Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

"Jeugd massaal aan de ritalin"

  • Harm

    Er staat een artikel over misbruik van ritalin op Nieuwnieuws.nl.

    http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006/05/jeugd_massaal_aan_de_ritalin.html

    Er is ook een flinke discussie bij aan de gang.

  • Hyperactief

    Hoi Harm, THNX voor de link, ik heb de reacties op die topic ook gelezen, maar helaas zoals op zoveel plekken op internet begrijpt vrijwel geen mens dat “ADHDers/ sters” en mensen met andere aaanverwante etiketjes zoals PDD-NOS en andere etiketjes uit bijvoorbeeld het autistisch spectrum flink besodemieterd worden met het aan de medicatie zetten op een pseudo-etiketje, wat alleen goed is voor de farmaceutische industrie en aandeelhouders daarvan en politici die niet vies zijn van belangenverstrengeling met deze industrie. Ik ben ervan overtuigd, dat als mensen de hele geschiedenis achter ADHD en andere etiketjes zouden weten, ze pas echt een psychiater nodig zouden hebben.;)

    De Pietje Bel van vroeger vol kattekwaad zou in de huidige tijd aan de gedragsveranderende en onderdrukkende gevaarlijke medicatie gezet worden, i.p.v. hem te laten leren van zijn fouten. In 1902 had men dan nog geen naam voor ADHD, maar werd in het Engelse medische tijdschrift The Lancet voor het eerst geschreven over een groep van 43 kinderen met rusteloosheid/ druk gedrag/ tekort aan concentratie en agressie. Zie de alinea hieronder voor de ontwikkelingen in de psychiatrie zelf, voor classificaties moet je een groep hebben om mee te experimenteren, en de groep kinderen uit 1902 konden wel eens de eerste “proefkonijnen” geweest zijn, althans waar in een gerenomeerd blad officieel melding van gemaakt werd.:(

    In 1865 beweerde Wilhelm Griesinger, een psychiater uit Zürich, dat alle geestesproblemen ziekten in de hersenen moesten zijn. Niet gehinderd door het ontbreken van bewijs, hebben psychiaters sindsdien zeer ijverig een miljarden imperium opgebouwd op deze valse wetenschap. Aan het einde van de 19e eeuw was de Duitse psychiater Emil Kraeplin de eerste die een systeem ontwikkelde om menselijk gedrag te classificeren als “stoornissen”, terwijl hij gelijk erkende dat de psychiatrie geen effectieve behandelingen of geneeswijzen had.

    Dit imperium werd opgebouwd met de achterliggende wens om net zo'n gerespecteerde wetenschap als de medische wetenschap te worden. Met dat verschil dat de medische wetenschap ziektes ontdekte en ze daarna pas in de medische boeken bijschreef, en de psychiatrie gedrag classificeerde en tot op heden zonder resultaat de ziekten erbij probeerd te zoeken, en dat met regelmaat met onderzoeken probeerd te bewijzen, die met tegenonderzoek weer net zo hard als sneeuw voor de zon verdwijnen. Classificaties die met elke nieuwe uitgave van de DSM zo explosief stijgen, dat geen mens uitgezonderd er wel één of meerdere etiketjes daaruit bij mensen “passen”. Om pillen te verkopen, moet men eerst ziektes hebben.

    Psychiatrische pseudo Classificaties als ziektes aan de man brengen is fraude, schending van de mensenrechten en onetisch, en op kinderen toegepast zelfs misdadig !!! Maar zolang er politici zijn die van meerdere walletjes eten hoeven we geen gerechtigheid op dat punt te verwachten. Ook patiëntenverenigingen die financieel door de industrie gespekt worden, hoeven mensen niets van te verwachten. Integendeel, die weten zelfs onwetende ouders door misleiding naar Den Haag te krijgen om voor vergoeding van medicatie te pleiten, medicatie die een ernstige bedreiging voor de gezondheid van die kinderen is, en psychose/ geweldadigheid en suïcide als bijwerking kan hebben, wat alleen maar weer goed is voor de psychiatrie in werkvoorziening en de industrie die voor deze bijwerkingen wel weer een nieuw middeltje heeft….:(

