Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Kunst/ psychiatrie in Venray...

  • Hyperactief A-P

    Kijk en oordeel zelf, verkregen via de wereldse psycholoog en kunstenaar Christa Logman, zie: http://www.mindmapvenray.nl/ Groetjes v Hyperactief A-P.

  • danja

    Weer die “onderzoeken die uitwijzen dat…” he hyper..haha.. Tja,het is niet zo dat elk onderzoek onzin is,maar je wordt doodgegooid met onderzoeken.

    Het lijkt me best interessant maar het is te ver uit de buurt.

    Kan me er wel iets bij voorstellen in de zin van dat kunstenaars vaak buiten “de gebaande paden denken” en “mensen met een psychiatrische aandoening” (ahum)ook.Maar eh…als er in de evolutie nooit menswezens waren geweest die buiten de gebaande paden gingen denken,nou dan zaten we nu nog in grotten op ons zelf geschoten everzwijn te kauwen…

    Juist door het “buiten de gebaande paden denken” komen we verder.

    Denk aan Mikolai Kopernik(Nicolaus Copernicus) die kwam met het denkbeeld dat de planeten om de zon draaien en dat de aarde niet het centrum is van het heelal,zelfs niet van ons zonnestelsel,aan Galilei en Johannes Kepler.Hun bevindingen bleken te kloppen,maar voordat dit gerespecteerd en geloofd werd zijn ze behoorlijk verguisd.Galilei verbleef de laatste jaren van zijn leven zelfs onder huisarrest.De Rooms -katholieke kerk vond zichzelf ook deskundig.Maar deze voorgenoemde wijze mannen die buiten de gebaande paden dachten en onderzochten hadden wel gelijk.

    En wie weet tot wat voor inzichten we/de mensheid nog komt.Maar daarvoor moet je wel openstaan/ontvankelijk zijn…voor buiten de gebaande paden denken,de complexiteit en genuanceerdheid van het leven willen zien,anders kom je nergens……alleen maar daar waar je al was…

  • Hyperactief A-P

    Ja ik weet het danja dat je met die onderzoeken alle kanten uit kunt, behalve vaak de goede.;) En wat betreft je onderste zin, mooi gesproken, zo is het maar net. Ik hoop ook dat de politiek nog vernieuwende partijen voortbrengt, die kliek die er zat is de veroorzaker van vele problemen. Mensen die daar weer op gestemd hebben, moeten schijnbaar eerst nog dieper door het stof gaan. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • danja

    onbegrijpelijk he hyper……

  • Hyperactief A-P

    danja Schreef:

    ——————————————————-

    > onbegrijpelijk he hyper……

    Inderdaad Danja, geen vernieuwende partijen in de kamer, maar ondanks dat mensen de vrije marktwerking in o.a. de zorg meer dan beu zijn stemmen ze wel massaal VVD. Voer voor psychologen.;) Groetjes v Hyperactief A-P.