Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

prijskaartje aan ziekte

  • &&&

    lees, heb zelf nog veel niet gelezen in dit onderwerp, ook dit bericht niet, maar moet nu even verder en wilde het wel alvast hier plaatsen:

    http://nos.nl/audio/402225-stopzetting-vergoeding-dure-medicijnen-schending-mensenrechten.html

  • &&&

    vind wel dat deze er eens bij moet, om beter te begrijpen waar we in een crisis zoal op afstevenen:

    http://nos.nl/video/34660-crisis-leidt-tot-meer-schendingen-mensenrechten.html

  • danja

    Nou inderdaad.Vergoeden wat werkt?Ik ben helemaal vernaggelt en kapot mishandeld in zo'n instelling en ze krijgen er nog geld voor van de zorgverzekering ook.Terwijl ik er juist veel zieker van ben geworden.Dat is echt zo krom.

  • danja

    mensen laten alles kapotmaken om geld.

  • danja

    hee &&& je hebt er een nieuwe quote bij z:)-Dag ik

  • Hyperactief A-P

    danja Schreef:

    ——————————————————-

    > Nou inderdaad.Vergoeden wat werkt?Ik ben helemaal

    > vernaggelt en kapot mishandeld in zo'n instelling

    > en ze krijgen er nog geld voor van de

    > zorgverzekering ook.Terwijl ik er juist veel

    > zieker van ben geworden.Dat is echt zo krom.

    Precies Danja. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • Hyperactief A-P

    Wat betreft die medicijnen, die blijven terecht vergoed worden. En ja, dat filmpje waartoe de crisis leidt, is maar een druppeltje van de enorme plas die ze laten zien. Neem Griekenland, ook daar is Jan met de pet de dupe. Het aantal zelfmoorden is enorm toegenomen. Dus degeen die de regels afdwingen waardoor gewone mensen in de problemen komen hebben naar mijn mening daadwerkelijk bloed aan hun handen. Alhoewel de wereld behoorlijk gecompliceerd in elkaar steekt momenteel. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • &&&

    ja zeker weten. je hoeft alleen maar terug naar het begin te gaan en je te realiseren dat vriendelijkheid, dat compassie, gewoon een gratis gift is van de schepping en dus ook gratis ingezet kan worden. dan krijgen we weer menselijkheid terug.

    ik denk wel dat we moeten blijven ‘affirmeren’ dat het wel degelijk zal kunnen, een betere wereld.

  • &&&

    er is belang bij dat het groeit. want wat moeten we anders? je kan niet iedereen aan het werk hebben in een volkomen geautomatiseerde en verindustrialiseerde samenleving. dus je hebt nu eenmaal mensen nodig die onder controle gehouden moeten worden buiten het werk, en daar ga je dan een wet verplichte ggz voor maken.

    die wil men naadloos over laten gaan in de wet forensische zorg. waardoor bijv. jongeren die nu in jeugdzorgplus zitten, de gesloten jeugdzorg dus, dus in volledig hermetisch gesloten instellingen met hekwerken, camera's, metaaldetectoren, visitatie's, fouilleringen en alarmen, dat die jongeren straks automatisch door kunnen naar de tbsklinieken als ze 18 zijn.

    het is eigenlijk op een hele kinderachtige manier omgaan met jongeren. en dat terwijl als ze kinderachtig zijn, ze groot geschopt worden van heb ik jou daar, dan moeten ze kunnen rekenen en schrijven in 3 talen en gradaties van heb ik jou daar en nog sporten op professioneel niveau ook…

    maar dat zijn de plannen.

    als je hoorde wat ze voor brandon van plan waren, een gevangenis met sluisdeuren en een overtralied binnenplaatsje en onder druk van de media werd dat dan ineens een grote buitenplaats met 4 meter hoge muren etc… ach ach ach…

    en nu loopt hij gewoon vrij rond.

    maar het idee dat de jongeren van vandaag de dag vrij rond lopen vind men maar angstwekkend.

    maar je ziet het in de landbouw idem dito. men vangt mollen bij het leven uit het weiland. de mol heeft niks meer om naar toe te gaan. mooi denkt de boer. maar ook mollen horen in het veld. die zijn nuttig. ook al komt het de boer even minder uit. je verstoort het evenwicht daarmee.

    sja en is er 1 boktor gesignaleerd, dan worden alle bomen in winterswijk gerooid. hoe idioot kun je het hebben???

    maar dat soort manieren, worden dus ook op ons mensen los gelaten.

    en ben jij een meisje wat bevattelijk is voor de slijmerijen van grote jongens, dan kun je er vandaag de dag op rekenen dat je in de jeugdzorgplus belandt.

    for your own protection…

    en ben jij die jongen die een flinke portie haantjesgedrag in je hormonen hebt meegekregen, dan kun je er vandaag de dag op rekenen dat je in de jeugdzorgplus belandt.

    en zo worden meer en meer en meer en meer jongeren opgesloten.

    cijfers daarover zou je eigenlijk zo moeten kunnen vinden.

    om hoeveel jongeren het ging die voorheen onterecht in gevangenissen opgesloten zaten.

    en om hoeveel jongeren het nu gaat die in jeugdzorgplus gevangenissen opgesloten zitten, dankzij zo'n nieuwe wet.

