Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Kamer verontrust over toegenomen recidive !!!

• Hyperactief A-P

Het wordt weer eens hoog tijd wat kamerleden beter te informeren hoe het er daadwerkelijk toe gaat binnen sommige TBS klinieken. Zo zijn er klinieken die de laatste twintig jaar niet gesepareerd hebben, en zo zijn er klinieken die er bijna dagelijks gebruik van maken. Al met spant Nederland de kroon met separeren. Ik vindt het te gek voor woorden dat de kamer de “verbeteringen” snel door wil voeren die na het parlementaire tbs-onderzoek zijn afgesproken. Afspraken gebaseerd op één grote PR stunt van de psychiatrie zelf. Oftewel de psychiatrie wordt met giga veel belastingsgeld beloond voor hun eigen falen. Want een beetje TBSser met “status” levert een kliniek al gauw goudgeld op. En waarom zou de psychiatrie moeite doen de problemen te verkleinen c.q. te verminderen als het extra geld oplevert. Ik merk niets van die zwaardere “patiënten”, wel dat heel wat ondeskundigheid en mensen tegen elkaar uitspelen, als het uit de klauw loopt extra muntjes opleverd. Oftewel slecht instellingsgedrag wordt beloond.:( Groetjes v Hyperactief

Kamer verontrust over toegenomen recidive

De nieuwste recidivecijfers van tbs'ers verontrusten de Kamer. Zo maakt 19 procent van de tbs'ers zich binnen twee jaar na vrijlating opnieuw schuldig aan een ernstig misdrijf. Een aantal jaren geleden was dat nog 12 procent. ‘Ik schrik hiervan’, stelt VVD'er Weekers. ‘Er zitten steeds zwaardere patiënten in tbs-klinieken, daarvan moeten we ons bewust zijn.’ Volgens de liberaal moet alles in het werk worden gesteld om de recidive weer omlaag te krijgen. ‘De verbeteringen die onlangs na het parlementaire tbs-onderzoek zijn afgesproken, moeten snel worden ingevoerd.’ Eerdmans, die overigens zijn LPF-zetel moet inleveren omdat hij zich kandidaat heeft gesteld voor de nieuwe partij EénNL, is eveneens geschokt. ‘Ik wil van minister Donner van Justitie weten hoe dit kon gebeuren.’ de Volkskrant BRON: Parlementaire Nieuwsbrief 21-09-2006

• Alkien

Misschien wel weer het bekende addertje onder het gras. dat snelle doorvoeren. Je weet ze doen daar niets zomaar.

Groetjes,

Alkien.

• Moeder

Hoi Hyper,

Ben het helemaal met je eens, en ik kan daar nog wel wat aan toevoegen.

Om te beginnen gaat het dus nogal eens fout bij het Pieter Baancentrum, …slechts in 7 weken tijd beoordelen zij een ‘patiënt’ en stellen ze een willekeurige diagno(n)se vast, welke in géén verhouding staat met de diagno(n)se die later in de Tbs-kliniek wordt vastgesteld…(aldus een uitspraak van een ST-er uit een kliniek) dus deze eerste 7 weken zijn alweer verdiend, en kan de volgende ‘patiënt’ worden ‘aangeleverd’ en zo tikken de belastingcenten flink aan , op kosten van de burger uiteraard !

Hieruit zou men dus kunnen afleiden dat het Pieter Baan géén melding naar justitie maakt dat 7 weken te kort zijn voor een concrete en juiste diagno(n)se… dus kortom het is een kwestie van geld en niet het belang van een ‘patiënt’ .

Ten tweede: Wanneer een ‘patiënt’ wordt opgenomen in een kliniek, gaat men daar op rustige en kalme wijze opnieuw onderzoek plegen naar weer een nieuwe diagno(n)se….. en trekken ze daar op hun gemak er tussen de 9 maanden en een jaar voor uit…. om het eerste jaar vol te maken… want dat levert weer centen op.

