Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Psyche

  • Chaosx1

    Hallo weet ook iemand of er een relaatsie bestaat tussen een griekse godin genaamd Psyche en de psychiatrie of het daar van is af geleidt Psyche en Amor hadden een relaatsie maar waren niet voor elkaar bestemt dat is het eenige wat ik er fan weet als iemand hier meer van weet zouw ik dat graag horen .Groeten Caosx1

  • Alkien

    Hoi Chaosx1,

    Nee, er bestaat geen relatie tussen Psyche en de psychiatrie. Psyche is een sprookjes figuur, en had een onmogelijke liefde met amor.

    Zie : http://www.digischool.nl/ckv1/ckvdol/gerard.htm

    Hier vind je al een heel stuk erover.

    Als je verder googled op Godin en Psyche, dus zo achter elkaar, dan vind je nog wel meer erover.

    Groet,

    Alkien.

  • WimN

    het Griekse woord “psyche” betekent “ziel” het Griekse woord “iater” betekent “arts”. Psychiater is dus een “zielendokter” of “zielenknijper”zo je wilt:-)

  • Hyperactief

    :D:D:D

  • Chaosx1

    Hallo Wim dus psyche is ziel of geest en amor heeft geloof ik met de liefde the maken tss dat de psychiaters zich laten inspiereren door zulke oude sprookjes zouden ze zich zelf dan als de liefde zien? over kijk op de wereld gesproken het ruikt naar hoogwaanzin als je denkt dat je een god bent straks gaan ze nog pijlen op mensen af schieten levens gevaarlijk zulke lui Groeten Chaosx1

  • Alkien

    Ik denk dat je nu dingen door elkaar gooit.

    Het eerste wat jij vroeg was een sprookje (zie mijn link in mijn eerste antwoord). Wat Wim zei is de letterelijke vertaling van het woord psychiater.

    Het staat dus los van elkaar. En psychiaters hebben dus niets met het sprookje te maken en ook niet met Amor.

    Je haalt twee dingen door elkaar. :)

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Hallo Wim dus psyche is ziel of geest en amor heeft geloof ik met de liefde the maken tss dat de psychiaters zich laten inspiereren door zulke oude sprookjes zouden ze zich zelf dan als de liefde zien? Aldus: Chaosx1

    Hoi Chaosx1, zie het antwoordt van Alkien van 07:39, maar wat die “liefde” betreft lopen er wel heel wat psychiaters hun “zetpil” of was het “opgezette pil” na, zie op mijn weblog de inleiding en hoofdstukken over verkrachting: http://antipsychiatrie.web-log.nl/ Groetjes v Hyperactief:(

  • Chaosx1

    Hallo Alkien ik heb de link gezien bedankt trauwens zeer interzant en ik waardeer kunst eenorm mischien draawde ik wat door maar zo als wim al zij het is ziele knijper ? ik zeg niet dat het zo is maar woorden zijn meestal ergens van iets ouders afgelijd en ziel en geest werd vroeger als het zelfde gezien maar goet mensen met dyslexie schijnen wel eens een paar stappen over the slaan dus mischien heb je wel gelijk Groeten Chaosx1

  • Alkien

    Klopt Chaosx1, het woord betekend letterlijk zieledokter/ arts.

    En met die dyslexie……ach dat zal wel meevallen…;)

    Groet,

    Alkien.