Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Echt gevaarlijke mensen krijgen geen IBS of RM, alleen lastige

  • s.fruid

    Al vele jaren lang wordt de psychiatrie misbruikt om al te kritische burgers gedwongen op te nemen. Als iemand terecht boos is over hem of haar aangedaan onrecht, dan is er razend snel een IBS geregeld. Het aantal dwangopnames neemt de laatste jaren enorm toe. Als iemand te lastig is voor de autoriteiten krijgt die vijf minuten een psychiater te spreken en dan zit zo iemand voor drie weken op een gesloten afdeling. Vijf minuten is vaak al voldoende voor zo'n psychiater om iemand drie weken op te sluiten op een gesloten afdeling.

    Echt gevaarlijke agressieve mensen worden HAAST NOOIT gedwongen opgenomen.

    Dat is het allerschunnigste aan de krankzinnigenwet. De dader van de schietaprtij in Alphen a/d Rijn had aan iedreeen luidkeels verkondigd dat hij iets erg zou doen. Maar de GGZ vond het niet nodig om hem op te nemen. Van de dader van de moord in Haaksbergen was ook bekend dat hij zijn ex vrouw wilde vermoorden. Een jaar geleden vermoorde een somalier zijn exvriendin en een politieagent. Zijn exvriendin was doodsbang voor hem en wilde dat hij werd opgenomen. De GGZ in Groningen was bang voor deze man en wilde hem om die reden niet gedwongen opnemen.

    Die zelfde GGZ in Groningen weigerde ook alle hulp laat staan opname aan een expatient, die na 17 jaar opname hulpeloos over straat zwierf. Deze man, overigens een ex-TBSer wilde graag opgenomen worden , want hij voelde aan dat hij weer een terugval zou krijgen. Maar nee hoor de psychiatrie vond een opname niet nodig, laat staan een gedwongen opname. Een paar dagen later vermoordde deze expatient een man in Zandvoort.

    Ik schrijf dit artikel omdat ik eergisteren in de wachtkamer van de polikliniek psychiatrie met de dood ben bedreigd. Een expatient zat te zwaaien met een groot slagers mes en bedreigde alle medeclienten met dat mes. “Ik steek jullie allemaal dood hier!” De politie kwam met zes man sterk na twintig minuten. En ja kan al raden wat er gebeurt. De dader mag na afgifte van zijn mes gewoon als vrij man naar buiten wandelen. Geen IBS of RM of straf voor deze psychopaat. Aangifte tegen hem doen blijkt ook niet mogelijk.

    Wat een schurkenstaat Holandistan leven wij toch in.

  • jaapnotenbomer@hotmail.nl

    Ik ga iets zeggen wat misschien dubieus klinkt. Als iedereen een wapen heeft om zich te beschermen tegen personen die iemand een slecht leven bezorgen, zou de wereld op zich er positiever uit zien. Je schiet gewoon een psychiater etc. dood die je vals zit te beschuldigen , en die je wilt laten opnemen in een gesloten inrichting. Hier in Nederland hebben de meeste aggressive mensen wel een wapenvergunning ( de politie, jagers, schietvereniging) dus daar gebeurt niets mee. Alleen de underdog die niet aan een wapen kan komen wordt, als die eens aggressief wordt direkt behandeld als staatsgevaarlijk en bijna voor levenslang psychiatrisch patient. In Amerika kan zelfs de underdog aan een wapen komen en is inderdaad de psychiatrie wezenlijk anders, geen lange opnames en bijna geen medicatie meer.

  • &&&

    dat er in amerika bijna geen medicatie meer verstrekt wordt in de psychiatrie, zou ik toch echt wel graag met artikelen enzo onderbouwd willen zien.

    mijn indruk is er toch wel heel anders van…

    ik denk dat er eerder in amerika nog het meest geexperimenteerd wordt met de meest goedkope afvalshit qua medicijnen dan dat ze niets zouden verstrekken….

    en verder…

    ja klinkt inderdaad wel dubieus haha. net of oorlog gewoon eigenlijk wel als een soort verfrissende regen is… schiet maar raak…

    nee, het lijkt mij dat er nog wat wapens ingeleverd moeten worden.

    en dan inderdaad de schietvereniging en de jagers.

    zoals pas, hebben ze hier weer zo'n middag duiven zitten schieten in 1 boer zijn ene maisveld.

    daar zijn tussen de 50 en 100 schoten gelost. dat stoort en hindert enorm.

    en als je dan aan de andere kant van dat perceel kijkt, dan zie je dat de duiven daar gewoon zitten, en hun maar knallen op die ene die aan de andere kant vliegt.

    dus het is nog hardstikke idioot ook.

    de dieren in het veld horen nu eenmaal ook hun deel te krijgen.

    en schieten in een schietclub…. allereerst heb ik het zelf nooit begrepen.. de lol er van.

    maar aangezien de hobby gewoon mee naar huis mag, vind ik het niet gezond!

    wapens zijn verboden of niet. en niet de 1 voor de lol, wel en de ander niet….

    als je ziet ook wat het te weeg brengt, voor bijv. alle ggz klanten, wanneer zo iemand die voor de lol wel wapens mee naar huis mag nemen, dan vind ik dat het de integriteit schendt van de ggz bezoeker.

    en waarom worden de regels enkel aangepast voor ggz bezoekers…. voor de lol…..

    want meer is het niet.

    omdat er een groep mensen in nederland is, die voor de lol wil schieten.

    daarom krijgen ggz klanten vandaag de dag een andere deur waar ze door moeten… kein zutritt fur ggzkunden!! nur fur geistlich gesund erklarten oder die menschen wie noch nimmer entdeckt wurden als geistlich krank….