Tenslotte staat er voor een gemiddelde behandeling ± 4 á 5 jaar … en die tijd moeten ze natuurlijk opvullen.

Er wordt dus niét meteen na opname behandeld n.a.v. de diagno(n)se van het Pieter Baan rapport.

Ten derde: Wanneer men in de politiek (justitie) eindelijk eens slim zou ga worden

en meteen een wijziging zou aanbrengen dat…. wanneer een gedetineerde (gevangenis) met psychische problemen kampt.. deze meteen adequaat moet worden behandeld in de gevangenis zélf…. dan zou de TBS overbodig zijn, en zou

het een enorme besparing opleveren !!!…. en bovendien zou dit het delict-recidive naar mijn mening …. enorm terugdringen!.. omdat degene dan meteen adequate hulp en behandeling wordt geboden.

Het feit dat de gevangenisstraf éérst moet worden uitgezeten, alvorens men tot behandeling overgaat, gaat juist ten kóste van de ‘patiënt’… en tikken de jaren dat deze in een TBS moet verblijven alleen maar door ! En daarmee tikt ook flink de kassa aan !

Op deze manier, maakt men zich naar mijn mening alleen maar schuldig aan geestelijke mishandeling en maken ze van de ‘patiënt’ een wrak, die zich na jaren weer in de maatschappij staande moet zien te houden.

Mij maak je niet wijs, dat een ex-TBS-er vrolijk door het leven wandelt, terwijl deze dwangmatig en met dwang-medicatie is behandeld… het levert naar mijn mening alleen maar een ernstig trauma op… want de verloren jaren zijn niet meer in te halen….. en ook dat heeft weer gevolgen, waardoor een (ex) ‘patiënt’ wel is genezen van zijn ‘stoornis’ , maar vervolgens kampt met het volgende probleem nl:

Traumatische ervaringen in de TBS kliniek…. en zo draait de cirkel maar rond.

Als laatste wil ik hier nog aan toevoegen:

Dat een advocaat tijdens de TBS commissie heeft betoogd:

Dat het Nederlandse systeem voor TBS in de kern fout en onrechtvaardig is.

De maatregel kan door verlenging véél langer worden, dan het delict eigenlijk verdiend.

Ook zou het stelsel uit zijn krachten zijn gegroeid, en neemt de maatschappelijke acceptatie ervan af.

Ook zou het huidige TBS systeem zijn eigen long-stayers creeëren!

'Patiënten' zijn ongemotiveerd en raken uitbehandeld.

Het huidige TBS stelsel stelt niét meer de behandeling voorop, maar de veiligheid en het risico in de maatschappij, zo meent deze advocaat.

TBS wordt steeds meer een alternatief voor een levenslange gevangenisstraf.

Groetjes Moeder.

• Hyperactief A-P

Hieruit zou men dus kunnen afleiden dat het Pieter Baan géén melding naar justitie maakt dat 7 weken te kort zijn voor een concrete en juiste diagno(n)se… dus kortom het is een kwestie van geld en niet het belang van een ‘patiënt’ . Aldus: Moeder.

Hoi Moeder, bovenstaande wat ik ff uit je eerste alinea gehaald heb daar haak ik ff op in. Het hele classificeren is één grote niets zeggende luchtbel. Classificaties worden in de DSM gestemd, en elk mens, geen mens uitgezonderd voldoet wel aan één of meer etiketje uit de DSM. Daarnaast veranderen mensen tijdens hun leven, en kan je van het ene naar het andere etiketje schuiven. En is zolang dit soort zaken niet medisch en/ of wetenschappelijk te bewijzen is frauduleus, ongeacht de tijdsduur. In elke nieuwe uitgave van de DSM worden meer classificaties gestemt, zuiver en alleen om de kassa te laten rinkelen…

Ten tweede: Wanneer een ‘patiënt’ wordt opgenomen in een kliniek, gaat men daar op rustige en kalme wijze opnieuw onderzoek plegen naar weer een nieuwe diagno(n)se….. en trekken ze daar op hun gemak er tussen de 9 maanden en een jaar voor uit…. om het eerste jaar vol te maken… want dat levert weer centen op.

