Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

I s dit nu mond dood maken ?

  • Erik

    Hoi,

    ik kreeg laatst een mailtje met een vraag of ik mee wilde doen aan een verhaaltjes wedstrijd bij webregio.

    Het regelement :

    Thema: Zeven hoofdzonden

    Trots, hebzucht, lust, jaloezie, gulzigheid, woede of traagheid. U mag kiezen voor één of meerdere zonden om over te schrijven.

    Lengte: Maximaal 1500 woorden

    Deadline: donderdag 13 april

    Mijn verhaal;

    Trots,

    Jaren trots, trots op onze maatschappij, trots op ons systeem, trots op onze regering, trots op ons volk, trots op hetgeen wat onze voorouders hebben bereikt.

    Trots dat ik mocht werken voor een systeem dat er voor iedereen is.

    Echter naarmate ik ouder werd werd alles steeds duurder, de hebzucht van bedrijven en de regering begon te groeien, de gedachte dat alles met geld goedgemaakt kan worden maakt de hebzucht bij veel mensen goed.

    ?Ik betaal toch ??, zonder ook maar verder na te denken gaan ze hun weg weer, of ze nou iemand gekwetst, opgelicht of bestolen hebben. ?Had je maar op moeten letten, ik zal altijd blijven liegen, zelfs bij de rechter, anders kost het mij geld? durven ze nog te denken als ze weglopen.

    De woede die hierdoor gevormd word zorgt dat er veel mensen in zichzelf keren, en bewust niet meer spreken, bewust niet meer tegen de leugens vechten.

    Toekijken, hoe jaloerse mensen door hebzucht en gulzigheid elkaar geestelijk vernietigen.

    Uiteinedelijk verliezen de leugenaars van elkaar, dat is nu duidelijk te zien in onze CDA regering, de een wijst naar de ander, en weer terug, zelf zijn ze nooit verantwoordelijk.

    En als ze dat wel zijn treden ze af, zonder schulgbekkening, vaak ktijgen ze nog een dikke afscheidspremie mee want uiteindelijk hebben ze toch geholpen. ?De gezellige uurtjes in het achterkamertje? Daar komen ze weer samen om hun leugens te vieren. En hun winsten te delen.

    De gezinnen die hierdoor op straat komen te staan worden met geregelde traagheid geholpen, ze moeten eerst psychisch breken, vaak moet het gezin scheiden en worden de kinderen ergens anders geplaatst.

    De bevolking heeft dit nu al regelmatig aangegeven, de regering en instantie's luisteren niet, ze zijn geprogrammeerd door hun studie, ze hebben niks geleerd, alleen maar aangenomen.

    Werkelijke waarden zijn ver te zoeken, als je goed kan spelen, veel kan liegen, kom je heel ver.

    De graad van de maatschappij word nog steeds gemeten over hoe men omgaat met de zwakste.

    Daarom kan ik nu zeggen ; De blinde trots om veel geld te verdienen, de jaloezie omdat een ander meer heeft dan jij, de lust ?geboren door de pil, de werkelijke waarde van sex verliezen, kinderen op de wereld te zetten?die veel huwelijken en relatie's sloopt, de traagheid van de instantie's om deze mensen te helpen ( ondanks dat ze zelf hier ook onder lijden ) , de continuë hebzucht, omdat het er anders uitziet alsof je verliest, de gulzigheid bij het nuttigen, het niet nadenken of iets ook gezond is, maken ons uiteindelijk woedend, en dan zeggen dat je medemens er schuldig aan is, zij hadden op moeten letten, doet onze maatschappij de das om.

    Groet Erik.

    Hun antwoord :

    Geachte heer ******,

    Bedankt voor uw inzending. Het komt helaas niet in aanmerking voor publicatie op de verhalenpagina van WebRegio. Dit is omdat wij op zoek zijn naar fictie verhalen en uw tekst is meer een betoog.

    Misschien vindt u het ook leuk om een fictie verhaal te schrijven? In dat geval wacht ik uw inzending af.

    Met vriendelijke groet,

    Annika *****

    Redactie WebRegio

    Dan heb ik zoiets, je hebt de waarheid net gelezen, Is dat niet Okee, Als je fictie wilt zet dat dan in je regelement.

    Ik heb nu weer zoiets van, “Ze willen het niet lezen” en zeker niet publiceren om mee te dingen in de wedstrijd.

    Dan worden er teveel mensen wakker.

    Is dit nu mond dood maken , “ 1 van de vele manieren waarop ze dit doen ?”

    Groet Erik.

  • Chaosx1

    Hallo Irik ik vind het een goed verhaal en ben wel aardig met je eens maar mond doodt maken is in dit geval wat overdreven toe gegeven dat ze beter uit hadden moeten leggen wat ze willen een fout van hun ik denk dat ze een moraal verhaaltje willen met personen maar ik snap het wel je zult inderdaat tegenwerking onder vinden als je de waarheidt naar buiten wilbrengen en kretiek hebt op instansies enzvoort je zou jou verhaal over trots in een verzonnen verhaal kunnen gieten van hoe een perzoon het mee maakt maar dat moet je zelf weten Groeten Chaosx1

  • Hyperactief

    Ik begrijp hoe je het bedoelt Chaosx1, maar wat betreft het monddood maken kunnen we eigenlijk niet oordelen. Veel media zijn “ingekochte” verlengstukken van de overheid. Ingekochte tussen aanhalingstekens, daar ze vaak ongeschreven regels hanteren die weer niet zijn opgelegt, maar die ze zichzelf opgelegt hebben. Zo heb ik een keer een actuele kwestie in verschillende kranten gekregen, maar was er één huis aan huis blad die weigerde. Ze weigerde, omdat het een conflict met de gemeente was, en deze krant ook wekelijks gemmeentenieuws publiceerde. Bang om deze inkomsten mis te lopen, onthielden ze de lezers/ sters actueel nieuws. Ook bij webregio, kan men uit het “bang” zijn subsidies en/ of andere belangen mis te lopen of te schaden besloten hebben Erik zijn verhaal niet te publiceren. Het belang van de geldschieter gaat dus voor het algemeen belang, en dat is een vorm van “monddood” maken. Het zal mij benieuwen hoe lang het duurt dat internet een vrij medium is, reken maar dat er op gebroed wordt om de vrijheid van meningsuiting waar ze zelf de mond vol van hebben in te perken…..:( Groetjes v Hyperactief

  • Chaosx1

    Hallo Hyperachtief ook ik heb wel eens tegen werking gekregen waar bij ik iets kwijt wou over de psychiatrie waar dat je zou denken dat het kan het was een note bene obenbare gebouw waar ik gelegen heidt kreeg om iets the plaatsen maar om dat er iets negatiefs over de psychiatrie instond werd dat gewijgert het werd af gedaan met dat men het niet netjes vond dat ik via hun mijn gram wilde halen therwijl ik omgeven was door het vrije woord????? terwijl ik eerst zelf mocht neer zetten wat ik wou en mijn kretiek bescheiden was dus jullie zijn niet de eenegste dit komt mischien wel omdat het instansies zijn die betaatlt worden uit de zelfde pot dat subsiedie of wat anders is zo als je zij Hyperachtief Groeten Chaosx1

  • Hyperactief

    Hoi Chaosx1, in de tijd dat ik politiek actief was heb ik folders geplaatst bij Riagg's, sommigen hebben de kritische onderbouwde folders ongemoeid gelaten, en een andere vestiging in dezelfde stad weigerde ze te plaatsen, maar hingen er eentje op.:D Dus het kan van instelling tot instelling veranderen, het is maar net wie er over beslist. Groetjes v Hyperactief