Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Medicatie in combinatie met Wiet !!!

• Moeder

Graag zou ik wat informatie en reacties willen, omtrent het volgende:

Een vriend van mij (41 jr) welke al 2 jaar onder behandeling is bij het GGZ… gebruikt nu al 2 jaar Efexor 150mg, Dipiperon (pipamperon) én 30 tot 50 mg Oxazepam per dag !! (hij heeft volgens het GGZ Borderline en ADHD)

In combinatie met deze middelen, rookt hij daarbij ook nog eens gemiddeld 6 !blowtjes (wiet) per dag !!

Van die Wiet is hij totaal niet meer los te slaan, en is hij er geestelijk geheel afhankelijk van.

Mij maak je niet wijs, dat een anti-depressiva + anti psychotica én kalmerings-tabletten een goede uitwerking hebben in combinatie met wiet.

Volgens de SPV-er is het geen enkel probleem wanneer hij wiet gebruikt, wanneer hij daar behoefte aan heeft.

Is dit nu het beleid van het GGZ ???….

Wie kan mij vertellen in hoeverre bovenstaande combinaties schadelijk zijn,

en de eventuele gevolgen hiervan op den lange duur ?

Groetjes Moeder

• Alkien

Beste Moeder,

De GGZ zegt maar wat en heeft geen idee waar ze over praten.

De middelen die u noemt zijn zoiezo al slecht. En wiet roken ook. Als je die dingen bij elkaar pakt zie ik het helaas eerdaags helemaal mis gaan.

De middelen helpen niet tegen de door u genoemde klachten. Ze helpen iemand er eerder aan onderdoor dan dat het er beter van wordt.

Ze kunnen agressie, psychoses en zelfs zelfmoord tot gevolg hebben.

Wiet daarentegen kan ook psychoses oproepen en ik denk niet dat dit de bedoeling is.

ADHD en Borderline bij elkaar vind ik op zich al gek. Want het zijn twee heel dicht bij elkaar liggende dingen.

Over die verschillen kan Hyperactief u vast meer vertellen.

Als er enigszins een mogelijkheid is zou ik als ik hem was zoiezo van die middelen af zien te komen.

Groet,

Alkien.

• Moeder

Beste Alkien,

Bedankt voor je reactie…. en ja, dat is dus precies wat ikzelf ook in gedachten had

('het GGZ zegt maar wat').

Ik ben een paar keer met die vriend meegegaan naar die gesprekken van het gzz,

maar die gesprekken zijn totaal zinloos en zonder inhoud,

Het enige wat me opvalt in zo'n gesprek, is dat zo'n spv-er heel trots op zichzelf is,

omdat ie weer een DSM etiketje bij iemand heeft opgeplakt… want ja…. dat DSM boekje ligt altijd keurig voor zijn neus, en kan ie er even in snuffelen en een mooi

etiketje uitzoeken….. en dan zit zijn taak er weer op.

Die persoon die al deze medicatie gebruikt vertoont ook buitensporig gedrag… maar ja dat kan ook niet anders met al die middelen… en idd hij is er sinds 2 jaar niet beter op geworden…. hij gaat alleen maar achteruit. (psychoses, verwardheid,

agressie, paranoide etc)

Om van al die middelen af te komen, zit er niet in bij die persoon, want hij is er ontzettend afhankelijk van, en hij gelooft heilig in zijn ziektes waar hij in de maatschappij ook dankbaar misbruik van maakt.

En vervolgens kreeg hij ritalin erbij voorgeschreven (3x per dag), en omdat dit middel deze verslaafde persoon zo goed beviel, nam hij er maar meteen 10 per dag in !!…. want dan leefde hij heerlijk in een roes !!!….. en het GGZ heeft maar niet door waar ze mee bezig zijn.

Gelukkig neem ik steeds meer afstand van deze persoon, want ook ik zie het idd vandaag of morgen helemaal mis gaan….. en daar ben ik liever zelf niet bij.

Groetjes Moeder

• DRE

Een vriend van mij, een Rotterdammer die ook in TH woont, had last van depressies. Hij is een tijdje gestopt met zijn medicijnen (weet niet welke) en werd opeens ernstig ziek. Snel weer de medicijnen en het leek weer goed te gaan. Eergisteren werd ik gebeld, hij heeft successvol zelf moord gepleegt. Er werd een grote hoeveelheid wiet in zijn woning aangetroffen. Morgen gaan we hem cremeren. Erg jammer, erg goed mens.

• Alkien

Hoi Moeder,

Het lijkt me inderdaad beter afstand te nemen. Als hijzelf niet inziet in wat ie doet, gaat het ook fout.

Het nadeel daarvan alleen kan zijn dat hij zichzelf of iemand anders iets aan doet.

