Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Bureau Jeugdzorg beschadigd Turks gezin...

  • Hyperactief A-P

    Een kind wat op vermoedens uithuisgeplaatst wordt is al verschrikkelijk, maar als je je dan nog bepaalde principes heb, waar Bureau Jeugdzorg dwars tegenin gaat dan heb je als hulpverleningsinstantie naar mijn mening geen greintje geweten in je donder. Kinderen worden niet geboren uit twee ouders van dezelfde sexe, dit is naar mijn mening problemen oftewel werk voor de toekomst verschaffen. Goed dat deze mensen zich niet monddood laten maken door Bureau Jeugdzorg, respect dat ze dit aankaarten. Groetjes v Hyperactief A-P.

    http://nos.nl/video/485075-commotie-over-de-turkse-jongen-yunus.html

    http://nos.nl/video/484871-pleeggezin-yunus-duikt-onder.html

  • bastet1

    Er wordt weer om de hete brij gedraaid.In de media wordt het afgedaan als Turken die niet willen integreren , of zelfs tegen de Nederlandse normen en waarden zijn.De Islam wordt er ook bijgehaald.Waar het eigenlijk om gaat is dat jeugdzorg kinderen zonder bewijzen uit huis kan halen.Zij hoeven niet aan waarheidsvinding te doen.Sommigen beweren dan nog dat de ( kinder ) rechter dit beslist, maar die krijgt een dossier van vermoedens (lees verhalen uit de dikke duim) van jeugzorg te lezen en durft niet de verantwoording te nemen voor ALS het toch waar blijkt te zijn en geeft jeugdzorg dan maar gelijk.Ze zijn vaak niet meer dan de poppenkast figuurtjes van jeugdzorg om hun wandaden legaal te maken.We zouden al een eind op weg zijn als jeugdzorg wel aan waarheidsvinding moet doen.Als dan blijkt dat het kind toch uit huis geplaatst moet worden ( dus gebaseerd op feiten ipv verzinsels ) dan moeten de biologische ouders natuurlijk inspraak hebben op naar welk pleeggezin het kind gaat en moet gewerkt worden naar de uiteindelijke terugkeer naar de biologische ouders.Daarom is de inspraak van de biologische ouders belangrijk, nu lijkt het net alsof ze ouders en kind zoveel mogelijk uit elkaar willen drijven, zodat ze cultureel en sociaal onverenigbaar worden.

    Opvallend zijn de reakties van mensen die nog steeds denken dat kinderen niet voor niets uit huis gehaald worden.Het zal in sommige gevallen heus wel moeten, maar het lijkt vaak willekeur en natuurlijk het misplaatste gevoel dat onze cultuur beter is dan een andere en dus alleen wij weten hoe we kinderen op moeten voeden.

  • bastet1

    http://www.joop.nl/leven/detail/artikel/20121_rechter_wilde_yunus_terug_bij_moeder/

  • Hyperactief A-P

    Beste bastet1, ik ben het volledig met wat u opschreef eens. Als aanvulling, de overjarige jeugdbeschermingswet, zorgt er voor dat ouders die zelf om hulp gevraagd hebben worden gediskwalificeerd. Oftewel ze moeten ook zulke ouders wettelijk eerst in een hokje stoppen, om een jeugdbeschermingsmaatregel af te kunnen geven. Te gek voor woorden, dat zou per direct afgeschaft moeten worden! Ik ben destijds met deze onderbouwing naar Den Haag geweest, maar toen ik het onderbouwdde werd en bleef het stil! Groetjes v Hyperactief A-P.