Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

EMDR methode

• Moeder

Beste Lezers,

Is hier iemand bekend met de EMDR methode ? (Eye Movement Desensitization and Reprocessing)

Deze vorm van behandeling/therapie willen ze nl. bij mijn zoon gaan toepassen,

en ik ben benieuwd of iemand hiermee ervaring(en) heeft, en of het een ‘succesvolle’ methode/therapie is.

Wat zijn de positieve of juist negatieve ervaringen hiermee ?

Er staat genoeg over geschreven op de site: www.emdr.nl , maar ik zie graag reacties tegemoet van mensen die deze therapie hebben ondergaan.

Groetjes Moeder.

• Hyperactief A-P

Hoi Moeder, wat ik begrepen heb is deze methode vrij nieuw, de vraag is dus of er mensen zijn met ervaringen. Daarnaast wat voor de één wel werkt, hoeft dat voor de ander niet te doen. Het belangrijkste bij elke therapie is dat de persoon in kwestie er zelf achter staat wat in zijn leven te veranderen. Zonder die motivatie werkt niets. Alkien heeft overigens een boek over die methode, waar twee ervaringen in staan, die ze morgen beknopt hier wel wil samenvatten, mocht je dat willen. Ik zelf ben en blijf sceptisch over ervaringen op dit gebied in het algemeen, daart geen situatie en geen persoon hetzelfde is. Overigens ben ik wel groot voorstander van dit soort therapieën, is duizendmaal beter dan medicatieonderdrukking. Groetjes v Hyperactief;)

• Alkien

Ik denk, moeder, dat dit heel erg afhangt van de persoon in kwestie.

Wat voor de één werkt, werkt voor de ander misschien weer niet.

Zoals Hyper als zei heb ik het boek hier liggen. Daar staan 2 ervaringen in van mensen, echter veel te veel om hier even neer te zetten.

Mocht je toch nog info willen dan laat je het maar weten.

Groet,

Alkien.

• Moeder

Hoi Alkien,

Dank je voor je reactie hierop…. als je wilt mag je een beknopte versie van die ervaringen weergeven…. maar ik begrijp maar al te goed dat dit individueel is.

Overigens heb ik nu weer begrepen, dat die EMDR therapie wel op het lijstje geplaatst wordt bij mijn zoon, maar ze er vervolgens weer niets mee doen !

Het komt er kort gezegd op neer…. dat ze therapieën in overvloed hebben…. alleen dan op papier !… dus misleidend voor de betrokkene(n) en omstanders.

Op deze manier word je zoet gehouden… en kunnen ze hun verlengstuk aanhouden.

Verder alles goed met jou ?

Groetjes v Moeder

• Hyperactief A-P

Het komt er kort gezegd op neer…. dat ze therapieën in overvloed hebben…. alleen dan op papier !… dus misleidend voor de betrokkene(n) en omstanders. Aldus: Moeder.

Hoi Moeder, mijn zoon heeft zolang ie onterecht zit (zoals jij en Alkien weet, maar ff voor de andere lezers/ sters hier op inhakend) therapie aangevraagd om beter met bepaalde gedragsproblemen die hij ook buiten de onterechte zaken waar die daar voor zit erkend om te gaan. Wat denk je wat… ook wachtijd dus, net als buiten… Het mag wat kosten in zo'n kliniek… Heb hem zelf een therapeutisch zelfhulpboek : “Woede, Tem het beest in jezelf” cadeau gedaan… Het behandelteam “waardeerde” dit boek aan hem als een boer met kiespijn.:D Misschien moet het Ministerie van Justitie TBSsers maar een elektronische enkelband verstrekken met bibliotheekarrest, scheelt een hoop in de kosten van TBS, waar het vrijkomende geld weer aan bejaarden of andere kwetsbare groepen die in de knel zitten besteed kan worden;) Groetjes v Hyperactief:)

• Alkien

Hoi Moeder,

Ik zal eens kijken vandaag of morgen of ik er iets van kan maken wat geen meters info wordt. ;)

Dat ze bij je zoon weer iets aanhalen en het vervolgens niet uitvoeren, verbaasd me uiteraard helemaal niets. Allemaal loze woorden.

Naar omstandigheden gaat het redelijk. Alles ook goed bij jou ondanks alle narigheid rondom je zoon ???

Groet,

Alkien.