Ik lees beneden over het veels te snel verstrekken van medicijnen en het pushen van bepaalde medicijnen en alternatieve medicatie.
Er moet iets van m'n hart omdat ik dit nu meemaak ik zit er middenin zogezegt. Heeft niets met pshychiatrie te maken maar fisiek met mijn lever. Maar mischien geeft het mede prikkers moed om verder te kijken dan wat de grote pharmaceuticals ons voorschotelen en waarom.
Zes maanden geleden na een totaal lichamelijk onderzoek geconstateerd dat ik Hep C heb. Nou wat to do. Naar een super modern ziekenhuis en alle testen gedaan om te constateren hoever ik daarmee besmet ben. Nou, zommige markers waren te hoog (lever enzymes) maar niet gevaarlijk hoog. De totale virus count was veels te hoog. Waarschijnlijk de reden waarom ik al heel lang moe ben, soms erg moe. En ik maar denken dat dat bij ouder worden hoorde.
Nou, volgens de dokter is er maar een middel, Interferron, wat eigenlijk voor Leukemia was ontwikkelt maar doordat het geen goede resultaten boekte word het nu voor Hep C voorgeschreven. Interferron is duur, 80 % pijnlijk, werkt hooguit 50 %. Ik vond dat niet zo'n goed idee. Lo and behold kort daarna kom ik iemand tegen die nadat hij me aanhoorde antwoorde dat hijzelf binnen 3 maanden totaal van zijn Hep C genezen was.
Hij had een Ozone therapy op zichzelf toe gepast met het ongelovelijke resultaat. Ik weer met mijn dokter praten, Ozone?? wat is dat?? Nooit van gehoord. Nee, logies niet want alles wat ze weten woord door Big Pharma gesubsideert en die vekopen alleen wat het meeste geld oplevert. Wat een afknapper om daar veel later in je leven achter te komen, hoe we links en rechts overal bij de neus genomen worden dus.
Lang verhaal kort. Ben nu 2 maanden in een 3 maanden kuur (zelf doen thuis) en voel me weer super, niet meer moe, alert, zin in he leven etc. Mijn ogen zijn veel helderder en ik heb het gevoel dat ik al heel lang met die Hep C heb rondgelopen. Ik wacht met de test tot de 3 maanden vol zijn en zal dan de resultaten aan de dokter voorschotelen. Kijken hoe men daarop reageert.
Het moraal van het verhaal, niet meteen je dokter geloven, ga op onderzoek uit en bekijk alternatieve genees wijze zonder ze automaties van de hand te wijzen als kwakzalverij.
Hoop dat het niet erg off topic is.