Vanavond in het journaal gezien; drugsgebruik in psychiatrische klinieken is zogenaamd niet tegen te houden. Het blijkt dat dealers massaal psychhiatrische patiënten drugs verkopen. Sommige klinieken hebben de ramen beveiligd en camera's opgehangen en toch weten de dealers hier door heen te breken en hun handeltje door de kier van het raam te kunnen slijten. Voor de psychiatrische patiënten is dit een slechte zaak want in combinatie met de daar toegediende medicatie kan dit de situatie van de patiënten verslechteren omdat de drugs dan sterker werken, de psychotische toestand van de patiënt verergerd word en dergelijke. Men liet letterlijk de combinatie van prozac en weed zien. Ook hard-drugs komen voor zoals cocaïne. Nu denkt men er over om drugs in de psychiatrische kliniek dan maar toe te staan omdat men dan toezicht op het gebruik zou hebben! Ik vind dit een kippenvel mentaliteit!
Ik snap helemaal niet dat men die psychiatrische klinieken niet beter laat beveiligen.
Lijkt me kinderlijk eenvoudig; stel beveiligingsmedewerkers aan en die surveilleren daar dag en nacht rond. Als die lui hun werk goed doen, komen er echt geen drugs de kliniek meer in.