Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Ex-tbs'er langer volgen !!!

• Hyperactief A-P

Ik ben benieuwd wat de forumprikkers/ sters van het langer volgen van ex-TBSsers vinden. Draagt dit juist wel of niet bij aan de veiligheid ??? Groetjes v Hyperactief

Ex-tbs'er langer volgen

DEN HAAG - De reclassering en tbs-klinieken krijgen de mogelijkheid om sommige tbs'ers na hun behandeling veel langer te volgen bij hun terugkeer in de samenleving.

Hoeveel langer, is echter nog de vraag. Nu kan het drie jaar. Het kabinet wil die termijn oprekken naar maximaal negen jaar.

Maar in de Tweede Kamer was dinsdag nog geen meerderheid te vinden voor dat wetsvoorstel, al zijn de fracties het er wel over eens dat langer toezicht noodzakelijk is. Staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie), die over het tbs-beleid gaat, kreeg steun van de regeringspartijen CDA en PvdA.

De SP, de grootste oppositiepartij, wil zich niet vastleggen op een willekeurig gekozen termijn en vindt dat een rechter steeds weer moet kunnen bepalen of toezicht nodig blijft. De VVD, die aanvankelijk voor een termijn van vijftien jaar ging, neigt ernaar de SP te steunen. Ook de PVV voelt wel voor een onbepaalde termijn.

De kwestie draait om de voorwaardelijke beëindiging van de dwangverpleging, die bij tbs hoort. De tbs'er mag dan buiten de kliniek verblijven. Maar hij moet zich wel houden aan de voorwaarden die de rechter heeft opgelegd, zoals een verbod om alcohol of drugs te gebruiken of een plicht om medicijnen of libidoremmers in te nemen. Als een tbs'er zich niet aan de afspraken houdt, kan de dwangverpleging worden hervat.

Albayrak betoogde dat de termijn van negen jaar niet willekeurig is gekozen. Ze baseert zich daarbij op onderzoek van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) van haar ministerie. Daaruit blijkt volgens de staatssecretaris dat na acht jaar de kans dat een tbs'er opnieuw een misdrijf pleegt, hard afneemt.

In de groep ex-tbs'ers is dan sprake van een stabilisering als het om recidive gaat: bij 11 procent bestaat nog het risico op een nieuw zedendelict, bij 30 procent op een geweldsmisdrijf. SP-Kamerlid Krista van Velzen vond die cijfers weinig overtuigend.

Albayrak benadrukte verder dat tbs'ers die niet meer te behandelen en blijvend delictgevaarlijk zijn, de kliniek niet uitkomen. Bovendien is het volgens haar ook mogelijk om na de termijn van negen jaar nog toezicht te regelen via de Wet bijzondere opnemingen in psychiatrische ziekenhuizen (BOPZ). Volgens het CDA moet die mogelijkheid er in elk geval komen voor zware zedendelinquenten. (ANP)

BRON: Het Parool, 21-03-2007, 09:27 uur

• Ellen XL

Mijn mening is dat tbs-ers over het algemeen een blijvend risico vormen. Hun afwijking zal altijd latent aanwezig blijven. Daarom is het een moeilijk probleem, wat met deze mensen aan te vangen. De alternatieven schieten over het algemeen ook te kort.

Groetjes van Ellen

• Hyperactief A-P

Hoi Ellen XL, TBS is volstrekte willekeur, oftewel er wordt van de verkeerde dingen uitgegaan. Zoals ik al in het verleden meerdere malen stelde, we barsten van de moderne communicatieapparatuur, telefoon/ fax/ computer etc. etc. maar de mensen zijn de grondbeginselen van communiceren vaak vergeten. Dat zal jij ook in je werk heel vaak tegenkomen. Mensen die niet met elkaar praten als het te moeilijk en te confronterend voor ze wordt, en elkaar naar het leven gaan staan, om meestal 3 X niets. Kijk maar bij het toenemende huiselijk geweld en in de publieke sector, psychiatrische medicatie die het gevoel verdoven en geweldsuitbarstingen en suïcide als verhoogde factor hebben dragen daar net als bij alcohol en drugsverslaafden niet in positieve zin aan bij. Welke alternatieven schieten in jou ogen tekort, en waar baseer je dat op ??? Want alternatieve methoden krijgen in deze sector geeneens een kans. Groetjes v Hyperactief

