En dan noem jij het geen waan. Voor mij grenst de houding van het CCHR aan een paranoïde waan. Als je ziet hoe ver het gaat, met de hele complot theorieën tot en met genocide om het aantal wereldbewoners terug te dringen. Maar dat is mijn mening. Geen diagnose. Het is lastig om iemand in een achtervolgingswaan duidelijk te maken dat hij niet achtervolgd wordt. Aldus: Max
Hoi Max, zoals je zegt is dat jou mening, alleen met dat verschil dat jij hem door gebrek aan echte kennis op dat punt niet kan onderbouwen. Als je enigzins de moeite genomen zou hebben om CCHR stukken verder te onderzoeken, dan zou je kunnen weten dat wat ze schrijven waar is, en niets met de wanen van de psychiatrie te maken heeft, en verre van complottheorieën is, alles wat hun schrijven is tot in de puntjes onderbouwd. Overigens vraag ik me af hoe jij erbij komt dat de CCHR of genocide in de context die jij neerzet geschreven heeft ??? Kun je dat onderbouwen, waar dat staat en in welk opzicht ??? Graag een link ???Wat betreft achtervolgingswaan, is ook weer zo'n typische psychiatrische nitwit uitdrukking, in het mensen niet serieus nemen onder de noemer van een frauduleus “ziektebeeld” en zich boven God verheven voelen is “de” psychiatrie goed in…
Een aantal dingetjes wil ik nog wel corrigeren. Ik vergelijk geen cliënten met mensen die een ongeluk gehad hebben. Ik vergelijk de interpretatie van cijfers. Lees het nog maar eens over. Aldus: Max
Oké, met cijfers wordt veel gegoogeld, maar wil jij nu zeggen dat wij met cijfers googelen ???
Over die DVD. Ja “halve waarheden†is iets onduidelijk. Wat ik daarmee bedoel is dat het wel waar is wat ze laten zien en zo, maar dat het nogal subjectief gebracht wordt. Het is alsof je een dvd maakt van alle misstanden (tot 1920) bij de politie en dan stelt dat dit de politie is. Dat geeft toch een vertekend beeld van de realiteit. Is maar half waar. Aldus: Max
Nee het is objectief materiaal in die zin waar het begonnen is, waar men op voortgeborduurt heeft, en waar men nu is. Het is subjectief als je bedoeld dat de positieve kant niet belicht is, maar wie ken je de successen toe van mensen die ZELF herstellen, ook in de jeugdzorg heb ik vaak zat meegemaakt dat alles wat goed ging aan de cliënt zelf te danken was, maar wel gerapporteerd werd als zijnde een jeugdzorgsucces, ook rapportages in de psychiatrie kloppen meer niet dan wel, en ik zal dan ook de vlag uithangen als hier eens grote onderzoeken naar komen, dan gaan er heel wat instellingen op hun bek, daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken…
De een noemt het ziekte, de ander stoornis. Zo’n naam, een etiketje, een diagnose is niets anders dan een verzamelnaam voor een aantal bepaalde gedragingen. Dat maakt zoiets als psychische klachten werkbaar, doordat het een naam heeft. Als er geen medisch/biologische factor aanwijsbaar is, vindt de oorsprong van de uiteindelijke klacht in gedrag van vroeger. (heel kort door de bocht). Wat precies de oorzaak is, is onmogelijk om exact te achterhalen. Aldus: Max
Je bedoeld classificatie, want een diagnose is het niet, en gisteravond henb ik nog een lezing bijgewoont waar toegegeven werd dat de DSM niet werkbaar/ wetenschappelijk etc. is. En waar je geen precieze oorzaak van heb kun je niet oplossen ook, is hetzelfde als spelen met vuur…
Dat doet er niet aan af dat er een probleem is nu. Noem het hoe je wilt. Ook al begrijpen wij het nog niet hoe het werkt, misschien zullen we dat nooit doen, en kunnen we het niet helemaal verklaren, toch is er iets. Ook toen wij allen nog dachten dat de Aarde een platte schijf was, was hij al rond. Aldus: Max
Werken aan probleemoplossing i.p.v. mensen een stigmatiserend etiketje te geven en toxiologisch te vergiftigen met medicatie en/ of te verminken met shocken en/ of andere wrede “behandelingen”…
Ook het stukje insuline heb je verkeerd begrepen. Het is gewoon ongezond om een gezond lichaam aan onnodige medische ingrepen te onderwerpen. Maakt niet uit wat die ingreep is. Dat is als olie bijvullen bij een motor die dat niet nodig heeft. Dat creëert alleen maar problemen. Aldus: Max
Maar Insuline is om in motorolietermen te spreken een tekort, wat dus bijgevuld moet worden. Medicatie voor psychiatrische “stoornissen” een gevaarlijk experiment waar alleen de aandeelhouders beter van worden. Hoe “zieker” de patiënt, des te beter voor de aandeelhouders van die industrie…
En toen ik bedoelde van dat ik nieuwsgierig was welke arts hieraan meewerkt, bedoelde ik welke arts dat gaat uitvoeren, niet welke arts dat wil ondergaan. Iedere arts die hieraan zou meewerken zou diep in de problemen zitten, omdat het nogal tegen hun beroepsethiek is. In het geval dat het geen arts is. Is het gewoon strafbaar. Dit is een medisch voorbehouden handeling. Blijf dus nieuwsgierig naar welke arts dat gaat uitvoeren? Als je er een hebt, hoor ik het graag. Bovendien is het nogal lastig om aan het benodigde apparatuur te komen, met een accu en wat startkabels redt je het niet. Aldus: Max
Vreemd dat de beroepsethiek opeens wel geldt bij psychiaters en niet bij “psychihaters”.
Geen idee welke arts dit zou willen doen, maar heb je dan iemand gevonden die het wil ondergaan ??? Zo'n apparaat is geen probleem, de CCHR heeft er één vanuit de psychiatrie gekregen voor het museum, en daar hebben ze braadworsten mee gegrild op markten, en eieren uit elkaar laten spatten, om te laten zien wat zo'n ding doet. Je moet als arts behoorlijk hersenloos zijn om dat op mensen uit te proberen…
Ik vind het jammer dat je geen stelling neemt ten opzichte van mijn aanklacht dat jouw voorstel pas mishandeling is. Niet dat het mij verbaast dat je hier niet op terug komt. Aldus: Max
Ik wil hier gerust op terugkomen, ga jij mij het verschil maar uitleggen tussen een psychiater en een “patiënt” shocken, terwijl men anno 2006 nog op het hoogste nivo toegaf niet te weten wat de oorzaak is van geestelijke “stoornissen” oftewel in de DSM gestemd gedrag ??? Als je dat verschil wetenschappelijk en/ of medisch bewezen kunt onderbouwen dan heb je een punt. Ik ben benieuwd, de rest uit deze topic heb ik je in mijn mailtje van afgelopen nacht geantwoord. Groetjes v Hyperactief:)