Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Gedragsgestoorde kinderen van cel naar internaat !!!

  • Hyperactief

    Eindelijk worden deze civiel geplaatste kinderen gescheiden van de strafrechterlijk geplaatsden, iets waar wij (Alkien en ikzelf) altijd voor zijn geweest en ik voor een aantal jaren terug met de toemalige beheerder van autisme Harm S. tweede kamervragen over hebben laten stellen. Daar gezien de voormalige Justitiële Rijksinrichting Het Nieuwe Loyd in de Amsterdamse Bijlmer wegens o.a. strubbelingen onder het personeel door Justitie gesloten is, heeft (wat wij helaas verwachten) de psychiatrie deze voormalige jeugdgevangenis aangekocht voor jongeren met gedragsproblemen te “behandelen” Oftewel jongeren die van de regen in de drup komen, en door een pseudo“wetenschap” verder de vernieling in geholpen worden met medicatie, medicatie waar men steeds meer jongere kinderen aan zet omdat we in wereld leven die niet in de jeugd investeerd maar ze verkl.oo.t.:(:(:( De strijd tegen deze misstanden gaat onverminderd voort, ook al lijkt het of de problemen nu opgelost worden. Jongeren als proefkonijn in de samenleving onderdrukt door “de psychiatrie” daar zit niemand op te wachten. Groetjes v Hyperactief

    ?Probleemkind van cel naar internaat?

    Door onze redacteur Sheila Kamerman

    Rotterdam, 25 maart. Ruim eenderde van de justitiële jeugdinrichtingen moet worden omgevormd tot jeugdzorginternaat. Daarmee moet een einde komen aan het opsluiten van gedragsgestoorde, niet-criminele kinderen in de jeugdgevangenis. Dit staat in een vertrouwelijk plan van een door minister Donner (Justitie, CDA) en staatssecretaris Ross (Welzijn, CDA) ingestelde Taskforce Gesloten Jeugdvoorziening.

    De bewindslieden nemen in juni hierover een besluit. Als ze akkoord gaan, moet het voorstel vanaf 2007 worden uitgevoerd.

    In de veertien justitiële jeugdinrichtingen (25 locaties) zitten kinderen die ernstige delicten hebben gepleegd en gedragsgestoorde kinderen zonder strafblad door elkaar. Op 1 januari 2006 werd iets meer dan de helft van de bijna 2.500 plaatsen bezet door kinderen met ernstige problemen, die door de kinderrechter onder toezicht waren geplaatst. Vanuit maatschappij en politiek is veel kritiek op het zogenoemde samenplaatsen. Donner en Ross besloten vorig jaar dat er een einde aan moest komen, maar wisten nog niet hoe.

    Volgens het plan moeten tien van de 25 locaties van de justitiële jeugdinrichtingen worden omgevormd tot jeugdzorginternaat. Die tien locaties zijn samen goed voor ongeveer 40 procent van het aantal plaatsen. Van die 40 procent zal ongeveer de helft gesloten (streng beveiligd) zijn en de andere helft ?beperkt beveiligd?.

    Binnen de justitiële jeugdinrichtingen is niet iedereen blij met het plan. De jeugdinrichting Het Keerpunt in Cadier en Keer (Limburg) zou vanaf volgend jaar alleen nog jeugdzorgkinderen zonder strafblad mogen opvangen. Nu is de instelling gemengd. ?Als het plan doorgaat is er straks geen jeugdgevangenis meer in Limburg?, zegt directeur Rombout. ?Kinderen met een strafrechtelijke titel moeten dan naar een andere provincie. Dat betekent dat het voor ouders en vrienden moeilijk wordt om op bezoek te komen, dat het lastig is goed contact te houden met school en werk.? Een woordvoerder van Justitie wil nog niet op het plan reageren. BRON: NRC Handelsblad 27-03-2006

  • Alkien

    Klinkt in elk geval een heel stuk “vriendelijker” dan het voorgaande waar we mee te maken hadden.

    De tijd zal het leren of het ook daadwerkelijk op de wijze waarop men het hier aangeeft wordt toegepast, en of er daadwerkelijk eindelijk eens een keertje verandering optreedt in deze situatie.

