Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Schizofrenie niet alleen erfelijk bepaald !!!

  • Hyperactief

    Een bizar verhaal Caosx1, en het staat je vrij jou ervaringen hier te vertellen, zolang je namen van instellingen en/ of personen weg laat of alleen de eerste letter gebruikt kan dat geen kwaad, is alleen maar leerzaam voor anderen. FF een tip, probeer met die lange stukken tussen ± een regel of zes even een regel open te laten, leest een stuk makkelijker als aan één lap. Groetjes v Hyperactief

  • Caosx1

    Hallo Alkien wat betreft of ik het verdien om de diagnose schizofrenie vind ik personlijk niet wettelijk had men mij meschien celstraf moeten geven of men mij egt had willen helpen mij het best had kunnen aanraden om the verhuisen uit de omgeving van waar ik vandaan kom om verdere conflikten te verkomen met meschien wat hulp het is niet oke als men niet binnen de regels een oplossing weet en men wil toch de orde herstellen dat men dat oplost door iemand in een psychiatrie te stoppen zelf als een agent of psicheloog en psychiater je veraal niet geloven omdat dat altijt een personlijke kijk op iets is. en om dan toch van uit een personelijke kijk te handelen is zeer onprofesioneel maar ja de psychiater is God in Nederland zo als vroeger de priesters invloed hadden op de beslisings van de koning zijn er nu psychiaters die de rechter be invloeden

    Het RCRM bedankt voor de tip helaas had ik dit moeten weten toen ik de ERM kreeg mocht ik ooit weer in aanraking komen met de psychiatrie dan zal ik er zeker contact mee op nemen kenlijk zijn er wel rechten voor mensen die worden opgenomen maar worden we daar niet opgewezen en die gene die is opgenomen kan van uit zijn positsie wijnig ondernemen laat staan beschikking over het internet

    Ik heb nog een site voor je Alkien via Google zoekmachine op nederlands dan psychiatrie vervolgens naar 143 ste website genaamd Aarts.web-log neem de theit Alkien er zijn ook nog andere dingen in het leven en als ik een boek of dergelijk noem hoef egt niet achteraan ik gebruik het gewoon om aan te geven waar ik iets weg heb en voor mensen die er meschien interese in hebben om het te lesen

    groet Caosx1

  • Alkien

    Je doet je best meis, en je denkt enorm goed mee. Ik zal zeker ook weer op die site gaan kijken. Maare maak je geen zorgen hoor, ik doe heus nog wel andere dingen dan alleen dit. Al moet ik zeggen dat het wel veel opslokt. Maar ik heb er dan ook plezier in. En als ik weet dat ik er andere mensen mee kan helpen en/ of kan ondersteunen dan zal ik er zeker mee doorgaan.

    Heb je mijn website zelf al eens gelezen ??? Enorme lap, nog niet optimaal qua kleuren, maar ook daar staan verhalen op waar de honden geen brood van lusten.

    Ik weet dat jij er ook mee bezig bent, en dat ook jij je op jou manier inzet voor de anti-psychiatrie. Dat waardeer ik zeker wel. Veel mensen begrijpen het niet. Waarom niet ??? Omdat men nog altijd een heilig geloof hecht aan de psychiatrie, en men nog denkt dat daar de kennis zit. Maar dit zitten geeneens weldenkende mensen anders zoumen niet omgaan met “patienten” zoals men dat nu doet. Er is geen menselijkheid meer. En dat is nu precies wat wij willen vernanderen, mensen moeten weer echt geholpen worden en niet met chemische middelen nog meer onderuit geschoffeld worden zoals nu het geval is, alles draait tegenwoordig meer om geld dan om de mens. En dat moet nu juist weer omgedraait worden.

    Maar goed, ik draaf door…..:)

    Fijn weekend en tot de volgende keer……;)

    Groet,

    Alkien.

  • Martin275

    Ben ik de enigste die écht misselijk wordt van dit ANP bericht??

    Ik heb die ‘'’ziekte" nu al 16 maanden en kan zó erg begrijpen dat 10% ervan zelfmoord pleegt.. Vraagt iemand zich wel af waarom al die mensen zelfmoord plegen???

    Menig “patient” komt erachter dat de wereld anders in elkaar zit dan ooit van tevoren gedacht. Je maakt verschrikkelijke dingen mee en het lijkt alleen maar nóg erger te worden, terwijl je maximaal je best doet om het onder controle te houden. Als dit dan nog niet lukt, wordt je er zo moedeloos van. Dan wordt je de volgende dag wakker en begint het weer van voor af aan..

    Ook krijg je geen begrip van de buitenwereld, terwijl je dingen écht anders voelt, denkt en ervaart dan ooit van tevoren. Aangezien ik weet dat het anders in elkaar zit, vraag ik me af waarom dit allemaal zo lelijk/scheef naar de buitenwereld wordt gebracht. Als je dan leest dat het erfelijk is etc. Mag je mij uitleggen hoe/waarom “stemmen” je ook nog antwoord kunnen geven op je vragen(!)

    Ze weten alleen niet te vertellen hoe je er vanaf komt, das nog het ergste van het hele verhaal.. Aangezien ik niet weet hoe je eraf komt en eraf wil, ben ik informatie erover gaan opzoeken en kwam ik dat A.N.P. bericht tegen.. Dit viel me totaal in het verkeerde keelgat omdat ik denk dat je er echt sterker uit kan komen en het alleen onbeprip oproept bij de mensen die dit moeten ervaren.

  • Hyperactief A-P

    Hoi Martin275, zie over schizofrenie ook de verschillende hoofdstukken onder deze link:

    http://www.antipsychiatrie.web-log.nl/

    Veel psychische symptomen komen van oorzaak/ gevolg en/ of lichamelijk onbalans. Alleen wordt daar in de meeste gevallen niet verder naar gekeken. Het hele erfelijkheidsverhaal kun je in hetzelfde licht zien, alsof tanden poetsen ook erfelijk zou zijn.;) Groetjes v Hyperactief