Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Gezonde mensen infiltreerden in de psychiatrie...

  • Ellen-Josee

    Hyperactief A-P Schreef:

    ——————————————————-

    > Weet je Hyperactief, dit is niet alleen bij de

    > psychiatrie het geval maar ook bij alle

    > (alternatieve) geneeskunde benevens de para

    > gezondheidszorg als fysiotherapie en wat je maar

    > bedenken kan. Iedereen is vooral bezorgd om de

    > eigen beurs en zeker nu. Aldus: Ellen-Josee

    > 01/01/2013 21:20.

    Ik ben het nieuwe jaar lekker afgestoken he? :D

    >

    > Hoi Ellen-Josee, kun je wat voorbeelden noemen

    > aangaande wat je hierboven aanhaald?

    Bij fysiotherapie heb je vaak dat het probleem met een behandeling of 4, hooguit 8 afgesloten kan worden. Maar vaak wordt er nog doorbehandeld.

    Ik heb (dat was in het verleden toen je nog net zoveel fysiotherapie kon krijgen als je wou) wel gezegd dat ik het genoeg vond (het kostte mij en soms mijn werkgever tenslotte ook tijd) maar die fysiotherapeuten wilden het door laten gaan. Nog sterker heb ik dat daarvoor meegemaakt toen ik i,v,m, een hernia ‘oefentherapie’ moest doen. Ik wilde niet eigenwijs zijn en het maar geprobeerd, maar na een jaar ‘oefentherapie’ ging ik zelfs achteruit omdat mijn spieren totaal overbelast raakten. Iedere keer als ik tegen een arts of therapeut het woord oefentherapie liet vallen raakten zij helemaal lyrisch en hoorden zij de rest van het verhaal niet. Ik heb goed boos moeten worden en duidelijk gaan weigeren voor ik serieus werd genomen. Men had ook totaal over mijn artrose heen gekeken, maar toen de rontgenfoto's kwamen bleek het toch wel andere koek met een geweldige slijtage.

    Dan hadden we nog de alternatieve geneeskunde, daarbij heb je vaak dat wanneer je eenzijdig een bepaalde stof neemt bv het mineraal magnesium, dat die een andere stof uit het lichaam teniet doet, ik geloof kalk. Dus dan moet je er steeds wat anders bij gaan geven en uiteindelijk heb je een grote puinhoop.

    Mijn ervaring is dat hier in het overvoerde ‘Westen’ wij beter iets kunnen laten staan in plaats van nemen. Maar daar zijn al mensen heel boos om geworden op mij…

    > Ik ben

    > benieuwd, klopt overigens wekl wat je schreef dat

    > er bezorgdheid is om de eigen beurs. Voor de rest

    > mooie voorbeelden, ik ben het nieuwe jaar ook

    > begonnen met een lekkere strandwandeling. Kost

    > niets, en is supergezond.

    Zo is dat! Er is zoveel moois dat niets kost.

    Ik vind het heerlijk om mensen te ontmoeten die positief zijn en waar je eens lekker mee kan lachen.

    > Groetjes v Hyperactief

    > A-P.

    Groetjes van Ellen :)

  • Hyperactief A-P

    Hoi Ellen-Josee, ja jij heb de primeur dit jaar te openen.;) THNX voor je heldere uitleg, ik vat het helemaal, door dat bedrog is ook de tandarts uit het standaard pakket verdwenen. Er zijn er behoorlijk wat geweest die zich “rijk” geboord hebben, terwijl het eigenlijk niet nodig was. En wat jij schreef van achteruitgang kan ik me ook iets bij voorstellen. Over dat voorbeeld van magnesium kan ik niet oordelen, daar ik niet weet uit welke hoek die berichten kwamen. Ik weet dat bijvoorbeeld de voedselautoriteit alhier op sommige punten tegenstrijdige adviezen geeft, die door anderen onderbouwd weer onderuit gehaald worden. Dus of dat voorbeeld van jou in die categorie valt, kan ik niet beoordelen. Wat ik wel weet is dat er een enorme hetze tegen goede stoffen uit het alternatieve circuit is. Zo stond er nog niet zo lang geleden een stuk in de krant dat deze alternatieve supplementen de reguliere middelen dwarsboomde (in mijn eigen bewoordingen uitgedrukt). Ik werd ontzettend kwaad bij het lezen ervan, want ik heb hier een inspectierapport liggen over de vele medicatiedoden. En nu gaan ze opbouwende stoffen in diskrediet probreren te brengen, terwijl een ieder die zijn gezonde verstand gebruikt, kan weten dat chemicalieën voor symptoomonderdrukking zeker niets oplossen… En wat het laatste betreft, een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. :) Groetjes v Hyperactief A-P.

