Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Medicatie "misdaden" tegen de mensheid !!!

• Hyperactief

Het valt mij op, dat ondanks de vele waarschuwingen aangaande medicatie, er nog steeds psychiaters zijn die kinderen op zeer jonge leeftijd aan de gevaarlijke medicatie zetten, dat de media veel persberichten waaronder internationale waarschuwingen veelal negeerd, en verzekeraars dit zonder meer vergoeden. Nog afgezien van de wetenschappelijke fraude, omdat classificaties uit de DSM niet wetenschappelijk en/ of medisch onderbouwd zijn, werkt onze Westerse “beschaving” dus mee aan “misdaden” tegen de mensheid, waarvan de meesten hier volgens mij geeneens bij stlstaan, ook T4 voor de W.O.II is begonnen met de hokjesgeest door middel van kruisjes zetten en wegstrepen, waar later machthebbers met een dubbele agenda misbruik van maakte waarvan de verschrikkingen bij iedereen bekend zijn, zijn we dat alweer vergeten, hebben we niets geleerd van het verleden:?

Geen mens weet wat de lange termijn effecten zijn van deze onnatuurlijke chemische gedragsveranderende middelen. Wat wel een feit is, dat een aanzienlijk deel van de mensen die een GGZ verleden hadden nu de TBS klinieken bevolken, het aantal “psychische stoornissen” en het aantal TBSsers stijgt, maar niemand daar conclusies uit trekt. Steeds meer kinderen vastlopen op school, maar het is veel makkelijker om kinderen te onderdrukken en uiteindelijk te criminaliseren dan te kijken of schoolsystemen en/ of lesmethoden en/ of andere dingen in de maatschappij niet deugen en aan herziening toe zijn. Ik wordt eerlijk gezegt een beetje kotsmisselijk van de destructieve mentaliteit van een aanzienlijk deel van de psychologen en psychiaters die aan deze kindervernietiging in naam van de pseudo “wetenschap” meewerken !!!

Hieronder twee media stukjes over autisme, waaronder het eerste eindelijk eens melding maakt van de NIET op kinderen onderzochte medicatie. En een stukje van een psycholoog die tenminste nog nadenkt over de toenemende hokjesgeest. Ik maak me grote zorgen en volgens mij zijn er nog nooit zoveel kinderen aan chemische dwangbuizen gezet als in deze verwerpelijke onmenselijke tijd, waar kinderen op steeds jongere leeftijd als “proefkonijn” worden misbruikt door een beroepsgroep die hier zichzelf van werk voorziet, en niet te vergeten met een niet al te mooie geschiedenis achter de rug… Wanneer stoppen deze “misdaden” tegen de mensheid, tegen onze kinderen, tegen de toekomst ??? Wanneer worden de destructief ingezette miljarden eens ge- i.p.v. misbruikt en geïnvesteerd in kinderen oftewel in de toekomst, waarvan er hier systematisch steeds grotere groepen vernietigd worden.:(:(:( Groetjes v Hyperactief

Meer onderzoek nodig naar medicatie bij autisten

Ruim de helft van de kinderen en volwassenen met autisme gebruikt geneesmiddelen om klachten en symptomen te onderdrukken. Dat komt naar voren in een onderzoek van de Wetenschapswinkel Geneesmiddelen van de Universiteit Utrecht in opdracht van de Nederlandse Vereniging voor Autisme (NVA). Genezing van stoornissen in het autismespectrum is niet mogelijk, maar bijkomende verschijnselen als sterke angst, dwanghandelingen en agressie worden vaak behandeld met medicatie. Dit onderzoek stelt nu vast dat het vooral bij kinderen gaat om geneesmiddelen die niet voor deze groep op de markt zijn gebracht en die niet getoetst zijn door de overheid. De NVA dringt daarom aan op nader onderzoek naar de (lange termijn-) effecten en de neveneffecten van het gebruik van geneesmiddelen. BRON:: APS, 22 juni 2006.

