Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Discussie : 'Klinieken mogen geen drugs geven?

  • Alkien

    Graag zou ik jullie mening weten aangaande het onderstaande bericht.

    Hoe denken jullie hierover, en hoe zou het eventueel wel moeten. Wat zou men juist niet moeten doen, en wat juist wel.

    Lijkt me een leuk discussiepunt. ;)

    Groet,

    Alkien.

    'Klinieken mogen geen drugs geven?

    Van onze verslaggever Raoul du Pré

    DEN HAAG - Het verzoek van drie psychiatrische klinieken om hun verslaafde patiënten drugs te mogen voorschrijven, strandt deze week waarschijnlijk in de Tweede Kamer. De regeringspartijen CDA en VVD vinden het een onverstandig en ?gevaarlijk? plan. ?Psychiatrische instellingen mogen geen gedoogruimtes worden?, aldus Kamerlid Joldersma (CDA).

    De partijen reageren op het pleidooi, maandag in de Volkskrant, van drie grote instellingen voor geestelijke gezondheidszorg en verslavingszorg. Zij willen toestemming om verslaafde psychiatrische patiënten onder strikte voorwaarden middelen als cocaïne en marihuana te kunnen voorschrijven. Volgens de directeuren van de instellingen is verslaving in de eerste plaats een ?ziekte?.

    Succesvolle psychiatrische behandeling van verslaafden is vaak niet mogelijk en daarom zou de overheid er beter aan doen het drugsgebruik te reguleren, betogen de directeuren. Met drugs op recept hoeven patiënten bovendien geen beroep meer te doen op illegale dealers. Dit zou de huidige overlast van allerlei criminele activiteiten rond de instellingen kunnen voorkomen. Met drugs op recept kan de ?maatschappelijke teloorgang worden gestuit en een begin worden gemaakt met het op orde brengen van de belabberde maatschappelijke omstandigheden?, aldus de directeuren.

    Terwijl de linkse oppositiepartijen en regeringspartij D66 dit pleidooi ondersteunen en het morgen in de Kamer aan de orde willen stellen, geloven CDA en VVD er niet in. ?Die patiënten moeten worden behandeld, desnoods met medicijnen, maar niet met drugs?, aldus het Kamerlid Veenendaal (VVD). ?We moeten niet kiezen voor de weg van de minste weerstand. Als deze psychiaters hun zin krijgen, vrees ik dat we een categorie patiënten krijgen die als gebruikers door de instellingen lopen en met wie verder niets meer gebeurt.?

    Joldersma (CDA) noemt het een ?gevaarlijk? plan. ?Het is de omgekeerde wereld. Juist mensen die verslaafd zijn, kun je niet psychiatrisch behandelen omdat hun ware persoonlijkheid niet boven komt. Terwijl dat juist wel moet gebeuren. Met drugsverstrekking houden we de verslaving in stand. Daarmee komen we er niet.?

    PvdA, SP en D66 zijn wel van plan het pleidooi van de psychiaters woensdag in een Kamerdebat over te brengen aan minister Hoogervorst van Volksgezondheid. ?Het uitgangspunt is goed?, aldus Kant (SP), ?want hoe meer deskundigen ik spreek, hoe vaster ik ervan overtuigd raak dat verslaving inderdaad een ziekte is. Het moet natuurlijk wel onder goede medische begeleiding gebeuren.?

    BRON:Volkskrant.

  • Hyperactief

    En terecht dat ze dat niet mogen geven Alkien, wat je juist wel moeten doen is aan probleemoplossing werken i.p.v. mensen met chemische middelen en/ of andere mensonteerende “behandelingen” nog verder in hun greep te houden. Afkicken van drugs is een groot probleem, maar afkicken van psychiatrische middelen is nog een veel groter probleem wat niet bij iedereen bekend is. Groetjes v Hyperactief

  • Chaosx1

    Hallo al is verslaving erg zie ik niet hoe je het vergelijken moet met een ziekte en wat de psychiatrie er mee moet al kan er mischien op een gegeven ogen blik psychse problemen onstaan al kan grates verstekken van druks de ilegale markt doen instorten heeft dit alleen nut als de rest van europa mee doet anders zit je met de volgende generatsie met de zelfde probleem niet iedere verslaavde heeft een psychize probleem

    vreemd genoeg zijn er mensen die met zware druks een voledig normaal bestaan lijden en van wiet weet ieder dat het alleen een geestelijke verslaving kan geven gewoon een teitje onthouden dan zul je zien dat dat genoeg is het kan zijn dat de psychiatrie het gewoon als cocurentsie ziet een markt waar ze nog niet aan verdienen