    (..neder-duits…;-) )

  • jaapnotenbomer@hotmail.nl

    http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=psychiatrie%20amerika&source=web&cd=7&cad=rja&ved=0CFoQFjAG&url=http%3A%2F%2Fforum.politics.be%2Fshowthread.php%3Ft%3D135161&ei=WRQtUMGvMMLS0QWywYDQDA&usg=AFQjCNHr2xjCuQFkDfNHhKnWtKY3IP09dA

    Dit is een van de artikelen die ik las op google.nl. Ook las ik wat in de kranten, maar kan niet achterhalen welke krant het weer was. Verder ben ik natuurlijk ook niet voor een oorlog. Maar ik heb in m'n leven wel een enorme oorlog gevoeld in de persoonlijke relatiesfeer, waar ik eigenlijk zin in had om dat met een wapen af te maken en nu maakt de psychiatrie mijn leven zuur of eigenlijk onmogelijk. Ik ben wel een beetje van oog om oog tand om tand. Een zeer prettig leven zo om zeep geholpen door de psychiatrie etc. wil ik alleen maar met kwaad vergelden. En ik kan me voorstellen dat de zgn homeboys in Amerika ( waar ook nog betere radio is) hetzelfde hebben. Daar is men dus voorzichtiger in de onderlinge relaties.

  • jaapnotenbomer@hotmail.nl

    http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=psychiatrische%20medicatie%20in%20amerika&source=web&cd=15&cad=rja&ved=0CFQQFjAEOAo&url=http%3A%2F%2Fforum.fok.nl%2Ftopic%2F1462899&ei=XhotUNXXOsnH0QWe2IGwDA&usg=AFQjCNEmfNvzdAE7r61ywI-uFZ6PvM7_Gg

    Nog een artikel, die er over gaat, ik kan ze niet allemaal weer terug vinden.

  • Hyperactief A-P

    100% mee eens s.fruid, zoals ik al zo vaak geschreven heb, psychiatrie is geen geneeskunde maar politiek. En wantoestanden zoals TBSsers loslaten waarvoor mede TBSsers waarschuwen dat ze gevaarlijk zijn, werd en wordt de psychiatrie helaas voor beloond. Dan het volgende citaat van jaapnotenbomer:

    Hier in Nederland hebben de meeste aggressive mensen wel een wapenvergunning ( de politie, jagers, schietvereniging) dus daar gebeurt niets mee. Aldus: jaapnotenbomer@hotmail.nl 15/08/2012 17:03.

    Doe eens even normaal jaapnotenbomer, de politie is er niet op uit om mensen neer te knallen, daarnaast bestaat een schietvereniging voornamelijk uit gewone mensen die schieten als sport hebben. De meest gevaarlijke dingen gebeuren met illegale wapens. Oftewel ik ben het met jou citaat dan ook absoluut niet eens. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • jaapnotenbomer@hotmail.nl

    Ik bedoel met agressief, dat ze niet meteen gaan knallen, maar ze zijn er wel toe in staat. Ze gebruiken hun gun in de broek wel als status, en ze zijn best wel agressief in woord en daad naar vrij onschuldige medemensen toe. En als ze gaan knallen of andersoortig geweld gebruiken wil ik me wel kunnen beschermen. En schieten bij een sportvereniging, ik vind dat het tonen van een soort machtsvertoon en voel net als jagers , soldaten ook, niet verwant met dat soort figuren. Je moet maar beseffen , iedereen is een soort soldaat en probeert te overleven op zijn manier. De een doet dat op een openlijke manier en mag er niet op aangesproken worden en de ander doet dat stiekem en is meteen de underdog van de samenleving, en wordt vaak het slachtoffer van het grote machtsvertoon van wapens etc.

  • Hyperactief A-P

    Ik heb nog nooit meegemaakt dat de politie voor mij een wapen getrokken heeft jaapnotenbomer, en ook al kan er wel eens een foute inschatting komen, in de meeste gevallen is het gewoon conform de regels waar mensen het er zelf naar gemaakt hebben. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • jaapnotenbomer@hotmail.nl

    Sorry hoor, maar ik vind politiemensen in het algemeen geen redelijke mensen. ( en dat is wat gekleurd door ervaringen). Het wel zo dat iedereen een bepaalde redelijkheid mist, zeker in bepaalde omstandigheden, maar dat is een andere zaak. ( Nu ben ik als een idioot aan het relativeren ook nog)