blind op vertrouwen, de enige die er echt beter van wordt zijn de aandeelhouders van de farmaceutische industrie.:(:(:( Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    Helemaal mee eens Hyper……….

    Groetjes,

    Alkien.

  • angela

    Hallo Alkien.

    Snif Snif en dan ben ik blij dat ik eindelijk na meer dan een jaar leuren iemand bereid heb gevonden om hem een sociale vaardigheidstraining te geven, kom jij met dit artikel????

    Ik ga toch voor een sociale vaardigheidstraining.Ritalin werkt wel op het moment dat ik het hem geef,maar ik hoop toch wel om er ooit eens met te kunnen stoppen.

    Enne…. je hoort of Van Der Oord gelijk heeft of niet.

    Groetjes Anita.

  • Alkien

    Sorry, kon het ook niet weten dat ze dit gingen plaatsen ;)

    De training lijkt mij ook inderdaad de beste keus hoor. Ritalin, ik blijf het gevaarlijke rommel vinden, al is niet iedereen het daar met mij eens zoals je wel weet.

    Of van de Oord gelijk heeft, tja dat wil ik ook wel weten…….maar ik persoonlijk denk dat deze mw. promotie interessanter vond dan de waarheid :(

    Groet,

    Alkien.

  • sousou

    En die mensen maar brood op de plank halen met die grote onzin over ADHD. Laat die kinderen toch lekker rennen joh! in plaats van ze alleen hersenlam te maken.

    Ik ben zelf ook een moeder van een ADHD kind. Het ziekenhuis heeft er echt alles aan gedaan om mij over te halen Ritalin aan mijn kind ter geven….inderdaad geen haar op mijn heefd die er aan denkt.

    Sousou

    Hyperactief schreef:

    >

    > Wordt gehouden in de Aula van de Uva, lekker luguber met de

    > Ritalin doden in mijn achterhoofd. Deze wereld is compleet

    > gestoord, kinderlevens worden vernietigd door medicatie. De

    > Pietje Bel van toen zou men nu aan de medicatie zetten, en

    > het ergste is dat veel ouders er nog in trappen ook, totdat

    > er gezondheidsschade of erger ontstaat.:(:(:( Ik ben blij dat

    > mijn ouders me die rotzooi nooit gegeven hebben, sterker nog

    > geen haar op hun hoofd die er over dacht, ik had het ze ook

    > nooit

    > vergeven… Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Klasse sousou, je heb helemaal gelijk, laat je niet gek maken. Groetjes v Hyperactief

    sousou schreef:

    >

    > En die mensen maar brood op de plank halen met die grote

    > onzin over ADHD. Laat die kinderen toch lekker rennen joh! in

    > plaats van ze alleen hersenlam te maken.

    >

    > Ik ben zelf ook een moeder van een ADHD kind. Het ziekenhuis

    > heeft er echt alles aan gedaan om mij over te halen Ritalin

    > aan mijn kind ter geven….inderdaad geen haar op mijn heefd

    > die er aan denkt.

    >

    > Sousou

    >

    > Hyperactief schreef:

    > >

    > > Wordt gehouden in de Aula van de Uva, lekker luguber met de

    > > Ritalin doden in mijn achterhoofd. Deze wereld is compleet

    > > gestoord, kinderlevens worden vernietigd door medicatie. De

    > > Pietje Bel van toen zou men nu aan de medicatie zetten, en

    > > het ergste is dat veel ouders er nog in trappen ook, totdat

    > > er gezondheidsschade of erger ontstaat.:(:(:( Ik ben blij dat

    > > mijn ouders me die rotzooi nooit gegeven hebben, sterker nog

    > > geen haar op hun hoofd die er over dacht, ik had het ze ook

    > > nooit

    > >

    > vergeven… Groetjes v Hyperactief