    Situaties waarin al zeer jonge kinderen in de “bajes” terecht kwamen alleen omdat ze een beetje ‘anders’ waren.

    Alleen de onderste alinea vind ik weer een staaltje van “wij willen niet” kunst, en gaan er weer iets bijmaken waar volgens mij ook wel weer een andere manier op gevonden kan worden.

    Volgens mij is Limburg groot zat om nog meer locaties, als die echt nodig blijken, de creëeren.

    Groetjes,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Ja Alkien, natuurlijk krijg je altijd weer tegenstanders die het liever laten zoals het is, overigens speelt dat niet alleen in Limburg, er zijn wel meer Justitiële instellingen die niet staan te springen om deze groepen gescheiden onder te brengen… Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    Dat is me bekend. Maar waar draait het hier nu eigenlijk om….de jeugd of weer voor de zoveelste keer eigen belang, waarbij wel heel duidelijk wordt dat men het helemaal niet doet voor het kind, maar voor de eigen portemonee.

    Dit soort instellingen die weigeren hun medewerking te geven zouden een vorm van dwang oid moeten hebben. Waardoor men gedwongen wordt eerst in het belang van de kinderen te denken in plaats van aan andere zaken.

    Groetjes,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Dit soort instellingen die weigeren hun medewerking te geven zouden een vorm van dwang oid moeten hebben. Aldus: Alkien.

    Ja een soort gedwongen dwangopname voor psychiaters lijkt me ook wel wat.;) Maar ik ben het met je eens, het zou om kinderen moeten gaan, maar eerst komt het eigenbelang, geldelijk gezien heeft dit land weinig voor de jeugd over.:( Groetjes v Hyperactief

  • Just me Thea

    Hallo Hyperactief

    Ziet er al iets beter uit, als ze nu er ook eens afstappen om mensen als producten te zien, dus niet meer als consumptie gebruiken, dus er geen poppetjes van proberen te kneden, maar gewoon als personen blijven behandelen, mensen met een eigen mening, hun eigen gebreken of tekortkomingen.

    Just me Thea

  • Hyperactief

    Hoi Just me, i.d.d. producten/ cijfers en uitbuitkrachten waar de multinationals zoveel mogelijk winst uit willen halen voor de hebzucht van aandeelhouders c.q. zakkenvullers, daar schuilt het probleem. Want hoe valt het anders te rijmen dat een nieuwe golf uitbuitkrachten van Polen straks welkom is in Nederland, terwijl er vele tienduizenden jongeren alhier een baan willen hebben voor een beetje toekomst perspectief, en als ze van ellende door de maatschappij heen stuiteren een levend proefobject worden van psychiaters die woede als psychoses bestempelen en deze natuurlijke reactie op onrecht wel even zullen onderdrukken met medicatie.:( Ik heb zolang de psychiatrie niet wettelijk aan banden wordt gelegd nog zeer gemengde gevoelens bij de internaten, omdat jongeren nog steeds geen toekomst perspectief hebben… Groetjes v Hyperactief

  • Just me Thea

    Hoi Hyperactief

    Dat heb je goed gezien, mensen die zich niet als slaaf gedragen, worden wel tot slaaf gemaakt. Is al eeuwen lang zo, alleen nu krijg je het met een soort beloning, het zolang je het goed hebt, waar zou je dan druk-om-makensysteem. Problemen van ver laten zien, zodat je eigen miskleunen, met het struisvogel beleid wordt weggemoffeld.

    Langzamerhand ga ik steeds meer begrijpen van mijn vader.

    De wereld wordt in slaap gesukkeld terwijl er een paar mensen sierlijk misbruik van maken.

    Groetjes Just me Thea

  • Hyperactief

    Precies Just me, voorheen zeiden ze de kerk houdt je dom en de staat arm, nu wordt er chaos en terreur gecreëerd waarin “de psychiatrie” als “verlengstuk” van de gevestigde orde mensen “onderdrukt”:( Groetjes v Hyperactief