• Ellen XL

Hoi Hyperactief,

Ik heb het niet over mensen die een beetje lastig gevonden worden of door b.v. macht worden gedreven. Ik heb het over echte psychopaten! Dus iemand die voor de lol iemand koud maakt, gaat opeten een huis vol slapende mensen in de fik steekt - dat soort mensen bedoel ik.

Mensen die niet kunnen communiceren is een ander verhaal. Maar het hebben van een psychische stoornis hoeft niet te betekenen dat zo'n persoon niet intelligent is.

Zoals je misschien wel weet ben ik zelf manisch depressief. Ik kan dat behoorlijk onder controle houden en heb dat ook lange tijd gedaan. Ik dacht dat het niet meer terug zou komen omdat ik de eerste symphtomen zou herkennen. Nu blijkt na 7 jaar (en allerlei stress situatie's meegemaakt) dit toch weer onverwacht de kop op te steken, in zeer hevige mate.

Voor mij bestaat dit er uit dat ik loop te hallicuneren, dat mijn zintuigen minder werken, het lijkt of ik uit meerdere persoonlijkheden besta waarvan één erg lastig is, ik kan niet slapen, eten… Nu ben ik iemand die dit goed kan omschrijven want ik ben intelligent en geen arts of wat dan ook zal zeggen “wat een flauwe kul”. Ik ben zelfs zo intelligent dat ik op koers van mijn (gezonde) verstand hier uit kan komen!

Maar wat nou als ik kwaadaardig zou zijn en dan bedoel ik als hierboven omschreven. Dan zou ik een misdrijf toch wel lekker goed kunnen uitdenken en huppekee!

En dan denk ik als zo iemand “genezen” lijkt dan kan die latent aanwezig zijnde neiging altijd weer opgewekt worden.

En dan om op jouw vraag in te gaan, zet ik er vraagtekens bij wat er met zo iemand moet worden gedaan. Altijd maar opsluiten? Maar hij doet jaren niets! Steeds in de gaten houden? Hoe is dat in vredesnaam mogelijk! Dan maar gewoon weer in de maatschappij loslaten? Dat kan toch ook niet?

Even voor de duidelijkheid, het gaat nu niet om één of andere ziellepiet met ADHD, het gaat om mafkezen die meteen moorden en verkrachten als ze de kans krijgen. En ja, die heb ik meegemaakt en nee, daar zou ik als bewaker nog niet eens mee willen werken.

Groetjes van Ellen

• Hyperactief A-P

Hoi Hyperactief,

Ik heb het niet over mensen die een beetje lastig gevonden worden of door b.v. macht worden gedreven. Ik heb het over echte psychopaten! Dus iemand die voor de lol iemand koud maakt, gaat opeten een huis vol slapende mensen in de fik steekt - dat soort mensen bedoel ik.

Mensen die niet kunnen communiceren is een ander verhaal. Maar het hebben van een psychische stoornis hoeft niet te betekenen dat zo'n persoon niet intelligent is. Aldus: Ellen XL.

Hoi Ellen XL, wat voor etiketje men het ook geeft, de meeste psychopaten wonen gewoon om je heen zonder te moorden etc. Daarintegen zijn er ook niet psychopaten die tot zoiets in staat zijn. veruit de meesten hebben een verslaving in de TBS, wat als extra risico gezien wordt, maar waar men niet naar handeld binnen de instellingen, laat staan buiten. Wat dat communiceren betreft zou je de mensen de kost moeten geven die de fout in gaan door gebrek aan communicatie, ook daar zitten er genoeg van binnen. En ook op dat punt is het vaak met personeel in zo'n kliniek (op de goeden na) binnen niet veel beter dan buiten, terwijl juist in het kader van “behandeling” daar de nadruk op zou moeten liggen. Ja en zelfs binnen in de TBS zijn er wachttijden voor therapie…:( En nee intelligentie staat er i.d.d. vaak los van.

