Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Elektrashock behandeling of mishandeling ???

• Hyperactief A-P

Veel kinderen en volwassenen zijn door de pseudowetenschap psychiatrie onder het motto van “behandeling” aan medicatie waarvan met levensgevaarlijke bijwerkingen gezet. Doch veel mensen denken dat elektroshocks iets uit de verleden tijd is, helaas is dit niet waar, ook nu wordt dit nog steeds toegepast, en zijn er zelfs voorstanders in die branche om dit verder uit te breiden. Mijn vraag aan de mensen hier, zien jullie elektroshocks als behandeling of mishandeling ??? En zouden mensen die makkelijk over medicatie denken ook hun kinderen of andere naasten vol vertrouwen laten shocken ??? Groetjes v Hyperactief

• Max

Hallo Hyper,

Wetende dat ik vanuit jouw standpunt nooit valide argumenten heb wil ik even kwijt dat ECT inderdaad nog wordt toegepast. Het klopt ook dat er voorstanders zijn die het meer zouden willen toepassen.

Op het geheel van alle (mogelijke), maar ook feitelijke, behandelingen is het aantal ECT slechts een zeer klein percentage. (Kan zo snel geen cijfers vinden om dit te laten zien).

Ook binnen de huidige psychiatrie is men zich bewust van de ernst van de ingreep. In een potentiele behandeling (kan die sowieso maar bij een bepaald aantal ziektebeelden gebruikt worden), maar komt sowieso pas op het eind, als er verder geen alternatieven zijn. Je moet er redelijk wat voor doen om hiervoor in aanmerking te komen.

Behandeling of mishandeling? Zou het vergelijk zo niet kunnen maken. Er zijn wel meer medische ingrepen die voor mij grenzen aan “mishandeling”.

Wat betreft resultaten van ECT heb ik wisselende ervaringen. Ik ken niemand die er feiteijk slechter door geworden is. Heb wel gezien dat positieve veranderingen na verloop van een bepaalde tijd weer verdwenen. Heb ook, aan mirakel grenzende, veranderingen in positieve zin gezien.

Ik denk dat clienten die vertrouwen hebben in hun behandelaar of behandeling in die lijn ook overeenstemmen met eventuele ECT (mits geindiceerd).

Groetjes Max

• Moeder

Hoi Hyper,

Mijn antwoord zal je vast niet verrassen…… uiteraard is/zijn elektroshocks PURE

MISHANDELING van de mensheid…… waar de psychiatrie zijn hand niet voor omdraaid….. zolang het geld oplevert ten bate van hun eigen inkomsten.

De voorstanders van deze elektroshocks zouden eigenlijk wettelijk verplicht moeten worden om dit EERST zelf te moeten ondergaan, alvorens zij het willen gaan

toepassen op hun ‘ patiënten ’

Wanneer men elektroshocks toepast op de mens….. houdt dit in principe in… dat deze barbaarse idiote praktijken een voor- en zelfs na-oorlogs effect zijn , die bepaalde personen er toe heeft gestimuleerd om deze evt. praktijken voort te zetten in de 21e eeuw.

Er hierbij is mijn vraag dus;…. welke idioten halen het in hun hoofd om gewetenloos ongeoorloofde paraktijken tot stand te brengen die de mens vernietigd…… en waar aan zij m.i. tevens meewerken aan het geniale plan des overbevolking …… Genocide !

Medicatie toedienen is m.i. de mildere vorm van genocide…. dus…. vertrouwen in

welk van deze vormen dan ook, zijn praktijken die m.i. ABSURD, ON-TOESTAANBAAR, EN ONMENSELIJK ZIJN !!!

Groetjes v Moeder.

• Hyperactief A-P

Hoi Max, als jij gelijk heb, dan heb je gewoon gelijk, maar denk niet dat ik blind ben voor goede tegenargumenten, alleen wordt er in de hele psychiatrie heel veel gebaseerd op 3 X niets, waarmee ik bedoel dat er geen fundament is voor bepaalde behandelingen… Ook over de “ziektebeelden” hebben we al vaker gezegt dat men menselijk gedrag niet op één hoop met ziekte kunnen gooien, want ziekte slaat daarmee op alles en dus op niets…

