Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Psychiatrische etiketjes school DE BASCULE !!!

• Alkien

Hoi Zita,

Dat klinkt een stuk beter dan dat het er bij mijn kids aan toe gaat/ ging.

Videohome doe ik nooit meer. Ze maken er als het ze zo uit komt later nog misbruik van.

Trouwens mijn kinderen waren destijds zichzelf niet ook. Ze zagen dat gefilm als een grapje en gingen zich anders gedragen dan normaal het geval was.

Ik zou toen ook de band krijgen, die heb ik nooit gehad en mij werd later verteld dat deze vernietigd was.

Ik had het alleen toen via Jeugdzorg….toen ik nog niet precies wist hoe ze in elkaar zaten. :(

Voor jou is dit dus gelukkig wel goed uitgepakt.

Groetjes,

Alkien.

• zita

Hoi Alkien,

Het was inderdaad bij ons echt goede hulp. Jammer dat dat bij jou zo anders is. Ik denk dat het veel scheelt dat het MKD in Hilversum van het leger des heils is. (Niet dat ik verder iets met het leger des heils heb, maar ze waren gewoon erg respectvol.)

Die videohometraining stelde niet zo veel voor bij ons en inderdaad gedragen de kinderen zich anders als de camera erbij is. De week na het filmen, tijdens het bespreken, kwam steeds de opmerking dat ik goed reageerde op de kids maar op sommige momenten nog net iets beter de aandacht kon verdelen….

De dame die de filmpjes maakte was erg vriendelijk en heeft ook toen de kids al lang van het MKD af waren nog een paar keer gebeld, gewoon om te vragen hoe het nu ging.

Ik heb wel netjes de videoband gekregen aan het einde van de training.

Op zich was de videohometraining zonde van de tijd, het heeft alleen wel een leuke videoband opgeleverd…..

Groetjes van Zita

• Alkien

Dat verwachte ik al Zita. Zo'n bandje en de training zelf doet idd niet zoveel.

Ik heb destijds ook tips gehad, maar in de meeste gevallen werkte die ook niet.

Ze hebben denk ik geen van allen door dat niet alle kinderen hetzelfde zijn.

Zelf heb ik met het Leger ook niet erg veel op, maar voor jou werkte ze destijds adequaat. En voor de kids waren ze goed. En daar gaat het per slot van rekening om.

Dat kun je van de Bascule helaas niet zeggen. :(

Groetjes,

Alkien.

• Hyperactief A-P

Oké bedankt voor je antwoordt zita, de één gaat samen met de ander, wat het overigens wel makkelijker maakt als er een instelling gesloten moet worden vanwege misstanden.;) Ook ik heb destijds bij een zaak waar ik nou bij betrokken was positieve ervaringen opgedaan met opvang en methode's van het Leger des Heils. Al ging het in dat geval wel om pubers die geleerd begeleid werden naar zelfstandig wonen. Groetjes v Hyperactief