Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

TBS verlengd..........

• don

verlengt: 46 jaar…

Het gerechtshof in Arnhem heeft de terbeschikkingstelling van Theo H. maandag met één jaar verlengd. Daarmee vernietigt het hof de beslissing van de rechtbank in ?s-Hertogenbosch, die de tbs-maatregel voor de inmiddels langstzittende tbs?er vorig jaar nog met twee jaar verlengde. De 64-jarige H. zit al 46 jaar vast. Sinds 1960 wordt hij behandeld voor zijn pedofiele neigingen. W. Anker, de advocaat van H., betoogde in hoger beroep voor het hof dat al in 2003 was toegezegd dat zijn cliënt naar een vorm van begeleid wonen zou gaan. Die doelstelling is tot nu niet gehaald, maar volgens Anker zijn er binnenkort wel mogelijkheden tot plaatsing. Om dat mogelijk te maken, zou een jaarlijkse toetsing van de tbs-maatregel op zijn plaats zijn. ?Na 46 jaar dient verlenging met één jaar regel te zijn. Gezien de bijzondere status van mijn cliënt heeft hij op grond van psychologische en humane redenen recht op een jaarlijkse toets?, aldus Anker. Het gerechtshof is het daarmee eens. Wel staat volgens het rechtscollege vast dat een verlenging van de tbs van H. vereist is. Uit het advies van de Pompekliniek, waar H. vastzit op de zogenoemde longstayafdeling, blijkt dat bij hem nog steeds sprake is van pedofilie en dat de persoonlijkheidsstoornis onverminderd aanwezig is. Dat geldt volgens het hof ook voor het delictgevaar als er geen toezicht, controle of beveiligde setting is.

© 1997 - 2008 forensischepsychiatrie.nl · Disclaimer & Privacy Protocol

• Hyperactief A-P

Hoi don, wat is jou discussiepunt in deze ??? Vindt je dit terecht, of niet ??? Groetjes v Hyperactief

• Max

Nou ik ben het er wel mee eens.

Heb eigenlijk wel te doen met die man. Hij heeft zijn seksuele voorkeur niet bewust gekozen, net zoals de rest van ons dat ook niet bewust gedaan hebben. Het is zoals het is. De een valt op mannen, de ander op vrouwen of beiden. Weer anderen nemen liever een pony of gaan een seksuele relatie aan met hun stofzuiger.

We leggen terecht de grens dat niet toelaatbaar is dat er schade of letsel bij anderen ontstaat. Je stofzuiger is geen probleem. Een pony is al niet acceptabel en strafbaar. Pedofilie is uit den boze.

Ik ben ervan overtuigd dat de meeste mannen met pedofiele neigingen, zich realiseren dat het actief uitoefenen van deze neiging, niet kan. En het dus ook niet doen. Gewoon getrouwd zijn en wellicht zelf kinderen hebben. Gewoon functioneren in de maatschappij.

Maar het lijkt mij toch moeilijk. Een bepaalde neiging hebben en daar je leven lang niet aan kunnen toegeven.

In het geval van die man. Tja, als hij tot nu niet geleerd heeft om zijn neigingen te onderdrukken en in te zien dat het niet kan om deze uit te leven…

Tja. Dan denk ik dat deze man “opgesloten” moet blijven om de maatschappij tegen hem te beschermen. Ik zeg niet dat hij in een cel moet, op droog brood en water. Hij mag van mij best een “normale” levensstandaard hebben, hij kan er tenslotte ook niets voor dat hij nou eenmaal pedofiel is.

Ik denk dat de TBS klinieken ook hiervoor bedoeld zijn.

Groetjes Max

• don

Hoi, heb daar in de pompekliniek diverse mensen gesproken van de longstay, en ik moet zeggen ….triest , en of ik het terecht vind , tja……..is best dubbel.

Als je zo dit stuk leest , ben je geneigd tedenken ja , het risico is tegroot om iemand met deze stoornis in de maatschappij terug testuren……het zal jou kind maar zijn , die het slachtoffer wordt…………

Aan de andere kant , denk ik dan weer , na 46 jaar behandelen nog steeds geen verbetering????

war ligt dat aan, of aan de behandeling , of is de persoon in kwestie echt niet meer "'teredden''.

Denk dat dit een heel moeilijk punt is;-))

gr don.

• Hyperactief A-P

Hoi, heb daar in de pompekliniek diverse mensen gesproken van de longstay, en ik moet zeggen ….triest , en of ik het terecht vind , tja……..is best dubbel.

Als je zo dit stuk leest , ben je geneigd tedenken ja , het risico is tegroot om iemand met deze stoornis in de maatschappij terug testuren……het zal jou kind maar zijn , die het slachtoffer wordt………… Aldus: don.

Hoi don, wat het laatste betreft heb je helemaal gelijk, in een klein voorstukje van Elsevier zie link, komy keer op keer recidive naar voren…

http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_24_uur/artikel/asp/artnr/136840/index.html

Aan de andere kant , denk ik dan weer , na 46 jaar behandelen nog steeds geen verbetering????

war ligt dat aan, of aan de behandeling , of is de persoon in kwestie echt niet meer "'teredden''.

Denk dat dit een heel moeilijk punt is;)) Aldus: don.

Behandeling op zich stelt niets voor, onlangs (vorig jaar mei) nog gaf men tijdens de Tijdelijke TBS Commissie nog openbaar toe, dat men na ± 80 jaar TBR/ TBS nog steeds niet weet wat wel en wat niet werkt. Het grootste probleem bij deze persoon is dat die in herhaling viel, en dan moet de maatschappij i.d.d. beschermd worden… Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Hoi Max, de TBS klinieken zijn bedoeld voor terugkeer in de maatschappij. In dit en nog ± 200 andere zaken van allerlei aard is dat ook niet gelukt. De vraag die bij de Tijdelijke TBS Commissie terecht rees, is of Longstay misbruikt mag worden voor “verkapt” levenslang. Op elk delict staat een maximale straf, en Longstay is in feite een rechteloos misbruik hierop. Al begrijp ik (zie mijn antwoord aan don van 05-02-2007 21:26) dat dit een zeer moeilijk item is, want het zal je kind maar wezen… Groetjes v Hyperactief