Zo zeg jij dat het in een heel klein percentage voorkomt, maar het NCRM heeft net een ECT onderzoeksrapport afgesloten, en ik kan je alvast vertellen dat het niet in kleine aantallen voorkomt, houdt de media de komende week maar in de gaten, dan zal je zien dat het meer voorkomt als algemeen gedacht wordt. Oftewel dit item wordt zeker vervolgt…

Heb jij de DVD “Psychiatrie een industrie des doods” inmiddels gezien ??? En dan met name het stukje over shocken en wat het daadwerkelijk doet ??? Gebroken ruggewervels/ kapotte gebitten etc. etc. was in de begin periode heel “normaal”. Moge men nu spierverslappers en andere middelen gebruiken om externe schade te voorkomen, maar dat neemt niet weg dat nog steeds je geheugen gewist wordt…

Vandaag is de stemming van de wet BOPZ over dwangmedicatie c.q. behandeling, en vergeet niet daarbij dat shocken ook door de psychiatrie als een “behandeling” gezien wordt, en er zelfs stemmen opgaan om ADHD kinderen te shocken, wat ik een hele gevaarlijke ontwikkeling vindt omdat voorgekookte politici die in drie uur een heel verhaal af kunnen steken waarin niets gezegt wordt.

En om de reden van “besparing” wel eens voor deze meedogenloze methode zouden kunnen gaan kiezen, omdat medicatie per jaar per persoon al gauw op kan lopen naar een in geld vergelijkbare middenklasser… In het verleden zijn er twee psychiaters grote geldsommen geboden als ze zichzelf met de media erbij zouden laten shocken om aan te tonen dat het “ongevaarlijk” is, beide psychiaters zijn hier niet op in gegaan… Wil jij jezelf laten shocken met de media erbij, dan zorgen wij voor de inzameling, ik ben benieuwd ??? Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Hoi Moeder, nee jou antwoord verbaast me i.d.d. niet, maar jij heb dan ook de DVD gezien, en de schade die hieruit voort kon vloeien. Wat betreft dat eerst zelf moeten ondergaan om aan te tonen dat het “ongevaarlijk” is gebeurd niet, zie mijn antwoord aan Max van 15-02-2007 00:59, waar er zelfs voor een flinke som geld niet op in gegaan werd. De CCHR heeft overigens met zo'n shockmachine op markten in Amerika gestaan en braadworsten geroosterd tussen de elektroden en eieren uit elkaar laten spatten, dat wordt dan door je hersenen gejaagd.:(

En i.d.d. ook mijns inziens is dit een mensen vernietigen. Want de hersens heeft men anno 2007 nog geeneens volledig in kaart, en misschien wel nooit. Het is dan ook niet moeilijk om te bedenken dat als de totale hersenen nog geeneens in beeld te brengen te zijn, dat men nooit kan voorzien wat dit soort “behandelingen” teweeg brengt, het is en blijven ongeoorloofde experimenten die mijns inziens vallen onder marteling. Net als de misdadige praktijken destijds waar met een ijspriem door de oogkassen lobotomie uitgevoerd werd…

Wat betreft genocide, liegen de cijfers op de DVD aan het totaal aantal omgekomen psychiatrische “patiënten” door allerlei “behandelingen” alleen al in Amerika er niet om, en geeft het mijns inziens ook te denken of dit i.d.d. niet op grotere schaal uitgevoerd wordt, daarbij valt dan te denken aan de eugenetica en rassentheorieën die ruim een eeuw geleden door wetenschappers uitgedacht is, en van tijd tot tijd de discussie over “minderwaardige” personen weer de kop opsteekt maar tot op heden een zwaar onderbelicht onderwerp is gebleven…:( Groetjes v Hyperactief

• Max

Hallo Hyper.

Heel nobel van je met dat “als je gelijk hebt heb je gelijk”, maar jij weet net zo goed als ik dat er alleen maar een statistische kans bestaat dat wij het over enig aspect van de psychiatrie met elkaar eens worden. Maakt ook niet uit, ieder zijn eigen waan.

Het probleem dat ik ondervindt in iedere discussie met jou, is dat ieder argument van mij op de startbaan wordt neergeschoten en nooit het stadium van tegenargument bereikt. Dit omdat ieder argument van mij uit een kader komt dat door jou in zijn geheel gediskwalificeerd is. Zover voor: “Ik ben niet blind voor goede tegenargumenten.”

