Hoi Hyperactief,
Fijn dat je goede tips hebt gekregen van de agent!!
Ik zal je later hier nog even privé over mailen, want ik ben zeker benieuwd naar wat je hier tegen kunt ondernemen. Aldus: zita.
Hoi zita, is goed ik zie het wel tegemoed.
Dat het probleem veel groter is dan alleen het zoontje van Alkien neem ik zonder meer van je aan. Naast de ernstige gevolgen die dit soort handelingen kunnen veroorzaken, zowel lichamelijk als geestelijk, vergeten deze zogenaamde hulpverleners/leerkrachten blijkbaar compleet de voorbeeldfunctie die ze hebben. Ze leren kinderen dat het normaal is problemen op dit soort manieren op te lossen. Aldus: zita.
Helemaal mee eens, ze creëeren problemen.
Daarnaast denkt dat jochie nu al naar zijn jongere broertje toe dat geweld een manier is om dingen op te lossen, aangereikt door volwassenen uit de psychiatrie:(
Belachelijk hoe het gaat voor het zoontje van Alkien. In plaats van dat ze hem helpen en zorgen dat hij met rust word gelaten door die klasgenoten worden ze boos op hem als hij uiteindelijk door het lint gaat omdat zijn grens bereikt is. Dat zal voor hem enorm onrechtvaardig aanvoelen. Aldus: zita.
Precies, dit heb ik van de week in een gesprek waar ik als vertrouwenspersoon bij was ook aangehaald. Men dient het daadwerkelijke probleem aan te pakken, i.p.v. het probleem groter te maken. Jij kan ook de crisisinterventie in Zwitserland en die slaan de spijker op zijn kop. Helaas hebben wij dat hier (nog) niet.
Dat advies van de psychiater komt me ook heel bekent voor. Toen mijn oudste zoon in de eerste klas van het VMBO steeds werd geslagen door een klasgenoot in de klas, gaf hij op een gegeven moment aan liever dood te zijn dan nog naar school te moeten. Aldus: zita.
Dit waren signalen die hij ook gaf, logisch. Gepest worden, ervoor afgezonderd worden, en nog eens in “gevecht” met volwassenen raken, daar wordt je wel depressief van, alleen hebben dit soort “hulpverleners” dat inlevingsvermogen vaak niet, met alle gevolgen vandien…
We zijn toen met hem naar de kinderarts gegaan voor hulp om hem op een andere school te kunnen krijgen. Het enige wat de kinderarts wilde doen was ons doorsturen naar bureau jeugdzorg en Concerta voorschrijven. En dat terwijl hij van Ritalin depessief werd….. Ook bureau Jeugdzorg zagen wij niet zitten aangezien het mij een heel normale reaktie lijkt dat je depressief word als je iederen dag op school word geslagen en de leerkrachten daar niets aan doen.
Toen hij eindelijk op een andere school zat knapte hij enorm op. Aldus: zita.
En dat noemt zich kinderarts.
Jij schrijft wat velen denken, ik begrijp er dan ook niets van dat hulpverleners dat niet begrijpen, of niet willen begrijpen omdat de kassa moet blijven rinkelen. De psychiater met haar team wil 24 uurs opname, waar het jochie alleen al bij de gedachten van in elkaar krimpt, en ouders met de rug tegen de muur gezet worden daar hun “deskundig” zijn. Ik weet niet of je het programma over de isoleer gisteravond gezien heb, maar daar zal ik in de topic daarover vandaag ook nog het e.e.a. schrijven. Het ging dan daar wel over volwassenen, maar ook daar was heel duidelijk zichtbaar dat de psychiatrisch verpleegkundige geen enkele vaardigheid had naar volwassenen toe… Luister naar kinderen, hef het probleem op, maak ze weer bekwaam i.p.v. onbekwaam en ze gaan vanzelf weer goed in hun vel zitten….
Ik ben zeer benieuwd naar de DVD en hoop dat die inderdaad heel wat te weeg gaat brengen! Aldus: zita.
Hij is schokkend, maar gaat breed uitgezet worden, daar deze wantoestanden gestopt moeten worden. Groetjes v Hyperactief