Voor mensen die zich echt eens willen verdiepen in de huidige hokjesgeest van deze maatschappij, zouden eens de goed onderbouwde artikelen op de verderop in deze topic staande link kunnen gaan lezen. Wat mij keer op keer opvalt, is dat de massa klakkeloos zaken aanneemt waar men zich A niet zelf in verdiept heb, of B voor de mensen die zich er wel in verdiepen, vaak niet kunnen onderscheiden wat wel of niet onafhankelijke info is. Om bijvoorbeeld een goed beeld te krijgen over psychiatrische “ziektebeelden”, is het noodzaak om de geschiedenis van deze beroepsgroep te kennen. Media, patiëntenverenigingen, sites en andere bronnen, zijn vaak helemaal niet zo onafhankelijk als men denkt. Zeker niet als veel van deze zaken in handen zijn van een beperkt groepje mensen wat uitmaakt wat u wel en juist niet te horen krijgt. Zie het als de verkoper van een product, die zal alle voors benadrukken, en de nadelen die de verkoop niet bevorderen weglaten. Zo werkt het overal in de maatschappij. De media heeft hier een zeer grote onderschatte rol in, internet daarintegen is nog (veel sites ook niet meer) een vrij forum, maar ook daar zijn er mensen die helaas hun site door druk van buitenaf opgeven, zie : http://www.wereldgeheimen.nl

En als er maar vaak genoeg gezegt wordt dat iets ziek is, dan gaan veel mensen dat uiteindelijk nog geloven ook, getuige de vele kinderen die een psychiatrisch etiketje hebben en alles daaromheen klakkeloos overnemen omdat hun ouders, de leraar en de psych het zegt, dat is echt te triest voor woorden. De link is : http://achtergeslotendeuren.punt.nl/ Links op deze site staan twee interessante delen van de massamedia, het zijn lange lappen tekst, maar zeker de moeite van het lezen waard. Ook het stuk over de Tweede Wereldoorlog en de financiers hierachter bevat waardevol feiten materiaal, de ig-farben Duitsland grootste farmaceutische industrie komt hier meerdere malen in ter sprake, in boeken en ander documentatiemateriaal wat ik in mijn bezit heb komt deze materie ook meer dan eens aan de orde, waardoor ik kan oordelen dat de maker van die web-log een waardevolle documentatie op zijn log heb staan. De ontwikkelingen uit die tijd zijn nog in volle gang, en de massamedia is daarbij een brainwashing van ongekende grote. Groetjes v Hyperactief