Betreffende het aantal ECT’s. Als hard cijfer kan het best een groot getal zijn. Dat is ook zo als je kijkt naar het cijfer van mensen die omgekomen zijn bij vliegtuigongelukken. Als je dat echter afzet tegen hoevaak en hoeveel mensen vervoerd worden per vliegtuig, is het toch maar een klein deel. Dat geldt ook voor het aantal ECT’s, als je dat afzet tegen alle behandelingen over die gemeten periode is het toch maar een klein deel. Ik zal het vast fout hebben.

Als ik de mensen tel die in de afgelopen 12 jaar, op de plek waar ik nu werk, behandeld zijn met ECT, kom ik niet tot 5. Van geen van hen heb ik klachten gehoord rondom bijwerkingen uit een vervlogen tijd. Wat je zegt. Mensen krijgen spierverslappers die dit soort letsel voorkomen.

Maar ECT is inderdaad een ernstig iets. Daar wordt naar mijn ervaring ook niet lichtzinnig mee omgegaan. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand in het kader van een dwangbehandeling ECT gekregen heeft. Praktijk leert dat het doorgaands moeilijk genoeg is om dwangmedicatie geven, voor elkaar te krijgen.

Ik ben het helemaal met je eens dat het niet goed is om kinderen met ECT te behandelen. ECT verandert bepaalde processen, waardoor persoonlijkheidveranderingen kunnen plaatsvinden. Het lijkt mij niet slim om dat te doen bij een brein (geest) die zich nog aan het ontwikkelen is.

Nee ik heb de DVD uiteindelijk niet bestelt. Ik ben wat op internet gaan neuzen en heb wel sommige fragmenten gezien. Dat was voor mij voldoende. Het was dezelfde info die jij geeft en vanuit hetzelfde perspectief…alleen met beeld. Maar het zag er wel professioneel uit, ik had eigenlijk meer iets verwacht in de trend van zo’n thuisproductie (niet verkeerd bedoeld, het zag er goed uit). Voor de rest was alle kritiek van mij op die fragmenten die ik gezien heb, dezelfde als ik die heb op jouw stukken. Niet realistisch, onderbouwd met halve waarheden, uit de context gerukt, niet objectief, ongenuanceerd… nou ja je weet wel.

Maakt ook niet uit.

Wat betreft dat laatste….

Tja…. Wat kan ik zeggen….

Weet je, eigenlijk vind ik het erg onethisch en immoreel. Waarom?

Omdat ik jouw voorstel eigenlijk pas mishandeling vindt. Als je iemand geld biedt om iets ernstigs als ECT te ondergaan, enkel en alleen om je argument te bewijzen…

Bovendien is het niet slim om iemand die “normaal” functioneert zo te behandelen. Dat is het zelfde en heeft de zelfde consequenties als een gezond iemand vragen insuline te spuiten.

Ben trouwens wel nieuwsgierig welke arts bereidt is om daaraan mee te werken. Laat mij dat weten.

Groetjes Max

• Hyperactief A-P

Hoi Max, de CCHR leeft niet in wanen hoor.;) En strategisch gezien is de “vijand” op de startbaan afschieten natuurlijk optimaal.:D FF zonder dollen, als “de” psychiatrie een goed fundament had, dan viel er natuurlijk niets af te “schieten”, maar daar zit nou juist het probleem. Deze pseudowetenschap is een opeenstapeling zonder fundament, een kaartenhuis wat door scheefgroei uiteindelijk in elkaar stort, net als de inquisitie destijds.

Je vergelijking van ECT's met slachtoffers van vliegtuigongelukken gaat niet op, want daarmee suggereer je dat slachtoffers van ECT's ook ongelukken zijn, terwijl die “behandelingswijze” helemaal ongelukkig is. Niets of niemand kan voor de gevolgen instaan, zij het alleen maar omdat men de hele hersens en de werking daarvan nog lang niet in beeld heb, als men dat ooit al krijgt. En om aan oplossingen te werken, zal je van A tot Z de werking en dus het probleem moeten kennen…

Uiteraard heb je nog nooit ECT in het kader van dwangbehandeling meegemaakt, daar dwangbehandeling niet mogelijk was via de wet, maar huidige politici zonder zelf te denken zich door de beroepsgroep heeft laten indoctrineren en het klassieke grondwetsartikel 11 wat de integriteit van het lichaam bewaakt met een wetswijziging waar vanmiddag over gestemd moet zijn verkwanseld. En daarmee onomstotelijk aangeven weinig geschiedeniskennis en weinig met vrijheden van de individu te doen te hebben. Een zeer verwerpelijke en gevaarlijke ontwikkeling…

