Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Ex-tbs'er langer volgen !!!

• Hyperactief A-P

Hoi! Nou om met het laatste te beginnen (waar de topic over gaat) dan zijn we toch aardig bij de les gebleven. Ik voelde me n.l. aangesproken omdat ik zelf dus ook een psychische storing heb en ik weet dat die niet écht geneest. Dus daarom dacht ik dat als een TBS-er daar echt zit omdat hij psychisch iets mankeerd het dus ook nooit over gaat, dus hoe je hem ook blijft volgen, er kan altijd iets mis gaan. Aldus: Ellen XL.

Hoi Ellen XL, precies, je slaat de spijker op zijn kop, dat bedoelde ik.

Wat betreft het zoeken naar een andere baan, ik heb al zo goed als zeker iets anders (ben mondeling al aangenomen) en ja, ik wil minder stress en ook fysiek minder belasting. Het wordt iets van toezicht houden op scholieren. Het wordt op die scholen ook steeds gekker met dat geweld, de drugs en de lover boys… Aldus: Ellen XL.

Dat is mooi, enne vergeet de medicatie onder scholieren niet, die zorgt ook voor geweld, houdt de nieuwe documentaire die dit jaar uitkomt Sicko van Michael Moore in de gaten, is een vervolg op ‘Bowling for Columbine’ ! De farmaceuten zijn al nerveus, zie: http://www.indymedia.be/en/node/1592

PS ik gebruik (haast) geen medicijnen, heb in het verleden een pijnstiller verslaving gehad, nou dat is ook niks hoor! Aldus: Ellen XL.

Klopt ook daar hebben wij waarschuwingsfolders voor, neem het Vioxx schandaal maar, zie: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=vioxx&btnG=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nl Groetjes v Hyperactief

• Ellen XL

Hoi Hyperactief,

Ja het begint nu wel off topic te worden maar ik kan de verleiding niet weerstaan :D

Ik was al van plan te vragen welke scholieren iets mankeerden, zodat ik er meteen iets aan kon doen. Ik had net mijn toekomstige baas aan de telefoon, volgende week contractje tekenen… dus dan kan ik in burgerkloffie naar mijn werk :)

Had ik wel eens verteld dat ik heel veel ervaring (20 jaar) heb in het geven van yoga les? Ik heb ook nogal een hypnotiserende stem :D

Wat jij noemt die pijnstiller had ik niet, al die troep! Het is net drugs, je moet steeds meer en sterker nemen en dan helpt het nog niets.

Ik ben maar gestopt, dan maar pijn. Je went er toch wel aan… ze zeggen van niet maar dat is onzin. Soms neem ik wel eens een tijdje wat ontstekingremmendachtigs voor het slapen gaan.

Hee ik vond het leuk even met je van mening te wisselen.

Groetjes van Ellen

• Hyperactief A-P

Ja het begint nu wel off topic te worden maar ik kan de verleiding niet weerstaan :D

Ik was al van plan te vragen welke scholieren iets mankeerden, zodat ik er meteen iets aan kon doen. Ik had net mijn toekomstige baas aan de telefoon, volgende week contractje tekenen… dus dan kan ik in burgerkloffie naar mijn werk :)

Had ik wel eens verteld dat ik heel veel ervaring (20 jaar) heb in het geven van yoga les? Ik heb ook nogal een hypnotiserende stem :D Aldus: Ellen XL.

Hoi Ellen XL, gefeliciteerd met je nieuwe baan, en hypnotiseer niet een hele klas.:D Nee dat had je niet verteld.

Wat jij noemt die pijnstiller had ik niet, al die troep! Het is net drugs, je moet steeds meer en sterker nemen en dan helpt het nog niets.

Ik ben maar gestopt, dan maar pijn. Je went er toch wel aan… ze zeggen van niet maar dat is onzin. Soms neem ik wel eens een tijdje wat ontstekingremmendachtigs voor het slapen gaan.

Hee ik vond het leuk even met je van mening te wisselen. Aldus: Ellen XL.

I.D.D. dat steeds meer moeten nemen is gewenning, zie je hetzelfde bij psychiatrische medicatie. Alleen is bij de laatste ook al die tijd ongewenst gedrag en opgekropte woede onderdrukt, ik denk dat je zelf wel kunt invullen wat voor gevaar dat op kan leveren met o.a. TBSsers die daar mee volgestouwd zijn.:( En het is altijd leuk om van gedachten te wisselen.;) Groetjes v Hyperactief:)

• Ellen XL

:);) Groetjes van Ellen

• Moeder

Hoi Hyper,

Het langer volgen van Ex-TBS-ers vind ik zelf totaal nergens op slaan….

want wanneer iemand is uitbehandeld, vind ik dat hij/zij recht heeft op een

normaal leven in de maatschappij…. zónder poespas er omheen.

