Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Drugs gebruik in psychiatrische kliniek z.g. niet tegen te houden

• Ellen XL

Vanavond in het journaal gezien; drugsgebruik in psychiatrische klinieken is zogenaamd niet tegen te houden. Het blijkt dat dealers massaal psychhiatrische patiënten drugs verkopen. Sommige klinieken hebben de ramen beveiligd en camera's opgehangen en toch weten de dealers hier door heen te breken en hun handeltje door de kier van het raam te kunnen slijten. Voor de psychiatrische patiënten is dit een slechte zaak want in combinatie met de daar toegediende medicatie kan dit de situatie van de patiënten verslechteren omdat de drugs dan sterker werken, de psychotische toestand van de patiënt verergerd word en dergelijke. Men liet letterlijk de combinatie van prozac en weed zien. Ook hard-drugs komen voor zoals cocaïne. Nu denkt men er over om drugs in de psychiatrische kliniek dan maar toe te staan omdat men dan toezicht op het gebruik zou hebben! Ik vind dit een kippenvel mentaliteit!

Ik snap helemaal niet dat men die psychiatrische klinieken niet beter laat beveiligen.

Lijkt me kinderlijk eenvoudig; stel beveiligingsmedewerkers aan en die surveilleren daar dag en nacht rond. Als die lui hun werk goed doen, komen er echt geen drugs de kliniek meer in.

• Moeder

Hoi Ellen,

Daar kan ik een woordje over meepraten uit eigen ervaring met mijn zoon, die destijds in een jeugd-psychiatrische kliniek verbleef.

Gezien het feit dat de ‘opgenomen patiënten’ daar ook op het eigen terrein van de kliniek buiten mogen rondlopen…. (dus degenen die al wat meer vrijheden hebben ),

komen ze idd in aanraking met zgn. drugskoeriers die langs de rand van het terrein

op hun brommertjes staan te wachten om ‘slachtoffers’ te maken !

Het is te walgelijk voor woorden…. maar die zgn. drugskoeriers weten precies WAAR en aan WIE ze dit spul moeten slijten.

Toen ikzelf daar achter kwam heb ik er ook melding van gemaakt….. maar de kliniek antwoordde simpelweg: “ dat ze niet achter de jeugd kan blijven aanhollen”…

Degenen die vrijheden hebben, zoals buiten lopen op het terrein…. zijn voor hunzelf verantwoordelijk… (aldus destijds de kliniek)…. maar een ieder beetje normaal denkend mens, en dan bedoel ik met name de behandelaars !, WEET dat een jeugdige (puber) vaak voor ALLES te beïnvloeden is !

Destijds ( ± 1996)…. liet de kliniek het ook gewoon stilzwijgend toe… en trokken zich terug van hun verantwoordelijkheid.

Zelfs aan de gevolgen van wat ik hier bovenstaand omschrijf…. hebben ze zich weten te onttrekken toen de hele boel escaleerde met alle gevolgen van dien !… want toen was het ineens de schuld van de ouders !

De meldingen van mij over die drugskoeriers, heeft de kliniek mooi achterwege gelaten…… en zo konden ze weer schoon schip maken !

Ben het helemaal met je eens Ellen !!!……

Groetjes v Moeder

• Ellen XL

Bedankt Moeder!

Zelf heb ik soortgelijke ervaringen met mijn broer gehad, die eind 60er jaren in een jeugd psychiatrische inrichting heeft gezeten.

Hij was toen 15 jaar, daarvoor had hij nooit wat gebruikt maar in de kliniek ging het helemaal mis.

Toen ik zelf eenmaal meerderjarig hem er uit heb gehaald, was er al geen redden meer aan. Hij was een echte junk geworden!

Ik ben toen ook in contact met sommige medepatiënten van hem geweest.

Ze zijn daar allemaal zwaar verslaafd geraakt aan alcohol, heroïne en LSD!

Die ik kon zijn allemaal jong gestorven als gevolg van het drugsgebruik, inclusief mijn eigen broer.

Blijkbaar is dit een probleem van alle tijden…

Toch zou het zoals ik al omschreef, te vermijden zijn dat de drugs gesleten worden.

Een goede beveiligingsmedewerker weet echt na een tijdje inwerken wel wanneer de brommertjes er staan en hoe het gebeurd, desnoods gaat er één undercover!

Er moet iets achter zitten dat dit maar toegestaan wordt.