Zoals je misschien wel weet ben ik zelf manisch depressief. Ik kan dat behoorlijk onder controle houden en heb dat ook lange tijd gedaan. Ik dacht dat het niet meer terug zou komen omdat ik de eerste symphtomen zou herkennen. Nu blijkt na 7 jaar (en allerlei stress situatie's meegemaakt) dit toch weer onverwacht de kop op te steken, in zeer hevige mate.

Voor mij bestaat dit er uit dat ik loop te hallicuneren, dat mijn zintuigen minder werken, het lijkt of ik uit meerdere persoonlijkheden besta waarvan één erg lastig is, ik kan niet slapen, eten… Nu ben ik iemand die dit goed kan omschrijven want ik ben intelligent en geen arts of wat dan ook zal zeggen “wat een flauwe kul”. Ik ben zelfs zo intelligent dat ik op koers van mijn (gezonde) verstand hier uit kan komen! Aldus: Ellen XL.

Ja je heb dat wel eens geschreven, alhoewel ik het gewoon omschrijf als stemmingswisselingen, waarvan de één ze meer dan de ander heb. Stress en andere herinneringen eerder uit je leven of nog langer terug nestelen zich vast in je reactieve geheugen, en kunnen i.d.d. weer geactiveerd worden door al dan niet bewuste situaties. De oplossing daarvan is dat de eerste gebeurtenis gevonden wordt, waarop er een ander besluit op genomen kan worden. “De” psychiatrie lost dit niet op, maar onderdrukt het met medicatie, waardoor de oplossing uit blijft. Een hele pakkende uitspraak van Ralph Waldo Emerson = Wat voor en achter ons ligt is een kleinigheid in vergelijking met wat in ons besloten ligt.

Bij stress, shock, verwarring en trauma's raken we in een verlaagd of verhoogd bewustzijn, en kunnen daardoor ons geestelijk evenwicht verliezen. En het gevaar van daar alleen uitkomen is dat mensen in het algemeen dan vaak informatie putten uit eerdere oude angsten en ervaringen, waardoor het onbewust weer meegedragen wordt totdat het onbeheersbare vormen aan neemt en mensen in de psychiatrie kunnen belanden, waar ze nog verder van huis zijn. Van de week nog zo'n gedwongen opname als voorbeeld gehad, al kan ik daar uiteraard vanwege de privacy niet verder op ingaan. Dus zorg dat je capabele mensen om je heen heb die daar aandacht aan kunnen besteden.

Maar wat nou als ik kwaadaardig zou zijn en dan bedoel ik als hierboven omschreven. Dan zou ik een misdrijf toch wel lekker goed kunnen uitdenken en huppekee!

En dan denk ik als zo iemand “genezen” lijkt dan kan die latent aanwezig zijnde neiging altijd weer opgewekt worden. Aldus: Ellen XL.

Zoals ik al zei zijn er goede methodes, als ze die daadwerkelijk zouden toepassen zou het aantal “patiënten” niet blijven stijgen, maar dat is slecht voor een branche die nooit genoeg heeft. Daarnaast is een misdrijf niet “stoornis” gebonden, iedereen past met minimaal een paar etiketjes in de DSM, geen mens uitgezonderd. Alhoewel ik sterk de indruk krijg dat dit misbruikt wordt om bepaalde “klasse's” in stand te houden, psychiatrie is geen geneeskunde maar politiek !!!

En dan om op jouw vraag in te gaan, zet ik er vraagtekens bij wat er met zo iemand moet worden gedaan. Altijd maar opsluiten? Maar hij doet jaren niets! Steeds in de gaten houden? Hoe is dat in vredesnaam mogelijk! Dan maar gewoon weer in de maatschappij loslaten? Dat kan toch ook niet? Aldus: Ellen XL.

