Hyperactief schreef :
Ik hoorde een politici van een grote partij (die ook zelf rechter is.) nog niet zolang geleden in het kader van terrorisme zeggen dat er beter 10 onschuldigen vast kunnen zitten dan 1 terrorist op vrije voeten kan zijn. Ik vind dat soort mensen levensgevaarlijk, want burgers hebben meer te vrezen van een onbetrouwbare overheid, dan van een terrorist. Waar de rechtstaat ophoud begint de tirannie, hele gevaarlijke ontwikkelingen van mensen die denken dat de maakbare samenleving bestaat, terwijl juist dat gevaarlijke gedachtengoed de grootste bedreiging is voor de democratie.
———–
Ik ben geen communist, d.w.z. ik heb er vrede mee dat de een door Moscovitch wordt verdedigd, terwijl de ander het met een pro deo advocaatje moet doen, maar … ik ben 100 % voorstander van een fatsoenlijk rechtsstaat.
Ik ben overigens (ondanks dat ik zelf in een ver verleden, enkele aanvaringen met Justitie heb gehad) toch nog steeds tevreden over het Nederlandse rechtssysteem.
De psychiatrie dan ff buiten beschouwing.
Maar … ook ik, constateer gevaarlijke ontwikkelingen. Verplichtte legitimatie, preventief fouilleren, meer afluisteren, etc. etc. en dan natuurlijk nog de topsecret ontwikkelingen waar wij geen weet van hebben, maar die er ongetwijfeld zijn.
Je zegt het zelf al; de tijden veranderen, en het zijn moeilijke dilemma,s.
Maar het blijft oppassen want tirannie komt (behalve dan door staatsgreep) nooit in eens. Het gaat stapje voor stapje, zonder dat de meeste mensen het in de gaten hebben. Ik hoor veel mensen vragen “waar gaat het heen” ? Ik antwoord dan meestal “kijk eens hoever het al gekomen is”.
Groet Fred.