    De grootheidswaan van de psychiatrie een gerespecteerde wetenschap te worden beperkte zich helaas niet alleen tot een “verbeterde kwaliteit” voor mensen met “geestelijke problemen”, waarvan ik expres dit tussen aanhalingstekens zet, om dat de hyperactieve groep door de psychiatrie als dusdanig is neergezet, terwijl de daadwerkelijke reden was/ is om door middel van pressie vat te krijgen op lastig gedrag van kinderen, waaruit ook de zieke behoefte ontstond om door middel van mind control een totale greep op de mensheid te krijgen, waarvan het eerste dieptepunt in de nazitijd tot uiting kwamen en verder uitgewerkt werd, waarbij alles wat “anders” was afgeslacht werd onder het motto van geestelijke gezondheid, verpakt in bureaucratie waardoor het echte doel bij een paar destructieve psychen bekend was. (kamp T4)

    Vlak voor de WO II in 1937 om precies te zijn, vond dokter Charles Bradley, werkzaam in een kliniek voor kinderen met neurologische- en gedragsstoornissen in Rhode Island, dat dagelijkse dosis Benzedrine (een amfetamine) spectaculaire veranderingen in het gedrag van kinderen konden bewerkstelligen, in een groep van dertig kinderen die hij bestudeerde. Nog steeds werden kinderen in één bepaalde categorie gekenmerkt waar medisch gezien NIETS mee aan de hand was. Ook andere gedragsveranderende middelen werden “geboren” rond deze tijd en/ of bij toeval ontdekt bij experimenten die in de WO II verder uitgewerkt zijn zonder dat er nog van enige ethiek sprake was, als dat er al was.:( Ook hebben we later nog de termen MBD waarvan de laatste letter twee keer een andere betekenis gehad heeft, H-DL, ADD gehad alvorens alles onder de noemer ADHD ondergebracht werd. Nog maar niet te spreken over de wijzigingen van criteria, waardoor meer kinderen geld op leverden voor de industrie.

    Een industrie waarvan de lijntjes al heel vroeg bij een klein clubje mensen uitkomt achter de schermen, waarvan mensen met omstreden plannen, en wie zich bedenkt dat de olie/ wapens/ en farmaindustrie van oudsher bij elkaar komen, die kan op zijn vingers natellen wie er het meeste garen spint bij de onwettige oorlog in Irak, een oorlog die de olieprijs omhoog jaagt, zowel op medisch als op psychisch gebied de kassa van de farmaceuten laat rinkelen en de wapeninkomsten spreekt voor zich. Intussen zitten er een paar achterover leunend schatrijk te worden over de ruggen van burgers.

    Burgers waarvan de massa zich psychisch laten beïnvloeden, dat heeft de geschiedenis keer op keer bewezen geloven alles wat “deskundigen” (lees de best betaalde amateurs) de massamedia verkopen. Mensen die dit systeem door hebben (vaak mensen juist met die etiketjes) worden voor gek uitgemaakt en als zieken “behandeld”, gedrogeerd om de waarheid monddood te maken, psychiatrie als pressiemiddel, niets meer en niets minder, en psychiaters met het hart op de juiste plaats onderschrijven dit…. Groetjes v Hyperactief

    P.S.: Nogmaals THNX Harm, ben jij ook nog actief op autisme gebied ???

  • DRE

    “Intussen zitten er een paar achterover leunend schatrijk te worden over de ruggen van burgers.”

    Hyp, het is veel en veel sinisterder dan dat, het is zo ongelovelijk bizar dat de meeste mensen het verwerpen als onzin, net als 9/11 dus.