    boven dien is er geen verschil tussen medichijnen en druks de meeste zo genaamde druks komt ook nog uit hun hoek denk maar aan LSD,extesie,speed ritalin is vergelijkbaar met speed ritalin word dan ook vrij veel onder jongere ilegaal verhandelt met als voordeel mischien dat er geen rattegif in zit bij voorbeeld al is het al een gif maar mocht je willen af kikken van bijvoorbeelt heroine dan schijnen er in nederland bijna geen afkik klenieken the zijn laat staan goede ik heb ge hoort dat men in Engeland daar betere risultaten haalt ik vrees eerlijk gezegt dat het gewoon om het straatbeelt draait,

    antipsychotica is dopemine remmend van the lage dopemine kun je weer depresief raken waar naar je weer een antidipresiefe middel moet slikken waar je in zommige gevallen weer psychose van kan krijgen enzovoor enzovoort Groeten Chaosx1

  • Alkien

    Klopt Chaosx1. Al heb je in Nederland ook wel een goede instelling hoor die mensen kan helpen.

    Wel eens gehoord van Narconon ???

    http://www.narconon.nl

    Hier kunnen mensen, met succes, van hun verslaving af geholpen worden.

    Groet,

    Alkien.

  • Chaosx1

    Hallo Alkien nee daar had ik nog niet van ge hoort en ik heb de link gezien en niks gevonden waar ik niet mee eens ben je kunt de druks wel weg halen maar je sult dan ook iets anders voor terug moeten plaatsen en dan bedoel ik op sochaal gebied en een goed doel in het leven het is dan ook een mis vating dat druks brobleem alleen in grote steden plaats vint tegen woordig is het juist anders om wat men nog steets masaal ontkent wat de psychiatrie betreft lijkt het mij weer een duidelijk geval van het sisi-syndroom? wat the vinden is via Google groeten Chaosx1

  • Alkien

    Hoi Chaosx1,

    Ik ben het helemaal met je eens.

    Voor wat betreft dat syndroom waar je het over hebt kan ik niets vinden. En heb dan ook geen idee wat het zou moeten zijn.

    Kun je het iets verduidelijken ???

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Precies Alkien, en wat psychoses betreft weten ook veel mensen niet dat de “populaire” ADHD medicatie dit ook op kan wekken.:( Groetjes v Hyperactief

  • Chaosx1

    Hallo Alkien ik weet niet hoe je hier een outomatise link neer moet zetten maar probeer anders eens skepsis via google dan stichting Skepsis of http://www.skepsis.nl/s-frames.html als het lukt om daar op the komen kies artiekelen en dan alle artiekelen daar vind De ziekmakers een artirkel ofer een versonnen ziekte door een farmaceutische bedrijf dat seroxat maakt en blijkbaar een grotere afzetmarkt zocht

    het zou alleen in Deutsland voet aan de grond hebben gehat maar is onder tussen door drie psychiaters ontmaskert aangezien dat er geen geen wetenschapelijke gegevens waren die het bestaan van het sisi-syndroom bestond de ziekte was vernoemd naar de Oostenrijkse keizerin Elisabeth die er aan zou hebben geleden de kenmerken waren een vorm van depressiviteit die goed verborgen werd gehouden

    de persoon met deze kenmerken zou geen lusteloose indruk maken integendeel ze zijn optimistisch,zelfbewusten ambitieus ze werken hard ,doen veel aan sport en fitnis,reizen regelmatig naar vere landen zien er aantrekkelijk uit enzovoort de oorzaak zouw een verstoorde serotoninebalans zijn die natuurlijk met seroxat op gelost kon worden ,zucht je begrijpt het wel denk ik Alkien dat niemand veilig is

  • Chaosx1

    Oh ik zie dat het mij wel is gelukt door er op the klikken www.skepsis.nl/s-frames.html

  • Alkien

    Ik heb het gevonden hoor. En ja goed stukje. Een heel goed voorbeeld van hoe men stoornissen verzint om de medicatie aan de man te brengen.

    Ik kon er niet veel van maken in eerste instantie omdat ik dacht aan limonade…:D

    Maar het staat er met 1 S, had er gestaan Sissi, had ik het direkt begrepen.

    Kijk dan kunnen we inderdaad wel overal wat aan verbinden, het Gerard Jolingsyndroom, of het André Hazes virus……:(:D

    Alle gekheid op een stokje, het is natuurlijk de waanzin ten top om op deze manier je waar aan te prijzen. En waar het gaat om medicatie die niet van gevaren ontbloot zijn, vind ik het ronduit schandalig om dan allerlei syndroompjes te gaan bedenken om je troep kwijt te raken.

    Groet,

    Alkien.