De autist bestaat niet

door Henk Algra

Met de neiging om ieder afwijkend gedrag van mensen vanuit een bepaalde verklaring te willen benaderen, is iets wonderlijks aan de hand. Aan de ene kant wordt gezegd dat mensen uniek zijn, maar aan de andere kant worden ‘bijzondere mensen’ als groep weer in een bepaalde hoek geplaatst. Het gaat echter niet om wát, maar om wíe.Erwin Roos vermeldt in zijn ingezonden (Nederlands Dagblad 9 juni) een grote mate van verwarring in de discussie over autisme. ,,De lijst symptomen waaraan een persoon moet voldoen om zelfs maar gediagnosticeerd te kunnen worden is zo uitgebreid en variabel, dat er moeilijk van een eenduidig ziektebeeld gesproken kan worden.''

Inderdaad heeft deze diagnose zich als een olievlek over een breed scala van gedragskenmerken uitgebreid. Het klassieke beeld van een autistisch kind was een (meestal) jongetje dat in zichzelf gekeerd was, niet geknuffeld wilde worden en geen oogcontact maakte. Vaak functioneerden deze kinderen op verstandelijk gehandicapt niveau.

Tegenwoordig kunnen ook mensen met een voltooide universitaire opleiding onder deze diagnose vallen. Ze zijn voortdurend met iedereen in gesprek, en ook qua gedrag en houding valt er in eerste instantie nauwelijks iets op. Van de volkomen in zichzelf gekeerde man op de instelling voor verstandelijk gehandicapten naar de hoogleraar op de universiteit die netjes aan alle sociale verplichtingen voldoet: ze vallen allemaal onder dezelfde diagnose, het spectrum van autistische stoornissen. Maar als een diagnose zo breed is neemt ook de verwarring toe.

Gevoelens

Roos wijst ook op het zo vaak veronderstelde gebrek aan empathisch vermogen bij mensen met autisme. Inderdaad wordt vaak genoemd dat deze mensen niet in staat zouden zijn om gedachten en gevoelens van anderen te lezen. Opvallend is dat aan deze hoeksteen van het denken over autisme getornd wordt. Zo heeft dr. Sander Begeer in zijn promotie-onderzoek ,,onverwacht sterke inzichten en vaardigheden gevonden op het gebied van de sociaal-emotionele interactie'' (Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme, 2005/3). Begeer wil niet zo ver gaan dat mensen met autisme geen problemen zouden hebben met het ‘lezen’ van emoties, maar hij bepleit wel een nuancering van het klassieke idee van de ‘mindblindness’ (het blind zijn voor emoties). Ter nuancering: hij beschrijft in zijn onderzoek kinderen met milde vormen van autisme.

Ook onderzoekster Uta Frith laat deze geluiden horen. Er is bij mensen met autisme wel degelijk een emotionele toonzetting aanwezig, maar het probleem zit in het verwoorden van die gevoelens. Het beeld van de kille autist die absoluut niet begrijpt wat een ander bedoelt, lijkt in zijn algemeenheid onhoudbaar te zijn.

Speciale behoeften

Op een andere manier reageert Marian van Dijk (Nederlands Dagblad, 12 juni) op de discussie die al enige tijd in deze krant gevoerd wordt. In de kerk vinden we dat we allemaal uniek zijn, maar toch … het lijkt er op dat sommige mensen meer uniek gevonden moeten worden dan anderen. ,,Als je alle groepen die extra aandacht verdienen gaat benoemen is er bijna een belangenvereniging nodig voor het gewone kerklid.''

Ik vraag me met haar af of de vraagstukken waar we o.a. in het pastoraat mee te maken hebben wel zo sterk met de intelligentie, de leeftijd of bijvoorbeeld de psychiatrische problematiek van het gemeentelid te maken hebben. Er zijn hoogbegaafde mensen die zich prima thuis voelen binnen de gemeente, er zijn mensen met autisme die genieten van iedere kerkdienst, er zijn kleine kinderen en dementerende ouderen die hun plekje hebben binnen de kerkelijke gemeente. Er zijn anderen die dat plekje niet hebben kunnen vinden, maar daar zijn ook mensen bij die helemaal geen ‘speciale behoeften’ lijken te hebben (de Amerikaanse uitdrukking voor mensen die om welke reden dan ook extra aandacht nodig hebben).