    Ben bezig met “The Biggest Secret” van David Icke. Zelf al zou 90% niet waar zijn hebben we nog problemen zo groot als het helal. En weet je wat, zo zijn we al duizenden jaren bezig.

    www.rense.com is intressante info

  • Alkien

    DRE, ik denk dat je hierin helemaal gelijk hebt. Op de site die jij aangeeft ga ik nog kijken. Beetje vroeg nog hier. ;)

    Ik moet er alleen wel even bijzeggen dat Hyper geen engels kan. Ik help hem daar wel bij hoor, maar kost even iets meer tijd. De site is niet makkelijk te vertalen met een vertaal machine zag ik wel in de gouwigheid.

    Dus ik moet het ff lezen en dan aan Hyper doorgeven.

    Wel vind ik dat de media zaken doorgeeft zoals ze niet zijn. En daar kun je maar moeilijk om heen. Zelf onderzoek is dan een vereiste.

    JFK kan Hyper je nog veel meer over vertellen. Ik daarentegen ben heel erg bezig (geweest) met de zaak Timothy McVeigh. Daar zit ook viezigheid achter.

    Middelen zoals Ritalin scherpen agressie alleen maar aan. En ze geven het aan kinderen die nog zo jong zijn.

    Ze wilden mijn op 1 na jongste aan de Risperdal zetten. Nou vraag ik je. Een middel wat net als alle andere middelen tot zelfmoord aan kan zetten en je kind totaal veranderd.

    Triest, als je inmiddels ziet hoeveel “ongelukken” er gebeuren nadat iemand medicatie heeft geslikt.

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Hyp, het is veel en veel sinisterder dan dat, het is zo ongelovelijk bizar dat de meeste mensen het verwerpen als onzin, net als 9/11 dus. Aldus: DRE.

    Hoi DRE, ik ben het helemaal met je eens, er komt geheid een dag dat mensen die het nu nog systematisch wegwuiven er op de één of andere manier zelf mee geconfronteerd worden. Ik vraag me wel eens af of mensen in hun eigen hoofd gevangen zitten, of uit bescherming dit wegwuiven tegen beter weten in.

    Ben bezig met “The Biggest Secret” van David Icke. Zelf al zou 90% niet waar zijn hebben we nog problemen zo groot als het helal. En weet je wat, zo zijn we al duizenden jaren bezig. Aldus: DRE.

    Jep, ik zeg altijd een ezel stoot zich niet 3 X aan dezelfde steen, mensen 2000 X en meer.:(

    www.rense.com is intressante info Aldus: DRE.

    Ik heb hem in mijn favorieten gezet, en heb een perfecte vertaalmachine gevonden waar de hele site gelijk op vertaald kan worden, waarvan de link hier voor andere mensen die het nodig mochten hebben: http://babelfish.altavista.com/tr Hartstikke bedankt, ziet er zeer interessant uit, ga ik op mijn gemak eens lezen. Groetjes v Hyperactief;)

  • Hyperactief

    Zie mijn antwoordt aan DRE van 28-06-2006 23:50 Alkien, de site vertalen met die link gaat perfect. En van JFK weet ik niet wat DRE daarover al gelezen heeft. Hij zou deze discussie eens kunnen lezen daarover : http://www.prikpagina.nl/read.php?f=18&i=176617&t=176617

    Groetjes v Hyperactief

  • DRE

    Die vertaal machine gebruik ik ook als ik op andere priks wat voor de non lingo's zet. Het resultaat is wel een mengeling van zuid afrikaans en papiamento hoor hahahaha lees maar tussen de regels door.

  • Alkien

    Precies DRE. Meer Zuid Afrikaans dan wat anders :D Gelukkig kan ik het lezen zonder :) Maar soms……..;)

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    I.D.D. DRE, de samenstelling van zinnen klopt niet helemaal, maar zoals jij al zegt met tussen de regels doorlezen, kom je een heel eind.;) Groetjes v Hyperactief:)