Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Manisch zijn.

  • Just me

    Manisch zijn oke weet het, het is een psychiatirsche term.

    Je super voelen, open kunnen stellen voor alles, super gebruik van je hersens, is dit ziek zijn?

    Het ene idee naar het andere schiet door je hoofd en heel raar alles lijkt te lukken.

    Denkend dat jij te groot bent voor deze wereld, de mensen in eens veel kleiner lijken dan voorheen.

    Minder geremd zijn, en je agressie grens ligt toch een stuk hoger.

    Eigenlijk veel dingen meer door een rose bril bekijken.

    Zou je nu een natuurlijke drug aanmaken? Of zijn je hersens overspannen.

    Just me

  • Hyperactief

    Hoi Just me, het gaat erom dat jij je erbij goed voelt, een etiketje draagt niets bij, alleen voor de farmaceuten die zoveel mogelijk pillen willen verslijten. Ik heb een vrouw gekent met een etiketje manisch, haar zoon had het etiketje ADHD, in heel veel opzichten waren ze gelijk, zo moeder zo zoon, en alletwee gigantische leuke mensen, dus waar hebben we het over.;) Groetjes v Hyperactief:)

  • Just me

    Das dan ook heel toevallig Hyperactief want mijn oudste zoon heeft dat etiketje ook, helaas luistert hij er ook naar, maar ja dat maakt het leven minder saai. En leren wat meer door vallen, opstaan en fouten maken.

    Groetjes Just me

  • Hyperactief

    Hoi Just me, dat maakt het systeem waarmee ze werken in de psychiatrie ook zo belachelijk. Afgelopen week werd in de TBS commissie door sommige “deskundigen” suikerziekte en de ernstige ziekte kanker aangehaald. Dit is een misselijk vergelijk met pseudoetiketjes, de medische wetenschap kan onomstotelijk aantonen dat dit ziekten zijn, daar zijn allemaal rotsvaste testen met uitslagen voor. De psychiatrie heeft dat niet. Stel je eens voor dat je bij een arts komt, die alleen met je praat en vanuit een boekje besluit dat jij een hartoperatie moet ondergaan, zonder beluisteren, cardiogram etc. etc. Die zou je dan toch gelijk aanklagen voor oplichting… Ook suikerziekte stellen ze niet vast vanuit een boekje met uiterlijke kenmerken. Ik heb me dan ook behoorlijk geërgert dat deze ziektes aangehaald werden, de psychiatrie die toch al niet hoog aangeschreven staat binnen de medische wereld, zet de gerenomeerde medische wetenschap hier mee te kakken.:( Groetjes v Hyperactief

  • Just me

    Inderdaad hyperactief je hebt kogels en losse flodders, en die losse flodders raken kant nog wal, de DSM dus ook niet.

    Als je weet hoeveel diagnoses er niet zijn gesteld, en dan ben ik niet veranderd, maar die diagnoses wel :). En dit in nog geen 3 jaar, het probleem is simpel ben ook niet te beschrijven, ben ontzettend veel, veel meer dan dat ze ooit in zo'n boekje kunnen beschrijven, want de mens is onbeschrijfelijk, en iedereen heeft daar weer een ander visie op, dus je raakt er ook nooit over uitgeschreven.

    En gissen kan iedereen, maar weten is je aanpassen, want je komt steeds meer te weten.

    Just me

  • Hyperactief

    Hoi Just me, helemaal mee eens, en je slaat de spijker op zijn kop met dat iedere psych daar zijn eigen gekleurdheid in kan verpakken. We moeten terug naar het menselijke, ik kan jou niet persoonlijk, maar wat ik door de tijd heen gelezen heb van jou, ben jij gewoon een fijn mens met ups en downs zoals we die allemaal in het leven tegen komen. (De één wat meer dan de ander) Oftewel ieder huisje heeft zijn kruisje. Maar om daar nou allemaal etiketjes op te plakken is waanzinnig. Je ziet steeds meer psychiatrische instellingen samenwerken, nu probeerd men een brug te slaan tussen de GGZ en de forensische psychiatrie, met als doel de vele verschillende plooien verder glad te strijken, en op een echte wetenschap te lijken, ik hoop dat de politiek hier doorheen prikt, en er niet in trapt.;) Want ik heb al zoveel dossiers gezien waar hetzelfde geld, en vindt het alleen jammer dat dit niet aan bod gekomen is in de commissie, want juist dat stempeltje bepaald welke kant men heen gaat…… Groetjes v Hyperactief

  • Just me

    <<>>

    Hyperactief, ik hoop dat ook, maar deze politieke malaise waar we nu mee te maken hebben, hebben al zoveel steken laten vallen, en er dingen door geduwd waar de burger het niet mee eens is, dat ik er een hard hoofd in heb.

    Maar blijven hopen kan toch geen kwaad.

    Daar worden de meeste dingen mee gebouwd.

    Hoop zijn de palen van de meeste funderingen.

    Just me

  • Hyperactief

    Precies Just me, niets doen levert zo en zo niets op, we blijven “doorvechten” tegen de bierkaai…… Groetjes v Hyperactief

  • Linda

    Wat wil je toch duidelijk maken.

    Ik ken iemand die nu manisch is.

    Niet slaapt, niet eet, zichzelf uithongerd, steelt, helemaal de kluts kwijt is.

    Huilt uit radeloosheid.

    Wilt hulp.

    Wat is volgens jullie de remedie dan om haar uit haar lijden te verlossen.

  • Hyperactief

    Wat wil je toch duidelijk maken. Aldus: Linda.

    Hoi Linda, dat psychiatrie geen oplossing is voor problemen, als je jezelf er wat verder in zou verdiepen dan zou je begrijpen waarom.

    Ik ken iemand die nu manisch is.

    Niet slaapt, niet eet, zichzelf uithongerd, steelt, helemaal de kluts kwijt is.

    Huilt uit radeloosheid.

    Wilt hulp.

    Wat is volgens jullie de remedie dan om haar uit haar lijden te verlossen. Aldus: Linda.

    In ieder geval geen onderdrukking met medicatie, oorzaken daarvan achterhalen en aan probleemoplossingen werken…. Groetjes v Hyperactief