Tenslotte staat er voor een gemiddelde behandeling ± 4 á 5 jaar … en die tijd moeten ze natuurlijk opvullen.

Er wordt dus niét meteen na opname behandeld n.a.v. de diagno(n)se van het Pieter Baan rapport. Aldus: Moeder.

Ik heb dezelfde ervaring aangaande het eerste jaar, verkwanseling van grote sommen belastingsgeld terwijl er niets wezenlijks gebeurd. Mijn zoon had om therapie gevraagd om wat beter met zijn gedrag om te kunnen gaan, zolang die toch onterecht binnen zit, een nuttige tijdsbesteding. Maar de wachttijd is…. 1 jaar !!! Te belachelijk voor woorden. Daarnaast als de “patiënten” door middel van pressie en dwang in een bepaalde hoek gezet worden, en het tot een uitbarsting komt waarop er gesepareerd wordt op situaties die ze vaak zelf gecreëerd hebben, dan kan je wel met het classificatiesysteem achter iemand aan blijven lopen met steeds weer andere etiketjes….

Ten derde: Wanneer men in de politiek (justitie) eindelijk eens slim zou ga worden

en meteen een wijziging zou aanbrengen dat…. wanneer een gedetineerde (gevangenis) met psychische problemen kampt.. deze meteen adequaat moet worden behandeld in de gevangenis zélf…. dan zou de TBS overbodig zijn, en zou

het een enorme besparing opleveren !!!…. en bovendien zou dit het delict-recidive naar mijn mening …. enorm terugdringen!.. omdat degene dan meteen adequate hulp en behandeling wordt geboden. Aldus: Moeder.

Hier is een aanbeveling van overgenomen, en die plaatsen gaan ze ook daadwerkelijk inrichten. Maar ik zelf, heb eerder het idee dat dit gedaan wordt om onder de passantenregeling uit te komen. Want nu moest Justitie schadevergoeding betalen aan TBSsers die telang op een plek in de TBS moesten wachten, waarbij een paar jaar in een HvB verblijven geen uitzondering was, en de schadevergoeding tot wel duizenden Euro's op kon lopen per wachtend persoon. Oftewel creatief boekhouden, het probleem is er nog wel, maar je ziet het niet meer, daar is Nederland kei in.:(

Wat je vierde alinea betreft die begint met: “Het feit” over de geestelijke mishandeling e.d. en er slechter uitkomen dan erin gaan deel ik helemaal met je. Als je nog niet “gek” bent, dan wordt je het wel, zeker als je ziet hoe sommige socio therapeuten zich misdragen zonder dat ze hun eigen aandeel zien…

En je laatste alinea over die advocaat die uitspraak die kon ik, heb het net nog ff opgezocht in het verslag, en was i.d.d. de advocaat's uitspraak tijdens de commissie. En op dat punt sloeg hij de spijker op zijn kop, met verkapt levenslang. Zijn uitspraken tijdens de commissie voor medicatie vond ik minder, en dacht daarbij van nu ga je buiten je boekje.. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Klopt Alkien, maar we zullen er nu niet meer achter komen denk ik, want van Donner erover aan de tand voelen wat in het stuk stond zal na zijn aftreden er niet meer van komen denk ik… Groetjes v Hyperactief

Alkien schreef:

>

> Misschien wel weer het bekende addertje onder het gras. dat

> snelle doorvoeren. Je weet ze doen daar niets zomaar.

>

> Groetjes,

> Alkien.

• Alkien

Waar een wil is, is een weg Hyper. En daar zal ik altijd voor blijven staan. Al moet ik er weer voor naar Den Haag zelf. Voelen zullen ze het uiteindelijk.

Groet,

Alkien.