Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

STOP de DWANGBEHANDELINGSWET !!!

• Hyperactief A-P

Onvoorstelbaar dat vanmiddag een demissionair kabinet een zo omstreden en voor alle burgers gevaarlijk wetswijzigingsvoorstel die de integriteit van elk individu's lichaam kan treffen nog even snel te behandelen voor er een nieuw kabinet is. Als donderslag bij heldere hemel wordt even tussen neus en lippen door besloten om mensen die opgepakt worden makkelijker door middel van dwang aan de medicatie met levensgevaarlijke bijwerkingen te zetten, waar steeds meer internationale waarschuwingen over geweldsuitbarstingen en/ of extra suïcide risico's aan kleven, en nog erger diverse politici en/ of ministerie's weten deze risico's. En dat allemaal op incidenten van TBSsers, incidenten waar de psychiatrie bij gebaat was/ is omdat het veel verontwaardiging en weer bakken met geld opleverd.

Een psychiatrie die de touwtjes wat betreft het loslaten van gevaarlijke “patiënten” zelf in de hand heeft, oftewel een belangrijke stem daarin heeft. Oftewel angstexcessen worden misbruikt om de hele wet (BOPZ) over gedwongen opname te herzien en te koppelen. Dit mag NOOIT gebeuren, dit mag er NIET doorheen komen, GEEN mens zal uiteindelijk meer veilig zijn voor de psychiatrie. Mensen wees op uw hoede, politici komen aan uw allergrootste goed, namelijk uw grondrecht artikel 11 dat iedereen behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam heeft… En dat moet zo blijven, wijs politici en/ of andere bestuurders en/ of zoveel mogelijk mensen op dit bericht, één van de grootste grondrechten is in het geding… Zie teletekstbericht hieronder voor de mensen die het willen volgen. Groetjes v Hyperactief

140 Teletekst di 30 jan

********************************** 1/2

*****agenda T W E E D E K A M E R

dinsdag 30 januari 2006

KAMERVERGADERING (via draadomroep en

internet)

De vergadering begint om 14.00 uur.

Bij aanvang van de vergadering heeft

het wekelijkse mondelinge vragenuur

plaats.Hierna stelt de Kamer haar

agenda voor de komende periode vast en

hebben stemmingen plaats.

Vervolgens debatteert de Tweede Kamer

over een wijziging van de Wet

bijzondere opnemingen in

psychiatrische ziekenhuizen.De

wijziging heeft tot doel dat een

voorwaardelijke machtiging kan worden

afgegeven voor behandeling van

patienten en de mogelijkheden van

dwangbehandeling worden verruimd.

Het plenaire debat is rechtstreeks te

volgen via livedebat op

www.tweedekamer.nl.

Bron: Voorlichting Tweede Kamer vua NOS Teletekst !!!

• mas

wat eng!

mas

• Hyperactief A-P

Hoi mas, ik heb het debat van 15:30 uur tot 18:00 uur en van 19:00 uur tot 22:00 uur rechtstreeks gevolgt. En de enige politicus die de bijwerkingen van medicatie, zorgen over de integriteit van dwang etc. aan de man bracht was iemand van Groen Links. Deze persoon was zeer goed op de hoogte. D 66 had daarna wat scherpe kritiek, en voor de rest was het om te huilen. Zelfs de kleine Christelijke partijen waarvan ik veel verwachte op het gebied van integriteit van het lichaam waren van hun geloof afgestapt. De allergrootste voorstanders, waren de SP en de PVV, waarvan de eerste het zekers te weten diverse leden gaat kosten, de laatste die vrijheid in zijn partij heb staan, heeft onomstotelijk in het debat laten zien dat die v in de praktijk niets waard is, en dat staken sommige kamerleden dan ook niet onder stoelen of banken… Maar goed, dit voorstel voor wetswijziging gaat het helaas halen, medicatie met als bijwerkingen meer suïcide en/ of geweldsuitbarstingen en nog afgezien van de overige gezondheidsschade kan de maatschappij verder verwoesten. De mens grijpt in wanhopige tijden, naar nog wanhopigere middelen, en het volk mag de rekening betalen…:( Groetjes v Hyperactief

• Alkien

Klopt helemaal Hyper ik heb het ook al die uren gevolgd en ik moet zeggen ik werd er bijna misselijk van hoe men tegen deze dingen aankijkt.

Ik ga dan ook actie ondernemen en ik denk dat we dit met zijn allen nog moeten gaan doen daar er volgende week gestemd wordt over dit wetsvoorstel.

Groetjes,

Alkien.

• mas

voorwaardelijke machtiging kan worden

afgegeven voor behandeling van

patienten en de mogelijkheden van

dwangbehandeling worden verruimd.

Hoi Hyper, wat bedoelen ze hiermee? wat houdt veruiming in? Is het dan zo dat als ik opgenomen wordt, vrijwillig, zij mij onder dwang medicatie kunnen toestoppen? Is het dan zo dat ik onder dwang opgenomen kan worden? Als dat zo is is het natuurlijk wel eng omdat er dan misbruik van gemaakt gaat worden, maar ik kan me ook voorstellen dat het in sommige ‘gevallen’ wel beter zou zijn. Zo woonde er een ‘gek’ achter het huis van mijn vriendin, en die stak regelmatig de tuin in brand, haar tuin grensde aan zijn tuin, doodeng. Hij ging ook wel de schutting te lijf met een bijl. Hij kon niet opgenomen worden, maar het had wel beter geweest lijkt me.

groetjes van mas;)