  • Ellen-Josee

    Hyperactief A-P Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoi Ellen-Josee, ja jij heb de primeur dit jaar te

    > openen.;) THNX voor je heldere uitleg, ik vat het

    > helemaal, door dat bedrog is ook de tandarts uit

    > het standaard pakket verdwenen. Er zijn er

    > behoorlijk wat geweest die zich “rijk” geboord

    > hebben, terwijl het eigenlijk niet nodig was. En

    > wat jij schreef van achteruitgang kan ik me ook

    > iets bij voorstellen. Over dat voorbeeld van

    > magnesium kan ik niet oordelen, daar ik niet weet

    > uit welke hoek die berichten kwamen. Ik weet dat

    > bijvoorbeeld de voedselautoriteit alhier op

    > sommige punten tegenstrijdige adviezen geeft, die

    > door anderen onderbouwd weer onderuit gehaald

    > worden.

    Neem b.v. Q10 dat een aantal jaren geleden ineens opkwam.

    Dat is een stofje wat wel in de voeding voorkwam en ook wel een bepaald effect heeft, maar dat alles is enorm opgeblazen. Het leek wel een wondermiddel, je zou er energie van krijgen, tandvleesontstekingen behoorden tot het verleden en tegenwoordig zit het in allerlei cremes die je op je gezicht smeert.

    >Dus of dat voorbeeld van jou in die

    > categorie valt, kan ik niet beoordelen. Wat ik wel

    > weet is dat er een enorme hetze tegen goede

    > stoffen uit het alternatieve circuit is. Zo stond

    > er nog niet zo lang geleden een stuk in de krant

    > dat deze alternatieve supplementen de reguliere

    > middelen dwarsboomde (in mijn eigen bewoordingen

    > uitgedrukt). Ik werd ontzettend kwaad bij het

    > lezen ervan, want ik heb hier een inspectierapport

    > liggen over de vele medicatiedoden.

    Ik herinner mij nog dat een paar jaar geleden toen ik hier vaak prikte, jij een hele lijst met medicatiedoden hebt gepubliceerd. Het ging hier vooral om medicatie die in de psychiatrie wordt (en werd) gebruikt, met op allerlei wijze fatale gevolgen. Dat moet een mens toch aan het denken zetten!

    > En nu gaan ze

    > opbouwende stoffen in diskrediet probreren te

    > brengen, terwijl een ieder die zijn gezonde

    > verstand gebruikt, kan weten dat chemicalieën

    > voor symptoomonderdrukking zeker niets oplossen…

    > En wat het laatste betreft, een dag niet gelachen,

    > is een dag niet geleefd. :) Groetjes v Hyperactief

    > A-P.

    Zo is dat, mij schiet momenteel alleen die mop van dat blondje te binnen; die er na een half jaar achter kwam, dat je in een sta-caravan ook kan zitten.

    Groetjes van Ellen

  • Hyperactief A-P

    Ja inderdaad Ellen-Josee, dat stofje zag ik ook opeens in allerlei blaadjes verschijnen. Voor elk lichaamsdeel zit er wel wat wils in zo'n folder, behalve voor slap gelul.;) En ja je zou denken dat het mensen aan het denken zou zetten aangaande medicatiedoden, maar niets is minder waar. Op enkele uitzonderingen na, heb ik gelezen dat de massa bij het oude blijft, en dat iets nieuws vaak pas er door komt als de oude massa uitgestorven is. Ondanks dat er op heel veel gebieden met naar mijnmening verkeerde belangen geschoold wordt, valt het me op, dat er toch best wel veel jongeren zijn die goed op de hoogte zijn. Maar of die straks een meerderheid vormen, betwijfel ik. En van die stacaravan, ha, ha, ha, leuk.:D Groetjes v Hyperactief A-P.

  • Ellen-Josee

    Hyperactief A-P Schreef:

    ——————————————————-

    > Ja inderdaad Ellen-Josee, dat stofje zag ik ook

    > opeens in allerlei blaadjes verschijnen. Voor elk

    > lichaamsdeel zit er wel wat wils in zo'n folder,

    > behalve voor slap gelul.;)

    hihihihi!

    > En ja je zou denken dat

    > het mensen aan het denken zou zetten aangaande

    > medicatiedoden, maar niets is minder waar. Op

    > enkele uitzonderingen na, heb ik gelezen dat de

    > massa bij het oude blijft, en dat iets nieuws vaak

    > pas er door komt als de oude massa uitgestorven

    > is. Ondanks dat er op heel veel gebieden met naar

    > mijnmening verkeerde belangen geschoold wordt,

    > valt het me op, dat er toch best wel veel jongeren

    > zijn die goed op de hoogte zijn. Maar of die

    > straks een meerderheid vormen, betwijfel ik.

    De tijd zal het leren…

    > En

    > van die stacaravan, ha, ha, ha, leuk.:D

    Het duurt soms inderdaad lang voor het muntje valt…

    Groetjes v

    > Hyperactief A-P.

    Groetjes,

    Ellen