Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

ISOLEERCEL of ISOLEERHEL ???

• Hyperactief A-P

Daar het al laat, of beter gezegt vroeg is, bewaar ik mijn commentaar op de uitzending van afgelopen avond op Nova TV voor later. Later is de hele uitzending op de computer via de link bij de bron te bekijken. Wie oh wie heeft de uitzending gezien, en wat vonden jullie ervan ??? Groetjes v Hyperactief

P.S.: FF voor de duidelijkheid, ook al gaat de uitzending hier niet over, ook kinderen overkomt dit…

Duizenden patiënten belanden jaarlijks in isoleercellen

Psychiatrische instellingen isoleren vaak patiënten.

In Nederland worden per jaar zo'n achttienduizend psychiatrische patiënten opgesloten in de isoleercel. Een kale ruimte met alleen een plastic matras, waar mensen onder erbarmelijke omstandigheden verblijven. Sommigen uren, anderen zelfs maanden. De isoleercel is bedoeld om te voorkomen dat patiënten zichzelf of anderen geweld aan doen. NOVA onderzoekt of dit alles conform de wet is. BRON: http://www.novatv.nl/

• Hyperactief A-P

Hier valt deze uitzending nu te bekijken :

http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=4763&CFID=12477537&CFTOKEN=52471313 Groetjes v Hyperactief

• m

intresant in nederland belande heel veel psychiatrische patienten in de iso

soms maanden in afwachting op een plaats in de foba .

mensen komen er gebroken uit

las laats een stuk over een somalische vluchteling die helemaal de weg kwijt was zelf het personeel was bang voor hem die vent heefd maanden lang in de iso gezeten

heb zelf een keer undercover in een detentie centrum gezeten onder erbarmelijke omstandigheden in het midden van het land dat werd geleid door een particuliere beveilingsbedrijf en afdelingshoofden van justite die in gewoone inrichtingen niet meer capabel genoeg waren .of die een strafoverplaatsing hadden gekregen konden ze daar hun gaan weer gaan om totaal radeloze vreemdelingen die vastzaten om op uitzeting te wachten .

die isoleer cellen daar waren containers die buiten stonden in de zomer was het daar een enorme koekenpan ze voldeden wel aan de eisen qua opervlakten maar waren naar mij mening totaal inhumaan en brandgevaarlijk

heb overal met een mobieltje foto,s van gemaakt die ik stiekum naar binnen smokkelde .

• Hyperactief A-P

Hoi m, heb je er ook nog iets mee kunnen bereiken, want van hetgeen wat jij omschrijft zijn veel meer zaken die niet gerapporteerd en naar buiten komen. Er is ontzettend veel mis binnen de instellingen, de wet wordt met regelmaat overtreden door instellingen. Sterker nog, veel personeel binnen de instellingen kan de wet geeneens. Of het wordt met reden buiten de rapportages gehouden… Groetjes v Hyperactief