Wanneer iemand dan alsnog jarenlang ‘ in de gaten wordt gehouden ’ duidt

dit er volgens mij alleen maar op, dat justitie niet zeker van zijn zaak is, en dus

iemand bij twijfel hebben ‘ vrijgelaten ’

In principe is de ex- Tbser dan nog steeds niet Tbs af !….. , en wordt deze dan

nog steeds niet vertrouwd, hetgeen alleen maar een zware geestelijke belasting

voor deze persoon is. (jarenlange vervolging)

Ik heb het dan hierbij wel over de (ex) Tbs-ers die er zelf jarenlang aan hebben gewerkt om weer in de maatschappij te mogen terugkeren…. (uitzonderingen daar gelaten), want …..en bovendien is mijns inziens de veiligheid nooit gewaarborgd…

en dat geldt NIET alleen voor een Tbs-er, maar voor IEDER mens !

Een voorbeeld: Ik heb mijn rijbewijs behaald, maar ik kan hiermee NOOIT beloven….dat ik NOOIT en te NIMMER een verkeers-ongeluk al dan niet met (zwaar) letsel aan derden zal veroorzaken !

Hoewel ik voor mijn medemens de veiligheid in het verkeer wil waarborgen,

en mij daarom aan de verkeersregels houdt, wil dat nog niet zeggen, dat ook IK nooit eens een verkeerde inschatting en of fout zal maken, … zoiets is nooit van te voren vastgelegd.

Hierbij kan men dan toch OOK niet zeggen….. dat ik éérst moet bewijzen en beloven dat er nooit iets zal gebeuren….. dus voorlopig houden we u in de gaten, en krijgt u nog GEEN officieel rijbewijs.

In geen enkele omstandigheid, is volgens mij het vastleggen van zekerheden/vertrouwen bij een mens gewaarborgd…. en daarom vind ik dat deze eis NIET alleen maar bij Tbs-ers moeten worden vastgelegd.

Groetjes v Moeder.

• Hyperactief A-P

Hoi Moeder, je heb zeker een punt in deze, en durf zelfs nog wel een stapje verder te gaan. Geen mens zal met een te strak aangetrokken “strop” om zijn nek goed kunnen functioneren, het kan zelfs averechts werken. Oftewel of je laat iemand los, of niet. ook nu kan iemand al op diverse manieren een periode gevolgd worden, zelfs dat garandeerd niets. Deze periode naar 9 jaar of onbepaalde tijd verlengen garandeerd ook niets, maar kost alleen extra geld voor schijnveiligheid. Want iemand die echt kwaad wil kan tussen controles in ook de fout ingaan. Oftewel gewoon het hele TBS systeem afschaffen, en mensen eigen verantwoordelijkheid voor hun daden laten nemen met strafrecht waar het voor bedoeld is. Is een stuk goedkoper, en iedereen weet waar die aan toe is. Zet in de wet tegenover recidiveren van zware gewelds en zedendelicten levenslang, dan is het probleem opgelost, of onbetaalbaar, want de recidivisten onder gedetineerden hoor je nooit wat van, terwijl dat probleem veel groter kan zijn dan de TBS. En voor slachtoffers en nabestaanden blijft het even erg, ongeacht het naampje wat men er aan geeft. Groetjes v Hyperactief

• Moeder

Hoi Hyper,

Door jarenlang ex-tbs'ers te blijven vervolgen, creeërt men vervolgens weer opnieuw een ( het) probleem, nl. het paranoïde maken van deze net vrijgelaten tbs-ers,

en de meesten hiervan waren immers hiervoor toch jarenlang ‘ behandeld ’ in de

klinieken der overheid ?

Dus dan komt het er op neer, dat men uitbehandelde tbs-ers, meteen weer aan

een ‘ terugkerende psychiatrische stoornis ’ (tps) helpen….. oftewel, dan kun je zeggen, dat NIET de tbs-er, maar de OVERHEID meteen in recidive terugvalt …. zodra de uitbehandelde tbs-er 1 voet buiten de deur zet !

Mijn stem heb je in ieder geval Hyper…. het afschaffen van het hele TBS-Systeem !

Groetjes v Moeder.

• Hyperactief A-P

Hoi Moeder, ik ben het er helemaal mee eens dat mensen niet kunnen functioneren met een heel leger gedraggologen om je nek. Daar zou geen mens “beter” van worden. Groetjes v Hyperactief