TBS is gericht op beveiliging en terugkeer in de maatschappij, die twee bijten elkaar nogal eens. De pest is dat de media aandacht fors gestegen is, terwijl het aantal excessen niet stijgt, daarin tegen het aantal long stayers eveneens fors stijgt, waardoor de TBS sector de “succes” cijfers opgepoetst kan blijven precenteren.:( Maar ik ben met je eens dat er mensen tussen zitten die niet meer op straat horen, maar dat is maar een klein percentage, we moeten dat niet overdrijven. Ook je buurman kan doorslaan.

Even voor de duidelijkheid, het gaat nu niet om één of andere ziellepiet met ADHD, het gaat om mafkezen die meteen moorden en verkrachten als ze de kans krijgen. En ja, die heb ik meegemaakt en nee, daar zou ik als bewaker nog niet eens mee willen werken. Aldus: Ellen XL.

Nou ADHDers zijn geen zielepieten hoor, net als andere etiketjes niet. Zielepieten worden gemaakt, door ouders die blind “de” psychiatrie vertrouwen, en hun kind een complex aanpraten, en gevoel onderdrukken met gevaarlijke medicatie. En een deel daarvan wordt nieuwe cliënt van de psychiatrie, alhoewel er in TBS meer autisten dan ADHDers zitten. Pas was er nog een TBSser op TV waarvan de bewaker veroordeeld werd na gebruik van zijn wapenstok. Belachelijk dat ie veroordeld werd, want degeen die naar het ziekenhuis moest schopte en spuugde continue, die zou niemand met dat gedrag willen bewaken… Groetjes v Hyperactief

• Ellen XL

Hoi Hyperactief,

Oh ja! ik heb wel meer dan één buurmannen die he-le-maal door kunnen slaan en dat wel eens doen! En zelluf fff… denk ik dat ik ook wel zou kunnen doorslaan… Is nooit gebeurd, maar ik kan me wel voorstellen in bepaalde omstandigheden…

Jij denkt dus dat er een behandelmethode zal zijn voor mensen met ernstige psychische afwijkingen (die jij fff… stemingswisselingen noemt). Als kind had ik al last van deze “stemmingswisselingen” op 4 jarige leeftijd liep ik al te krijsen dat ik dood wou en mijn ouders te verwijten dat ik geboren was. Bovendien als ik slaag kreeg bleef ik gewoon praten, dan zei ik dat ik het wel lekker vond of dat ik medelijkden met ze had dat ze zo moesten slaan. Bovendien had ik allerlei angsten zoals voor eten. Zelf vind ik dat (achteraf) niet normaal en dat er meer aan de hand is / was dan stemmingswisselingen.

Ik heb in het verleden wel contact gehad met psychiaters en psychologen, maar op een gegeven moment was ik gewoon uitbehandeld. Toen hadden we alles wel besproken waar het aan kon liggen. Ik kan er ook wel met bepaalde vriendinnen of familie over praten. Ik vind zelf dat ik er te diep in zit voor een goedwillende persoon om mij er uit te halen. Ik heb alleen nog nooit meegemaakt dat mijn psychische problemen voor me opgelost werden. Het is eigenlijk een wonder dat ik normaal functioneer. Maar als jij een goede methode weet?

Je schreef op het laatst nog: Pas was er nog een TBSser op TV waarvan de bewaker veroordeeld werd na gebruik van zijn wapenstok. Belachelijk dat ie veroordeld werd, want degeen die naar het ziekenhuis moest schopte en spuugde continue, die zou niemand met dat gedrag willen bewaken…

Dit verhaal snap ik niet helemaal, wsa de bewaker aan het schoppen en spuwen of die TBS-er?

Groetjes van Ellen

Groetjes van Ellen

• Hyperactief A-P

Hoi Hyperactief,

Oh ja! ik heb wel meer dan één buurmannen die he-le-maal door kunnen slaan en dat wel eens doen! En zelluf fff… denk ik dat ik ook wel zou kunnen doorslaan… Is nooit gebeurd, maar ik kan me wel voorstellen in bepaalde omstandigheden… Aldus: Ellen XL.

