Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Medicatie "misdaden" tegen de mensheid !!!

• Alkien

Mee eens. Maar net zoals jij zal ik blijven knokken. En laat me niet aan de kant zetten door de “machthebbers”.

Er zijn er zoveel die niet in willen zien dat zowel jou zoon, als mijn kids “gepakt” zijn door het systeem. Als iedereen die soortgelijke dingen meemaakt of meemaakte, nu eens de handen ineen zouden slaan en een pact zouden vormen zou het misschien nog iets kunnen doen. Maar helaas zijn de meeste mensen murw of weten de juiste weg niet. :( Of erger nog vinden liever zelf het wiel uit, en vallen je erop aan.

Groetjes,

Alkien.

• Hyperactief

Hieronder een stukje met cijfers over Ritalin/ Concerta gebruik, of beter gezegt misbruik…:( Groetjes v Hyperactief

Uit cijfers van de Stichting Farmaceutische Kerngetallen (SFK) blijkt dat er in 2005 aan jongeren tussen de twaalf en twintig jaar 156.000 recepten voor ADHD-medicijnen (onder meer Ritalin en Concerta) zijn uitgeschreven. Na de anticonceptiepil is ADHD-medicatie hiermee de meest voorgeschreven medicatie aan jongeren. In 2003 werden 80.000 recepten voorgeschreven voor methylfenidaat, de werkzame stof in Ritalin en Concerta. Hierbij ging het om een kleinere groep, namelijk jongeren van 12 tot 18 jaar, maar ook wanneer je daar rekening mee houdt, is er volgens de SFK sprake van een stijging. Hoe vaak atomoxetine (merknaam Strattera), een nieuw middel, werd voorgeschreven is nog niet bekend.

ADHD is het meest bekende en meest voorkomende gedragsprobleem bij kinderen en jongeren. Artsen hebben eerder al gesteld dat er veel meer mensen met ADHD rondlopen dan tot nu toe bekend was. In 2002 werd geschat dat zeker dertigduizend kinderen ADHD hebben zonder dat zij het weten. Over de hele lijn is het gebruik van medicijnen onder kinderen en jongeren tussen 2003 en 2005 stabiel gebleven. BRON: Provinciale Zeeuwse Courant, 12 juni 2006

• Selma

Hallo,ik ben een meisje van 12 jaar en ik heb verkering met een jongen van 14 en hij heeft autistme (pdd-nos). Ik he hem nog niet in het echt gezien enzo. Ik ken hem alleen van msn (soorte met chat). Ik wil graag hem veilig gevoel geven en dat hij me vertrouwt en met hem goed kunnen omgaan…maar, ik weet dit alles niet hoe ik het aan moet pakken. En sins paar dagen moet hij ook aan medicatie. Ik wil hem graag helpen maar hoe ???

Alstublieft helpt u mij en geeft wat meer info ofzo..

Met vriendelijke groeten Selma.

• Alkien

Hallo Selma.

Allereerst iets wat je vast niet wil horen. Kijk uit met msn. Als je iemand niet kent, kun je toch geen verkering hebben.

Er kan altijd iemand anders achter zitten dan dat hij zich voordoet.

Waar het de jongen helpen betreft. Ik denk niet dat je dit op afstand kunt.

Medicatie stoppen is niet aan jou maar aan de ouders.

Als zij de jongen deze rommel willen geven, moet je bij hen zijn. En hen de gevaren van medicatie laten lezen.

Wel kun je hem zelf vertellen dat medicatie gevaarlijk kan zijn.

Maar dan zul je eerst weer moeten weten wat hij krijgt.

Succes in elk geval.

En nogmaals, kijk uit met msn. ;) Is goed bedoeld.

Groet,

Alkien.

• Hyperactief A-P

Daar sluit ik me bij aan Alkien, daarnaast is het onverstandig om op eigen houtje medicatie te beëindigen, dit moet altijd onder supervisie van een liefst niet psychiatrische arts gebeuren, om excessen en/ of andere nare bijverschijnselen uit te sluiten. Groetjes v Hyperactief