Daar hiermee de weg geopent wordt om verder te experimenteren. Een politiek die zich niet bewust is van het feit dat ze ooit van hun eigen wetgeving zelf slachtoffer kunnen worden. Een politiek waarvan de demissionare minister van VWS ervan uitgaat dat de branche zichzelf spiegelt c.q. bewaakt, terwijl de geschiedenis vol van het tegenovergestelde staat.:( Echt zorgelijke ontwikkelingen in een tijd dat ook het onderwijs door dezelfde branche in kwaliteit aangetast is… Wat betreft de DVD, is het jammer dat ondanks dat je hem goed en professioneel vindt, je de inhoud beticht van halve waarheden.

Geloof me, de branche met in de “achterzak” de farmaceutische industrie heeft veel meer geld in kas om iemand kapot te procederen dan de CCHR heeft. En dat ze alles aan zullen grijpen wat niet zou kloppen, die “vlieger” gaat dus niet op, zit juridisch perfect in elkaar. En er worden zaken bevestigd in intervieuws bij o.a. de DSM-V werkgroep van de APA. Ook diverse psychiaters die het APA congres bezoeken uit veel verschillende landen waaronder Nederland bevestigen dat ze feitelijk niets weten over stoornissen. Wat voor bewijs wil je nog meer hebben.:? En insuline spuiten bij gezonde mensen is toxiologische vergiftiging, en niet te vergelijken met shocks waar heel nuchter over gedaan wordt alsof het niet schaad als het niet baat, maar het is zo “veilig” dat niemand van de artsen het wil ondergaan… Groetjes v Hyperactief

• Max

Ha Hyper,

Ben het met je eens in strategisch opzicht is het slim om een vliegtuig op de startbaan neer te schieten. Alleen als je steeds roept hoe dol je bent op een goed luchtgevecht, is het weinig sportief.

En dan noem jij het geen waan. Voor mij grenst de houding van het CCHR aan een paranoïde waan. Als je ziet hoe ver het gaat, met de hele complot theorieën tot en met genocide om het aantal wereldbewoners terug te dringen. Maar dat is mijn mening. Geen diagnose. Het is lastig om iemand in een achtervolgingswaan duidelijk te maken dat hij niet achtervolgd wordt.

Een aantal dingetjes wil ik nog wel corrigeren. Ik vergelijk geen cliënten met mensen die een ongeluk gehad hebben. Ik vergelijk de interpretatie van cijfers. Lees het nog maar eens over.

Over die DVD. Ja “halve waarheden” is iets onduidelijk. Wat ik daarmee bedoel is dat het wel waar is wat ze laten zien en zo, maar dat het nogal subjectief gebracht wordt. Het is alsof je een dvd maakt van alle misstanden (tot 1920) bij de politie en dan stelt dat dit de politie is. Dat geeft toch een vertekend beeld van de realiteit. Is maar half waar.

De een noemt het ziekte, de ander stoornis. Zo’n naam, een etiketje, een diagnose is niets anders dan een verzamelnaam voor een aantal bepaalde gedragingen. Dat maakt zoiets als psychische klachten werkbaar, doordat het een naam heeft. Als er geen medisch/biologische factor aanwijsbaar is, vindt de oorsprong van de uiteindelijke klacht in gedrag van vroeger. (heel kort door de bocht). Wat precies de oorzaak is, is onmogelijk om exact te achterhalen.

Dat doet er niet aan af dat er een probleem is nu. Noem het hoe je wilt. Ook al begrijpen wij het nog niet hoe het werkt, misschien zullen we dat nooit doen, en kunnen we het niet helemaal verklaren, toch is er iets. Ook toen wij allen nog dachten dat de Aarde een platte schijf was, was hij al rond.

Ook het stukje insuline heb je verkeerd begrepen. Het is gewoon ongezond om een gezond lichaam aan onnodige medische ingrepen te onderwerpen. Maakt niet uit wat die ingreep is. Dat is als olie bijvullen bij een motor die dat niet nodig heeft. Dat creëert alleen maar problemen.