Wonderlijk

Steeds meer kom ik tot de conclusie dat er met de neiging om ieder afwijkend gedrag van mensen vanuit een bepaalde verklaring te willen benaderen iets wonderlijks aan de hand is. Aan de ene kant wordt gezegd dat mensen uniek zijn, maar aan de andere kant worden ‘bijzondere mensen’ als groep weer in een bepaalde hoek geplaatst. Oftewel: alle mensen zijn uniek, maar sommige mensen zijn unieker dan anderen. En juist die groep geven we collectief een diagnose mee. Daarmee doen we individuele mensen geen recht, vindt Erwin Roos: ,,Er wordt steeds gekeken naar groepscijfers, maar er moet gekeken worden naar het individu.''

Zeker: er is problematiek, er zijn groepen mensen die extra onze aandacht vragen. Het kunnen verklaren van gedrag vanuit een bepaalde diagnose kan een opluchting voor ouders en opvoeders betekenen en ook leiden tot meer begrip. Maar er is ook een andere kant: het gevaar dat we, met die diagnose, het individuele en unieke gemeentelid met het pedagogische of pastorale badwater weg gooien. Gaat het in het pastoraat om de vraag: wát is dit gemeentelid? (hoogbegaafd, autistisch, verstandelijk gehandicapt). Nee, het gaat in de eerste plaats om het gekénd worden, om de vraag: wíe is dit lid van onze gemeente? BRON: Nederlands Dagblad 19-06-2006 Henk Algra is GZ-psycholoog.

• Ellen XL

Ruim de helft van de kinderen en volwassenen met autisme gebruikt geneesmiddelen om klachten en symptomen te onderdrukken.

Hoe kan dat nou?

Krijgen die autisten dan ineene warme belangstelling voor andere mensen door die medicatie.

Voor de rest zou dat stuk van Henk Algra erg interessant voer voor “Ron” zijn :)

Groetjes van Ellen :)

• Hyperactief

Hoe kan dat nou?

Krijgen die autisten dan ineene warme belangstelling voor andere mensen door die medicatie. Aldus: Ellen XL.

Hoi Ellen, wat mij opvalt is dat we van het ADHD tijdperk nu naar Autisme op aan het schuiven zijn. Ik ben er overigens nog niet achter wat hier de achterliggende reden van zou kunnen zijn, temeer omdat de medicatie eindelijk ter discussie gesteld wordt. Je zou eens moeten weten hoeveel persberichten er door de media geen enkele aandacht aan besteed is. Maar goed, we wachten af…

Voor de rest zou dat stuk van Henk Algra erg interessant voer voor “Ron” zijn :) Aldus: Ellen XL.

Ha, ha, ha, wat let je om hem erop te wijzen, als het maar niet doorslaat naar onderwerpen waar deze pagina niet voor is, het stokpaardje van geloven is liefde etc. etc.:D Groetjes v Hyperactief;)

• Ellen XL

Bij deze heb ik Ron het hele artikel per e-mail gestuurd :D

Heeft hij wat leuks te lezen als hij morgen uit de kerk komt…

Ik vond het zelf ook wel een interessant artikel.

Groetjes van Ellen

• Ellen XL

wat mij opvalt is dat we van het ADHD tijdperk nu naar Autisme op aan het schuiven zijn. Ik ben er overigens nog niet achter wat hier de achterliggende reden van zou kunnen zijn, aldus Hyper.

Volgens mij was Autisme eerder bekend dan ADHD.

Mijn broer (1953) had nogal ernstig ADHD, dat werd indertijd MBD genoemd.

Minimal Brain Disorder.

Wat vaak werd veroorzaakt door problemen bij de geboorte, zoals zuurstofgebrek.

Verder denk ik dat de overeenkomst tussen ADHD en Autisme is dat beide groepen zodanig op zichzelf gericht zijn, dat het voor hun moeilijk is andere mensen (en hun stemmingen) in te schatten.