    als ik afga op een ongedateerd artikel begrijp ik dat het om zo'n 830 jongeren ging die in de gevangenis zaten zonder ooit een misdrijf gepleegd te hebben.

    en dat zal dan ergens medio 2005 zijn, schat ik, omdat toen die wet op de Jeugdzorg is ingevoerd, waardoor jongeren legaal opgesloten konden worden in gevangenissen, omdat wat men met hen doet ‘opvoeden’ noemt.

    http://mens-en-samenleving.infonu.nl/sociaal/28720-jeugdzorg-behandeling-of-detentie.html

    in een brief van de staatssecretaris begrijp ik:

    'Voor 2013 is een capaciteit van 1324 plaatsen beschikbaar.'

    https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:t2q9Z6h0AsIJ:www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2012/07/03/kamerbrief-over-stand-van-zaken-jeugdzorgplus/kamerbrief-over-stand-van-zaken-jeugdzorgplus.pdf+jongeren+jeugdzorgplus+hoeveel&hl=nl&gl=nl&pid=bl&srcid=ADGEESjhZO7RnqWb21Dv2IWmBHGl-CMGbmihZRU3y0yhERZ0BqQn7UjuFDsEfZhzONKz17eFHs53hjhTZHMVxDbpCNaQhRyhxRCodmz1x8n7lL5MSmiKAJYRXYZetwL_Kxgz-ppD5q7a&sig=AHIEtbSX2fv7tJJHmBZAg4oma55-toz5ZQ

    o kijk eens, toch nog wat cijfers gevonden, voor zover kloppend:

    http://www.nji.nl/nji/download/Factsheet_jeugdzorg_cijfers.pdf

    en dan zie je al dat de jeugdzorplus in 2009 reeds 3819 jongeren ‘heeft bereikt’….

    3.819 (jeugdigen bereikt)

    dus van 830 in 2005 naar 3819 in 2009!! dat is een vervier, bijna een vervijfvoudiging in 4 jaar tijd. dat is elk jaar een toename met 830!!

    ————-

    Tabel 1: Aantal jeugdigen per sector in 2009. Sector Cliënten 0-18 of trajecten

    Jeugd en opvoedhulp

    75.323 (unieke cliënten in geïndiceerde jeugdzorg)

    Bureau Jeugdzorg en LWI’s

    51.014 maatregelen jeugdbescherming 23.139 maatregelen jeugdreclassering

    ( gestart of in uitvoering; geen unieke cliënten )

    Jeugd-GGZ

    142.323 (0-17 jarigen circuit jeugd GGZ instellingen en kinderen en jeugdigen bij zelfstandig gevestigden)

    Jeugd-LVG

    10.493 (cliënten van 0-17 in orthopedagogische behandelcentra: berekening auteurs)

    Speciaal onderwijs

    27.698 (leerlingen van 0-17 in cluster IV leerjaar 2008/’09)

    JJI’s & jeugdzorg plus

    3.819 (jeugdigen bereikt)

    ———————————————-

    en dan hebben we het nog niet gehad over de jongeren die gesloten worden gehouden in de GGZ etc.

    het is gewoon een soort vervangende dienstplicht geworden.

    die jongen waar ik pas mee te maken had, was nog nooit binnen enige instelling geweest. er zijn van 1 organisatie 2 mannen af en toe bij hem aangelopen om te praten en als hij niet wilde gingen ze weer weg. en toen is er een stagiaire gezinsvoogdij gekomen en die heeft hem een paar keer opgezocht in zijn huis en als hij dan zijn kamer dicht deed, dan ging die ook weer.

    en van het 1 krijg je het ander. en zit je zomaar pardoes in de jeugdzorgplus gevangenis….!

    echt extreem.

    maar ik kijk niet raar op als straks alle jongeren verplicht naar een gesloten instelling moeten, om eerst een paar jaar door de overheid ‘opgevoed’, gebrainwashed en gemanipuleerd te worden.

    gedwongen kostschool zullen we maar zeggen.

    ik kijk niet raar op. ik kijk niet raar op.

    want zo weinig creatief en inventief is de zorg in nederland.

    het moet gaan zoals is uitgedokterd en niet anders. en dat is in wezen exact dezelfde tred die hitler maakte.

    'structureren' is het toverwoord van de hedendaagse pedagoog. als je dat maar doet, dan moet de jongere alles doen wat jij zegt. en wat hij zelf wil… daar heb je niets mee te maken. want je bent maar jongere. je bent maar kind. dan heb je nergens verstand van en dan weet je niks.

    je voelt wellicht wat, maar dat kunnen we wel afdempen met wat pilletjes. je voelt misschien wat buikpijn, of wat hoofdpijn. je bent misschien wat sombertjes. maar ach…

    dat nederland, heeft de mond vol over ‘zorgstaat’ maar met liefde heeft het compleet niks meer te maken. niets maar dan ook helemaal niets.

    kinderen worden gemanaged, alsof het producten zijn die in cijfers uit te drukken zijn.

    wat verwacht je dan dat je als antwoord krijgt van zulke zielen?

  • &&&

    zeer prettig ook dat hier eens naar gekeken wordt:

    http://weblogs.nos.nl/binnenlandredactie/2012/08/03/onduidelijk-prijsbeleid-van-farmaceut-genzyme/