En toen ik bedoelde van dat ik nieuwsgierig was welke arts hieraan meewerkt, bedoelde ik welke arts dat gaat uitvoeren, niet welke arts dat wil ondergaan. Iedere arts die hieraan zou meewerken zou diep in de problemen zitten, omdat het nogal tegen hun beroepsethiek is. In het geval dat het geen arts is. Is het gewoon strafbaar. Dit is een medisch voorbehouden handeling. Blijf dus nieuwsgierig naar welke arts dat gaat uitvoeren? Als je er een hebt, hoor ik het graag. Bovendien is het nogal lastig om aan het benodigde apparatuur te komen, met een accu en wat startkabels redt je het niet.

Ik vind het jammer dat je geen stelling neemt ten opzichte van mijn aanklacht dat jouw voorstel pas mishandeling is. Niet dat het mij verbaast dat je hier niet op terug komt.

Hyper, ik heb ook nog wel een uitdaging voor jou. Zou jij het aandurven om je stelling te verdedigen voor een groep van (pakweg) 10 cliënten van mij? Dat is tenslotte de groep mensen die je probeert te beschermen tegen mensen zoals ik.

Groetjes Max

• Hyperactief A-P

Hoi Max, ik kom hier morgen uitgebreid op terug, heb de halve avond lopen kloten om mijn printer aan te douwen, maar ik kan net als psychiaters de oorzaak niet vinden, alleen met dat verschil dat ik er niet van alles inpleur en dan wel kijken waar het schip strand.:D En wat het laatste betreft is weinig durf aan, ik heb wel meer van dat soort bijeenkomsten bezocht, afgelopen avond nog, en nog gefoldert ook, wat weer gezonder is dan “folteren”.:D Groetjes v Hyperactief;)

• Hyperactief A-P

En dan noem jij het geen waan. Voor mij grenst de houding van het CCHR aan een paranoïde waan. Als je ziet hoe ver het gaat, met de hele complot theorieën tot en met genocide om het aantal wereldbewoners terug te dringen. Maar dat is mijn mening. Geen diagnose. Het is lastig om iemand in een achtervolgingswaan duidelijk te maken dat hij niet achtervolgd wordt. Aldus: Max

Hoi Max, zoals je zegt is dat jou mening, alleen met dat verschil dat jij hem door gebrek aan echte kennis op dat punt niet kan onderbouwen. Als je enigzins de moeite genomen zou hebben om CCHR stukken verder te onderzoeken, dan zou je kunnen weten dat wat ze schrijven waar is, en niets met de wanen van de psychiatrie te maken heeft, en verre van complottheorieën is, alles wat hun schrijven is tot in de puntjes onderbouwd. Overigens vraag ik me af hoe jij erbij komt dat de CCHR of genocide in de context die jij neerzet geschreven heeft ??? Kun je dat onderbouwen, waar dat staat en in welk opzicht ??? Graag een link ???Wat betreft achtervolgingswaan, is ook weer zo'n typische psychiatrische nitwit uitdrukking, in het mensen niet serieus nemen onder de noemer van een frauduleus “ziektebeeld” en zich boven God verheven voelen is “de” psychiatrie goed in…

Een aantal dingetjes wil ik nog wel corrigeren. Ik vergelijk geen cliënten met mensen die een ongeluk gehad hebben. Ik vergelijk de interpretatie van cijfers. Lees het nog maar eens over. Aldus: Max

Oké, met cijfers wordt veel gegoogeld, maar wil jij nu zeggen dat wij met cijfers googelen ???

Over die DVD. Ja “halve waarheden” is iets onduidelijk. Wat ik daarmee bedoel is dat het wel waar is wat ze laten zien en zo, maar dat het nogal subjectief gebracht wordt. Het is alsof je een dvd maakt van alle misstanden (tot 1920) bij de politie en dan stelt dat dit de politie is. Dat geeft toch een vertekend beeld van de realiteit. Is maar half waar. Aldus: Max

Nee het is objectief materiaal in die zin waar het begonnen is, waar men op voortgeborduurt heeft, en waar men nu is. Het is subjectief als je bedoeld dat de positieve kant niet belicht is, maar wie ken je de successen toe van mensen die ZELF herstellen, ook in de jeugdzorg heb ik vaak zat meegemaakt dat alles wat goed ging aan de cliënt zelf te danken was, maar wel gerapporteerd werd als zijnde een jeugdzorgsucces, ook rapportages in de psychiatrie kloppen meer niet dan wel, en ik zal dan ook de vlag uithangen als hier eens grote onderzoeken naar komen, dan gaan er heel wat instellingen op hun bek, daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken…