Groetjes van Ellen ;)

• Hyperactief

:D:D:D

• Hyperactief

Ja en nee Ellen, ik zal hier morgen in de loop van de dag een uitgebreide reactie opgeven wat er “wetenschappelijk” bekend is aangaande deze classificaties, en wat mijn eigen ervaring is in deze aangaande de stempeltjes en etiketjes maatschappij, ik ga nu naar mijn “mandje” wat kwa late tijd lange tijd is niet voorgekomen, maar voortkwam uit brainstormen aangaande mijn zoon, zie:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=18&i=178939&t=178779

Groetjes v Hyperactief:)

• Alkien

Ach, ik zie het zo : Geld. en daarmee totale overname van de mens. Mijn zoontje van 7 hebben ze ook onder de troep willen douwen. Risperdal wel te verstaan. Ze wilde hem het stempeltje PDD-NOS geven. Ik heb dit tegen gehouden.

Nu kunnen ze ineens niets meer voor hem doen op zijn huidige school, en plaatsen ze hem over naar een nog grotere ellende. De psychiater op zijn huidige school vond het beter dat hij werd verplaatst. Nu gaat hij naar een Psychiatrisch Centrum.

Fijn.

Ik heb direkt duidelijk gemaakt dat ik een gesprek wilde met de psychiater aldaar die in eerst instantie alleen hem wilde zien. Ja, dat dacht ik toch even niet.

Ze zijn (nu nog) sterker, want ik kan mijn zoontje zo niet op het reguliere onderwijs plaatsen.

Maar ik weet zeker dat ik mezelf met hand en tand zal verzetten tegen alle middelen die ze dat jochie willen geven. Het is eeen kind met een gebruiksaanwijzing, maar heeft niet iedereen daar last van :?:?:?

Groet,

Alkien.

• Hyperactief

Hier is mijn beloofde topic over MBD dan. Voor het eerst werd er in de medische wereld over kinderen met gemeenschappelijke kenmerken als rusteloosheid/ druk gedrag/ tekort aan concentratie en agressie geschreven in het Britse medische tijdschrift: “The Lancet” door George Still in 1902, het “beestje” had toen nog geen naam. Wanneer precies de term MBD tevoorschijn kwam weet ik niet, het betekende eerst Minimal Brain Damage. Er werd toen uitgegaan van een lichte hersenbeschadiging, die door zuurstoftekort of een te lage bloedsuikerspiegel ontstaan zou kunnen zijn in de periode voor of tijdens de geboorte.

Veel neurologisch onderzoek en E.E.G's tussen deze en “normale” kinderen brachten geen afwijkingen en/ of andere verschillen aan het licht, en veranderde men de term in MBD Minimal Brain Dysfunction. Uitgangspunt hierbij werd hierbij dat op de één of andere wijze sprake moest zijn dat in de hersenen een aantal functies onvoldoende werkten. Ook dat is nooit aangetoond en werd uiteindelijk deze term verlaten naar het huidige ADHD (een term die ook al weer achterhaald is) en waarvan PDD/ NOS zo'n beetje op de grens tussen ADHD en Autisme balanceerd.

Dus wat er eerst was het kip of het ei, geen idee.:D Is ook de pest dat namen en criteria steeds veranderd worden, om echte vergelijken te maken, vroeger werd er veel meer op één hoop gegooid. En nu zie je echt een enorme toename van PDD/ NOSsers. Voor de rest herken ik heel veel grensgebieden van ADHD en Autisme, de vraag is en blijft wat we met de hokjesgeest opschieten, niets dus, het werkt stigmatiserend en is alleen goed voor de knip van de psychiater, goudgeld wat ze beter in de kinderen zelf in de vorm van onderwijs kunnen investeren, maar ja wie ben ik… Groetjes v Hyperactief:)

• Hyperactief

Precies Alkien, en het ergste is dat je dat circuit opgedrongen krijgt nog voor hij ooit een kans elders gehad heeft. Ik begrijp dan ook niet dat de overheid dit soort instanties blijft financiëren, temeer omdat er geen enkele verbetering te constateren valt. Eerder dat er problemen voor de toekomst mee gecreëerd worden. Als het aantal TBSsers toeneemt, en een aanzienlijk deel ervan ook nog eens een GGZ verleden heeft, dan hoef je weinig geleerd te hebben om te constateren dat het systeem zo rot als een mispel is….. Groetjes v Hyperactief