Hoi Ellen XL, lijkt me in jou beroep niet helemaal wenselijk, maar jezelf voor kunnen stellen en je emoties beheersen zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Wat betreft dat jezelf wel zoiets voor kan stellen, zullen veel mensen herkennen, zolang ze hunzelf goed kennen en emoties kunnen beheersen is er niets aan de hand.

Jij denkt dus dat er een behandelmethode zal zijn voor mensen met ernstige psychische afwijkingen (die jij fff… stemingswisselingen noemt). Als kind had ik al last van deze “stemmingswisselingen” op 4 jarige leeftijd liep ik al te krijsen dat ik dood wou en mijn ouders te verwijten dat ik geboren was. Bovendien als ik slaag kreeg bleef ik gewoon praten, dan zei ik dat ik het wel lekker vond of dat ik medelijkden met ze had dat ze zo moesten slaan. Bovendien had ik allerlei angsten zoals voor eten. Zelf vind ik dat (achteraf) niet normaal en dat er meer aan de hand is / was dan stemmingswisselingen. Aldus: Ellen XL.

Vanachter een computer kan niemand beoordelen wat iemand mankeert, dus die “stemmingswisselingen” benoemde ik vanuit jou geschreven tekst. Maar voor de meerderheid van problemen zijn er oplossingen, indien er daadwerkelijk naar gezocht werd. Maar tegenwoordig wordt bijna iedereen standaard naar een psychiater doorgestuurd, terwijl het ook niet erkende onderliggende lichamelijke problemen kunnen zijn. Zo hebben bijvoorbeeld ook dove mensen in de psychiatrie verkeerd, klinkt belachelijk, maar is echt zo. Andere s.h.i.t uit iemands leven (en zelfs nog eerder) die mensen blokkeren, daar zijn methoden voor om die blokkades uit het verleden een plek te geven. Maar goed onderzoek zou moeten beginnen bij een gewone arts om te kijken of er een onderliggend lichamelijk probleem is. Er zijn zat situaties bekend van mensen die jaren aan de psychiatrische middelen gezeten hebben, en waar later pas het echte medische probleem werd ontdekt. Nadat dit opgelost werd, hield de “stoornis” op te bestaan.

Ik heb in het verleden wel contact gehad met psychiaters en psychologen, maar op een gegeven moment was ik gewoon uitbehandeld. Toen hadden we alles wel besproken waar het aan kon liggen. Aldus: Ellen XL.

Zie de topic hierboven bij mijn antwoordt aan Alkien over de percentages in de TBS met een hulpverleningsverleden… Als deze branche oplossingen had en mensen kon genezen, dan zouden de cijfers niet explosief blijven stijgen… Daarnaast zie ik steeds meer mensen die hulp zochten, en er één of meerdere problemen bij kregen…:(

Ik kan er ook wel met bepaalde vriendinnen of familie over praten. Ik vind zelf dat ik er te diep in zit voor een goedwillende persoon om mij er uit te halen. Ik heb alleen nog nooit meegemaakt dat mijn psychische problemen voor me opgelost werden. Het is eigenlijk een wonder dat ik normaal functioneer. Maar als jij een goede methode weet? Aldus: Ellen XL.

Zoals ik al zei, eerst een grondig lichamelijk onderzoek. Daarnaast kun je in het alternatieve circuit kijken of je vitaminengebrek en/ of stofwisselingsproblemen heb. Lees bijvoorbeeld deze site maar eens over natuurlijke middelen: http://www4nl.dr-rath-foundation.org/ Oftewel dat zijn toch de zaken die je eerst op moet helderen, veel voedsel bezit namelijk niet meer de bouwstoffen die we nodig hebben. Toeval ??? Nee, want de voedselketen is ook zo'n beetje in handen van de farmaceuten, en natuurlijke middelen die problemen op kunnen lossen is een bedrijf die verdient aan medicatie niet echt blij mee als concurrent… Lees maar eens wat de Codex-Alimentarius inhoud: http://www.eqgen.nl/html/gezondheid_codexalimentarius_mike_adams.html

Je schreef op het laatst nog: Pas was er nog een TBSser op TV waarvan de bewaker veroordeeld werd na gebruik van zijn wapenstok. Belachelijk dat ie veroordeld werd, want degeen die naar het ziekenhuis moest schopte en spuugde continue, die zou niemand met dat gedrag willen bewaken…

Dit verhaal snap ik niet helemaal, wsa de bewaker aan het schoppen en spuwen of die TBS-er? Aldus: Ellen XL.