Als hij zichzelf iets aandoet is al erg, maar als hij daarin ook een ander zou meenemen of een delict plegen waarbij een slachter valt, dan wordt het een heel ander verhaal.

Dan heb je een slachtoffer of nabestaanden, die hun leven lang in de ellende blijven zitten, en hij………zit lekker binnen achter gesloten deuren, met alle medicatie die hij zich maar wensen kan.

Dus komt het er dan op neer dat hij een betere behandeling krijgt dan diegene die hij de vernieling in heeft geholpen.

Triest.

Groet,

Alkien.

• Alkien

Hoi DRE, kijk, en dat is nou preceis wat ik bedoelde. En helaas zijn er maar zo weinig die het zien. :(

Groet,

Alkien.

• Moeder

Beste Alkien,

Juist Alkien, dat heb je allemaal goed geschreven, en hij is al aardig op weg om de hele boel te laten escaleren, omdat ie nu eenmaal zeer zwaar verslaafd is.

Zichzelf zal hij niets aan doen, want hij is o zo bang voor de dood, ik denk eerder dat een ander het slachtoffer zal worden…. maar idd… leg DAT nou het GGZ eens uit…. die vinden dat alles wel meevalt.

(tijdens die gesprekken daar, vond ik dat ik niet serieus genomen werd, want ik zag de boel wel erg somber in… en zij vonden dat ie juist zo vooruit gaat)

En zo zie je maar weer….. sommige patienten weten iedereen om de tuin te leiden,

zolang ze hun pillen maar krijgen.

groetjes Moeder

• Alkien

Helaas moeder, er zou eens iemand moeten zijn die tot hem kon doordringen, maar ik vrees dat dit niet meer gaat.

De medicatie ineens afnemen gaat ook niet daar het afgebouwd moet worden.

Anders zou iemand dat eens kunnen doen. Maar die vlieger gaat ook niet op.

En ja, als hij zelf bang is voor de dood, dan zou je nog kunnen proberen of iemand anders om te vertellen dat als hij zo bang is voor de dood, waarom hij dan juist die rommel neemt, want daar GA je juist dood van.

Kijk anders eens op mijn log : http://antimedicatie.web-log.nl misschien kun je daar nog iets vandaan halen wat zou kunnen helpen.

Groet,

Alkien.

• Hyperactief

Is dit nu het beleid van het GGZ ???….

Wie kan mij vertellen in hoeverre bovenstaande combinaties schadelijk zijn,

en de eventuele gevolgen hiervan op den lange duur ? Aldus: Moeder.

Hoi Moeder, ik heb met verbijstering de hele topic gelezen. Zo'n beleid creëerd werkgelegenheid voor de eigen beroepsgroep op de lange duur. Een aanzienlijk aantal ex GGZ cliënten zo werd duidelijk tijdens de Tijdelijke TBS Commissie zitten in TBS. Het eerste wat bij me opkwam bij het lezen van deze topic was dat als u e.e.a. aan kan tonen, om dit wanbeleid bij de politiek aan te kaarten. Dat al deze middelen schadelijk zijn weet men al heel lang, wat precies de uitwerking op lange termijn kan zijn weet niemand. Alkien heeft al de extra risico's van suïcide en geweldadigheid aangehaald, dat is wat er bekend is, maar jaren mensen onthouden is. Wat betreft de Borderline en ADHD liggen de criteria dicht bij elkaar, het is maar waar een “patiënt” de nadruk op legt en welke psychiater hij of zij tegenover zich krijgt met wat voor etiketje men de deur uit gaat. Overigens zijn het allemaal oppervlakkige kenmerken die geen medische en/ of wetenschappelijke grondslag hebben, en doet het etiketje op zich er niet zo toe, zij het dat de psychiatrie dit ten onrechte vermedicaliseerd, terwijl het voor mensen in kwestie een soort handvat zou moeten zijn om beter met zulke eigenschappen om te leren gaan. Nogmaals, ik zou als ik u was met deze zaak naar buiten gaan, en zonder bevredigend resultaat de media op zoeken, heeft u dat al eens geprobeerd :?:?:? Groetjes v Hyperactief

• TON HOOGEBOOM

LIEVE MOEDER,

DE JUISTE MEDICATIE IS EEN NIEUWE MEDICIJN VOOR MENSEN DIE WAT MINDER WILLEN ETEN.

DEZE MEDICIJN WORDT VERZORGD DOOR UW HUISARTS EN MAAKT OPNAME VAN CANNABIS SATIVA IN DE HERSENKAST VAN UW ZOON ONMOGELIJK.

MET ANDERE WOORDEN HIJ WORDT NOOIT MEER STONED, HIJ HEEFT ER GEEN PLEZIER MEER IN EN BUNKERT OOK NIET MEER.

BINNENKORT LEVERBAAR BIJ UW HUISARTS.

VRIENDELIJKE GROET,

TON