• Hyperactief A-P

Zekers te weten Alkien dat er meer actie op touw gezet moet worden, want deze wetswijziging gaat opnieuw heel veel mensen beschadigen, en de verkeerde beroepsgroep wordt weer beloond.:( Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Hoi mas, de verruiming houdt in dat het gevaarscriterium wat nu ook in de wet staat dan niet meer daadwerkelijk zover hoeft te komen, maar ingeschat mag worden. Ook wil men vrijwillige opname waarvan de “patiënt” vindt dat als het weer beter met hem gaat weg kan gaan, sneller dwang om te blijven op kunnen leggen. Dit alles naar het oordeel van psychiaters. In het geval van dwang wil men dan medicatie verplicht toe kunnen dienen. En zekers te weten dat er flink misbruik van gemaakt gaat worden, ik kan zat praktijkvoorbeelden waar eerst medicatievoorstellen kwamen en later pas gepraat zou worden, terwijl die kinderen en mensen stuk voor stuk zonder medicatie goed functioneerden en functioneren. De excessen die jij noemt zijn met meer omkijken naar elkaar al vaak op te lossen, maar om daar de wet die al voorziet maar niet benut wordt voor aan te passen, vindt ik met zo'n onbetrouwbare beroepsgroep (de goeden uitgezonderd) met een gitzwart verleden zeer gevaarlijk……. Groetjes v Hyperactief

• mas

Hoi Hyper, dat vind ik ook geen goed idee, heel eng zelfs, ik denk dat de mensen zich veel minder snel laten behandelen, geen vrijwillige opname's ed, dat is ook een keerzijde ervan, en dat het misbruikt gaat worden staat voor mij ook vast, mensen met macht maken rare sprongen.

groetjes van mas:)

• Hyperactief A-P

Hoi mas i.d.d., ik snap trouwens toch niet waar men de gore moed vandaan haald om mensen aan de medicatie te dwingen op pseudowetenschap. Het wordt tijd dat er gerechterlijke uitspraken komen te liggen, en dat mensen die dit aangedaan niet zullen schromen te claimen. Over de bijwerkingen zei de minister dat de branche zelf dit moet onderzoeken, nou dat ziet er niet goed uit, nu worden al 9 van de 10 rapportages zo verschreven dat ze de psychiatrie dienen, maar niets zeggen over de werkelijkheid. Een overheid die burgers niet serieus neemt, krijgt vroeg of laat de rekening gepresenteerd, tot die tijd zullen er weer heel wat levens vernietigd worden onder het motto van hulp, want zo'n goede reputatie heeft de psychiatrie niet. En wij hebben al heel wat voorbeelden gezien van mensen die totaal kapot gemaakt zijn door medicatie, voor de bijwerkingen gooide men er weer nieuwe medicatie in. Pas toen er aandacht kwam voor deze mensen, en de medicatie eraf ging zag je verbetering. Ook bij mijn zoon zijn alle uitbarstingen gebeurd DOOR medicatie, maar psychiaters draaien de boel om en zeggen dat er geen medicatie ingenomen werd, ook daar zijn genoeg situaties van dat die bewering één grote leugen is, maar dat soort dingen wordt met alle gevolgen vandien helaas niet tot op de bodem uitgezocht, want “patiënten” zijn “gek”, familie deugt niet, en deskundigen zijn boven God verheven… Welkom in Vernederland anno 2007 waar beslissingen genomen worden op verkeerde informatie die de kassa moet laten rinkelen… Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Hieronder één van de weinige mediaberichten over een onderwerp wat de integriteit van elk mens kan raken. Het is opzich opmerkelijk te noemen dat hier in de online editie's vrijwel niets van terug te vinden is. Groetjes v Hyperactief

'Langer vrijwillige opname psychiatrisch patiënt'

Uitgegeven: 30 januari 2007 18:48

Laatst gewijzigd: 30 januari 2007 21:09

DEN HAAG - Psychiatrische patiënten moeten zich langer vrijwillig kunnen laten opnemen in een kliniek. De ministers Hans Hoogervorst (Volksgezondheid) en Ernst Hirsch Ballin (Justitie) willen dit beperken tot hoogstens drie dagen, maar de Tweede Kamer vindt dit te kort.

Dat bleek dinsdag tijdens de bespreking van twee wijzigingen in de Wet bijzondere opnemingen in psychiatrische ziekenhuizen (BOPZ).

Voortaan kan een psychiatrisch patiënt gemakkelijker worden opgenomen en kan hij in een kliniek ook sneller gedwongen worden behandeld. Met deze wijzigingen stemde de Kamer in.

Medicijnen

Nu staat in de wet dat de rechter een patiënt kan dwingen tot opname als die zich bijvoorbeeld niet houdt aan het innemen van medicijnen. Maar de patiënt moet dan wel met deze voorwaarden instemmen. Straks hoeft dat niet meer. De rechter mag ook een behandeling buiten de kliniek opleggen als hij er vertrouwen in heeft dat de patiënt zich daar aan houdt.

Acuut

Binnen een kliniek kan een patiënt alleen gedwongen worden behandeld als hij een acuut gevaar is voor zichzelf of voor anderen. In de nieuwe wet is dwangbehandeling ook mogelijk als aannemelijk is dat het gevaar dat de patiënt vormt niet op redelijke termijn kan worden weggenomen.

Als een psychiatrisch patiënt zich uit vrije wil laat opnemen, kan deze niet gedwongen behandeld worden. Dat is een van de redenen dat het kabinet de duur van een vrijwillige opname wil beperken.

Verder vindt minister Hoogervorst dat bij vrijwillige opname de patiënt de rechtsbescherming ontbeert die de wet hem anders biedt. Toch zegde hij de Kamer toe de maximumduur van een vrijwillige opname uit te breiden naar drie weken. BRON: www.nu.nl