Sorry als ik niet helemaal duidelijk was, de TBSser schopte en spuugde. De bewaker had gezien de omstandigheden niet buiten proportioneel gehandeld. Wettelijk gezien was de veroordeling terecht, maar door ambtelijke vertraging was nog steeds de geweldsinstructie die in de maak was nog niet van de grond gekomen, een volslagen waanzinnige situatie.:( Groetjes v Hyperactief;)

• Ellen XL

Hoi Hyperactief,

Je schreef: lijkt me in jou beroep niet helemaal wenselijk, maar jezelf voor kunnen stellen en je emoties beheersen zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Wat betreft dat jezelf wel zoiets voor kan stellen, zullen veel mensen herkennen, zolang ze hunzelf goed kennen en emoties kunnen beheersen is er niets aan de hand.

Wat dat betreft ben ik dan ook af en toe blij dat ik er niet bij aanwezig hoefde te zijn, zoals wanneer er een dier of een kind mishandeld wordt. Zoiets is wel eens voorgekomen (maar niet op heterdaad) en dan neem ik ongemeen grote risico's, mijn collega was dan terughoudender. Zou het wel op heterdaad zijn, dan sta ik niet voor mezelf in. Trouwens ik ben hard op zoek naar een andere baan.

Je schreef: Zoals ik al zei, eerst een grondig lichamelijk onderzoek. Daarnaast kun je in het alternatieve circuit kijken of je vitaminengebrek en/ of stofwisselingsproblemen heb.

Oké, ik heb artrose en een hernia. De laatste kan niet geopereerd door de eerste dan nesteld het zich gewoon een werveltje hoger. Als ik psychische problemen heb krijg ik ook altijd meer last van de genoemde kwalen. Artrose is een onomkeerbaar slijtage verschijnsel van de gewrichten. Het alternatieve circuit buitel ik al sinds begin 70 er jaren in rond. Maar dingen als dit is daarmee ook niet te herstellen. Het is net als getrokken tanden, die groeien ook niet meer aan… Je hebt wel gelijk dat het er niet lolliger op wordt door dit soort toestanden. Stofwisseling, bloed enz. is allemaal recent nog onderzocht.

Nou snap ik het van de bewaker en de TBS-er, fff.. als ik er iedere keer op zou rammen als er naar me gespuugd werd of andere lelijke dingen doen, kon ik iedere week wel voorkomen :D (ik kijk dan alleen maar heel pist off)

Groetjes van Ellen

• Hyperactief A-P

Hoi Hyperactief,

Je schreef: lijkt me in jou beroep niet helemaal wenselijk, maar jezelf voor kunnen stellen en je emoties beheersen zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Wat betreft dat jezelf wel zoiets voor kan stellen, zullen veel mensen herkennen, zolang ze hunzelf goed kennen en emoties kunnen beheersen is er niets aan de hand. Aldus: Ellen XL.

Hoi Ellen XL, de emotieschaal en bijbehorende gedragingen herkennen en beheersen is kan het verschil tussen leven en dood zijn. In jou werk krijg je daar voorbeelden genoeg van, dat mensen vaak om 3 X niets flink in de problemen komen. Vaak wordt uit de beste wil precies het verkeerde ondernomen, en escaleerd een zaak nog verder. Dus ik ben dat 100 % met je eens.

Wat dat betreft ben ik dan ook af en toe blij dat ik er niet bij aanwezig hoefde te zijn, zoals wanneer er een dier of een kind mishandeld wordt. Zoiets is wel eens voorgekomen (maar niet op heterdaad) en dan neem ik ongemeen grote risico's, mijn collega was dan terughoudender. Zou het wel op heterdaad zijn, dan sta ik niet voor mezelf in. Trouwens ik ben hard op zoek naar een andere baan. Aldus: Ellen XL.