In elk geval bedankt voor je reactie, heel herkenbaar!

Groetjes van Ellen

• Hyperactief A-P

Hoi Ellen XL, ik heb het bericht gisteren ff in de gauwigheid gelezen op teletekst, en wat mij het meest verbaasde, was dat “de psychiatrie” het aan de ene kant net als wat jij meld als probleem ervaarde, maar tot mijn stomme verbazing in hetzelfde bericht zei er voorstander van te zijn als ze het zelf mochten verstrekken, om er zo zicht op te houden…… Hoe kan men zich in één en het zelfde bericht zo verschrikkelijk tegenspreken. Want of het is een probleem en net als wat jij zegt doe je er alles aan om het te voorkomen, of het is geen probleem.:( Bedenk daarbij dat er in de DSM-IV etiketjes staan over middelenmisbruik, bedenk daarbij ook dat er in TBS klinieken een aanzienlijk deel mede door druggebruik zit etc. etc. Genoeg stof om straks een nieuw kabinet mee te confronteren.

Want hoe kan je mensen “gek” verklaren als je zelf niet weet wat krom en recht is. En aanvullend op Moeder haar verhaal, heb ik met mijn zoon in 4 maanden vrijwillige plaatsing in een internaat waar de jeugdzorg zei dat het drugsvrij was, hetzelfde meegemaakt als Moeder omschrijft. Oftewel openlijke drugsdeals voor de instelling, maar nog erger, groepsleiders die net zo hard mee blowden. Een Bureau Jeugdzorg die openlijk drugs aanbeveelt in een contract wat in het kader van ITB door Justitie opgelegt was. ZMOK oftewel cluster 4 scholen waar openlijk gedealt werd, en bij melden aan de leerkrachten c.q. de directie gebeurde er niets… Want de naam van de school was belangrijker dan de aanpak.:( Maar goed terug naar “de psychiatrie”, zoals zo vaak, eerst een probleem creëeren en dan met de oplossing komen, en de slapende politici beloond al deze instellingen met meer en meer belastingsgeld, en de maatschappij verloedert steeds verder.:( Over “gek” gesproken…. Groetjes v Hyperactief

• Ellen XL

Hoi Hyperactief,

Je schreef: maar tot mijn stomme verbazing in hetzelfde bericht zei er voorstander van te zijn als ze het zelf mochten verstrekken, om er zo zicht op te houden…… Hoe kan men zich in één en het zelfde bericht zo verschrikkelijk

Ja dat zelfde zeiden ze in het journaal, dat bedoelde ik met “kippenvelmentaliteit”.

Verder schrijf je: groepsleiders die net zo hard mee blowden

Ja daar sta ik dus niet van te kijken, het is n.l. zo dat heel veel mensen het gevaar niet in zien van (soft) drugs, ze zouden er ook rustig mee in hun auto stappen.

de maatschappij verloedert steeds verder. Over “gek” gesproken…. aldus Hyperactief

Dat zijn we helemaal met elkaar eens!

Groetjes van Ellen

• Hyperactief A-P

Met veel van dit soort zaken creëert men eerst het probleem om vervolgens met “de oplossing” te komen Ellen XL… Groetjes v Hyperactief;)

• Moeder

Hey hoi Hyper !,

Idd….. men creëert éérst een probleem…. en gaat vervolgens de oplossing hiervan aanprijzen , danwel proberen uit te vinden !….. wat uiteraard weer ten koste gaat van de belastingbetalers !

Op deze manier weten ze ‘gehaaid’ de staatskas weer te plunderen !

Een normaal denkend persoon hanteert zich aan de norm: Voorkomen is beter dan genezen….. maar deze uitzichtloze instanties…. hanteren de norm:

' Eerst de boel verpesten, het vervolgens toelaten…. en als het te gortig word….

de staat om geld smeken voor hun eigen gecreërde problemen !

En wie vaart en dan wel bij ?….. de instanties natuurlijk !! …. want de ‘patiënten’ hebben ze inmiddels oogluikend ‘verslaafd’ gemaakt….. maar dat vertellen ze er niet bij natuurlijk.

Groetjes v Moeder.

• Hyperactief A-P

Hoi Moeder, toch is er hoop, het is net als continue het vuil onder een kleedje vegen, vroeg of laat komt het eronder vandaan, ook hier…;) Groetjes v Hyperactief