De een noemt het ziekte, de ander stoornis. Zo’n naam, een etiketje, een diagnose is niets anders dan een verzamelnaam voor een aantal bepaalde gedragingen. Dat maakt zoiets als psychische klachten werkbaar, doordat het een naam heeft. Als er geen medisch/biologische factor aanwijsbaar is, vindt de oorsprong van de uiteindelijke klacht in gedrag van vroeger. (heel kort door de bocht). Wat precies de oorzaak is, is onmogelijk om exact te achterhalen. Aldus: Max

Je bedoeld classificatie, want een diagnose is het niet, en gisteravond henb ik nog een lezing bijgewoont waar toegegeven werd dat de DSM niet werkbaar/ wetenschappelijk etc. is. En waar je geen precieze oorzaak van heb kun je niet oplossen ook, is hetzelfde als spelen met vuur…

Dat doet er niet aan af dat er een probleem is nu. Noem het hoe je wilt. Ook al begrijpen wij het nog niet hoe het werkt, misschien zullen we dat nooit doen, en kunnen we het niet helemaal verklaren, toch is er iets. Ook toen wij allen nog dachten dat de Aarde een platte schijf was, was hij al rond. Aldus: Max

Werken aan probleemoplossing i.p.v. mensen een stigmatiserend etiketje te geven en toxiologisch te vergiftigen met medicatie en/ of te verminken met shocken en/ of andere wrede “behandelingen”…

Ook het stukje insuline heb je verkeerd begrepen. Het is gewoon ongezond om een gezond lichaam aan onnodige medische ingrepen te onderwerpen. Maakt niet uit wat die ingreep is. Dat is als olie bijvullen bij een motor die dat niet nodig heeft. Dat creëert alleen maar problemen. Aldus: Max

Maar Insuline is om in motorolietermen te spreken een tekort, wat dus bijgevuld moet worden. Medicatie voor psychiatrische “stoornissen” een gevaarlijk experiment waar alleen de aandeelhouders beter van worden. Hoe “zieker” de patiënt, des te beter voor de aandeelhouders van die industrie…

En toen ik bedoelde van dat ik nieuwsgierig was welke arts hieraan meewerkt, bedoelde ik welke arts dat gaat uitvoeren, niet welke arts dat wil ondergaan. Iedere arts die hieraan zou meewerken zou diep in de problemen zitten, omdat het nogal tegen hun beroepsethiek is. In het geval dat het geen arts is. Is het gewoon strafbaar. Dit is een medisch voorbehouden handeling. Blijf dus nieuwsgierig naar welke arts dat gaat uitvoeren? Als je er een hebt, hoor ik het graag. Bovendien is het nogal lastig om aan het benodigde apparatuur te komen, met een accu en wat startkabels redt je het niet. Aldus: Max

Vreemd dat de beroepsethiek opeens wel geldt bij psychiaters en niet bij “psychihaters”.;) Geen idee welke arts dit zou willen doen, maar heb je dan iemand gevonden die het wil ondergaan ??? Zo'n apparaat is geen probleem, de CCHR heeft er één vanuit de psychiatrie gekregen voor het museum, en daar hebben ze braadworsten mee gegrild op markten, en eieren uit elkaar laten spatten, om te laten zien wat zo'n ding doet. Je moet als arts behoorlijk hersenloos zijn om dat op mensen uit te proberen…

Ik vind het jammer dat je geen stelling neemt ten opzichte van mijn aanklacht dat jouw voorstel pas mishandeling is. Niet dat het mij verbaast dat je hier niet op terug komt. Aldus: Max

Ik wil hier gerust op terugkomen, ga jij mij het verschil maar uitleggen tussen een psychiater en een “patiënt” shocken, terwijl men anno 2006 nog op het hoogste nivo toegaf niet te weten wat de oorzaak is van geestelijke “stoornissen” oftewel in de DSM gestemd gedrag ??? Als je dat verschil wetenschappelijk en/ of medisch bewezen kunt onderbouwen dan heb je een punt. Ik ben benieuwd, de rest uit deze topic heb ik je in mijn mailtje van afgelopen nacht geantwoord. Groetjes v Hyperactief:)