Gevoelsmatig hebben de meeste mensen dat wel denk ik, maar ook in zulke situaties is het goed het verstand boven de emoties te laten zegevieren. De ene dader is de andere niet, want ook bijvoorbeeld een gezwel in de hersenen (en nog veel meer) kan bizar gedrag veroorzaken. Niet dat zoiets een daad vergoeilijkt, maar je heb dan wel een heel andere zaak als iemand die het uit lust doet, en dat weet je op zo'n moment niet. Zoek je een andere baan om niet meer teveel stress op jou lijnen te krijgen ???

Je schreef: Zoals ik al zei, eerst een grondig lichamelijk onderzoek. Daarnaast kun je in het alternatieve circuit kijken of je vitaminengebrek en/ of stofwisselingsproblemen heb.

Oké, ik heb artrose en een hernia. De laatste kan niet geopereerd door de eerste dan nesteld het zich gewoon een werveltje hoger. Als ik psychische problemen heb krijg ik ook altijd meer last van de genoemde kwalen. Artrose is een onomkeerbaar slijtage verschijnsel van de gewrichten. Aldus: Ellen XL.

Ja slijtage is i.d.d. niet te keren, ik weet niet of je er medicatie voor heb, zo ja, houdt in ieder geval wel de bijwerkingen van die middelen in de gaten dan, maar dat doe jij wel volgens mij.

Het alternatieve circuit buitel ik al sinds begin 70 er jaren in rond. Maar dingen als dit is daarmee ook niet te herstellen. Het is net als getrokken tanden, die groeien ook niet meer aan… Je hebt wel gelijk dat het er niet lolliger op wordt door dit soort toestanden. Stofwisseling, bloed enz. is allemaal recent nog onderzocht. Aldus: Ellen XL.

Ook in het alternatieve circuit zit genoeg kaf onder het koren die aan de ellende van anderen willen verdienen. En i.d.d. wat er niet meer is kan ook niet terugkomen. Goed dat je stofwisseling en bloed goed is, heb je nog wat aan die site van Dr. rath gehad aangaande natuurlijke middelen ???

Nou snap ik het van de bewaker en de TBS-er, fff.. als ik er iedere keer op zou rammen als er naar me gespuugd werd of andere lelijke dingen doen, kon ik iedere week wel voorkomen :D (ik kijk dan alleen maar heel pist off) Aldus: Ellen XL.

Ja daarom is het ook belachelijk dat de geweldsinstructie er nog steeds niet was, want niemand hoeft zich zo te laten behandelen… Maar zie je met het door kunnen slaan en psychisch niet lekker in je vel zitten hoe snel “gewone” mensen in de TBS kunnen belanden, geen mens uitgezonderd ??? Kijk maar naar de 30 % die geen enkel hulpverleningsverleden en dus ook geen etiketje heeft. Want daar ging de topic eigenlijk over.;) Groetjes v Hyperactief:)

• Ellen XL

Hoi! Nou om met het laatste te beginnen (waar de topic over gaat) dan zijn we toch aardig bij de les gebleven. Ik voelde me n.l. aangesproken omdat ik zelf dus ook een psychische storing heb en ik weet dat die niet écht geneest. Dus daarom dacht ik dat als een TBS-er daar echt zit omdat hij psychisch iets mankeerd het dus ook nooit over gaat, dus hoe je hem ook blijft volgen, er kan altijd iets mis gaan.

Wat betreft het zoeken naar een andere baan, ik heb al zo goed als zeker iets anders (ben mondeling al aangenomen) en ja, ik wil minder stress en ook fysiek minder belasting. Het wordt iets van toezicht houden op scholieren. Het wordt op die scholen ook steeds gekker met dat geweld, de drugs en de lover boys…

Groetjes van Ellen

PS ik gebruik (haast) geen medicijnen, heb in het verleden een pijnstiller verslaving gehad, nou dat is ook niks hoor!