Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

het niveau van farmaceutische onderzoeken...

  • &&&

    de diepgang, de duur, van onderzoeken zijn echt dermate treurig. toen ik dit bericht dan ook las, moest ik het echt even hier kwijt.

    en bedenk je gewoon dat de farmacie op zo'n zelfde wijze voor alles in onze hersenen ook zo dingen bedenkt. beetje treurig te veel, beetje meer pilletjes van dat. beetje actief te veel, beetje meer pilletjes van dat.

    en naar de lange termijn, wordt gewoon helemaal niet gekeken. ‘10 pannenkoeken lang’, duurt zo'n onderzoek en that's it.

    http://www.ergogenics.org/meer-energie-meer-vetverbranding-door-onverteerbaar-zetmeel.html

    er wordt op ons ingepraat ‘dit goed, dat fout’. en al wat het dient, is de kassa, waardoor men onderzoeken kan blijven financieren, zonder dat we ooit de complexiteit van het leven zullen kunnen omvatten en doorgronden, maar wel gigantische nieuwe chaos creeeren.

    ik denk nog al eens, dat we beter oermensen hadden kunnen blijven… da's basaler.

    basaal, het woord zegt het al: de basis.

  • Hyperactief A-P

    Dus in aanvulling op mijn koptekst, is dit soort onderzoeken in het grootste belang van dikmakers en afslankmiddelen en alle kwalen die bij dik zijn zich kunnen voordoen. Bij de pannekoek waarbij je snel uit je broek groeit blijft de kassa rinkelen. En wat doen dealers? Juist ja, hun klanten binden… Groetjes v Hyperactief A-P.

  • danja

    Heel raak geschreven &&&!

    Al zal de oermens ook geprobeerd hebben om dingen in te delen,dingen uit te proberen door trial en error (kruidenmiddeltjes,of voedsel veilig eetbaar was of niet etc..)we zijn in deze tijd ontzettend doorgeschoten.Neem de dsm,neem de farmaceutische industrie,hoe ongenuanceerd en zwart-wit daar vaak in gedacht wordt. en alsof wij mensen niet meer zijn dan een vat hersencellen,lichaamsweefsels,etc..

    Onze angsten,verlangens,verdriet,voor het grootste deel komt dit niet door neurotransmitters,chemische stofjes en what ever…

    Door al dat “wetenschappelijke onderzoek” waaruit dan komt “hoe het ECHT zit” (en uit verschillende onderzoeken komt weer iets anders!)laat weinig ruimte voor genuanceerdheid en complexiteit.

    Het leven en de mens zijn veel complexer dan de farmaceutische industrie en de dsm ons willen doen geloven.Juist dat men dat inzicht verliest,en zo overtuigd is dat ze de waarheid in pacht hebben en dat “dit goed,dat fout” dat is een groot risico.

    Een mens is meer dan moleculen,neuronen,vlees en bloed alleen,en ook de psyche is daar niet in te vangen.WAAROM is iemand treurig?WAAROM is iemand angstig WAAROM hoort iemand stemmen?Dat is verschillend per mens.

    Ik zeg niet dat een verkeerde neurotransmitter-overdracht er nooit mee te maken heeft,maar het is gewoon paternalisme de hoeveelheid macht die de psychiatrie en farmacie in deze toebedeeld krijgen.

    Niet alles is te vangen in algemene onderzoeken.Mensen zijn verschillend,en ze altijd koste wat kost willen categoriseren,zonder naar de mens te kijken en luisteren,is niet bepaald handig.Precies dat (mede) heeft me in vorige hulpverlening geergerd,ook omdat er nog eens dingen werden gezegd door bepaalde mensen die niet klopten.Ze hadden niet eens nagedacht.

    En dan het paternalistische standpunt/idee/gezichtspunt van “deskundigen” (pffffff haha) en “patienten” en dat zo overduidelijk gemaakt wordt dat de patient “onder” de deskundige staat en de weg moet volgen die de “deskundige” uitgestippeld heeft,het repressieve,voor de geestelijke gezondheid destructieve klimaat op zo'n afdeling brrr…

    Er is heel veel wat mensen niet weten maar waarvan ze wel stellig doen en opschrijven alsof ze het weten…

    Bijna alles komt in handen van “onderzoeksbureau's/onderzoekers,die zichzelf vervolgens benoemen tot ”deskundigen" daarna neemt de psychiatrie dit over en benoemen ook zichZELF tot deskundigen.Ik heb meer respect voor mensen die durven te twijfelen/open staan voor een ander/voor mensen die luisteren naar een specifieke persoon,zonder dat ze die persoon in minder dan de tijd van een stapeltje pannekoeken bakken gecategoriseerd hebben. :-)

  • danja

    inderdaad,kassa,kassa…hyper….