Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

OPROEP: Wetsovertreding door instellingen !!!

• Hyperactief A-P

Psychiatrische instellingen waaronder TBS klinieken die de wet overtreden, ja dat komt meer voor dan mensen voor mogelijk houden, en tot nu toe komen ze er nog mee weg ook. Dat moet veranderen !!! De wet geldt voor iedere Nederlander, ook mensen binnen instellingen, zij kunnen zich niet verschuilen achter het instellingsbeleid, ook onder het motto van “behandeling” mag de wet niet overtreden worden. En nog erger, diverse mensen binnen instellingen geven openlijk toe de wet niet te kennen, zich niet er mee bezig te houden, en sommige dat de wet hun niet interesseerd. Oftewel aan de ene kant mensen “behandelen” die de wet overtreden hebben, door onervaren personeel die de voor hun geschreven wetten niet eens kennen, moeten anderen maatschappelijk aanvaardbaar gedrag leren, gekker kan het niet. Dat is op de instellingen en personeel na die wel volgens de wet handelen, Nederland anno 2007 !!! Weet u ook onwettig separeren en/ of andere vrijheidsbenemende straffen en/ of maatregelen, mail het ons, om dit op grotere schaal aan te kunnen pakken… Groetjes v Hyperactief

• Moeder

Hoi Hyper,

Ik verbaas me elke keer weer over het feit, dat de ene kliniek bijna ‘ dagelijks ’

mensen separeren , terwijl de andere kliniek dat juist NIET doet, of alléén maar in geval wanneer daar de wettelijke eisen daarvoor van toepassing zijn.

In de kliniek waar mijn zoon verblijft, gebeurt dit op zeer lage schaal, en ik bedoel dan ook …. sporadisch.

Mijns inziens kan ik de kliniek waar mijn zoon verblijft, dan ook niet ‘ betrappen ’

op Wetsovertredingen, en ik ga me nu dus afvragen…… is er dan soms verschil tussen Particuliere- en Rijks-klinieken ?

Misschien iets voor jou om dit te gaan onderzoeken? (ik bedoel dit goed hoor)

Overigens had jij gelijk…. er zijn nét iets méér particuliere dan rijks-klinieken in ons land, ( 5 tegen 4 ) waarbij het Pieter Baan óók als rijks-onderzoek kliniek wordt meegeteld.

Daarbuiten worden 4 GGZ - centra als forensische klinieken benoemd…. je kan dit terugvinden op blz 157 van het boekje: ‘Wat iedere Nederlander zou moeten weten over de TBS ’ …… hetgeen jij inmiddels ook wel in je collectie boeken hebt opgenomen neem ik aan.

Dat mensen binnen de instellingen gewoonweg de Wet niet kennen en of dit hun ook maar enigszins interesseerd, en daarmee dit openlijk ook nog eens toegeven, is natuurlijk verre buiten alle proporties !

Dus hierbij ben ik het helemaal met je eens…… dit zou op grote schaal moeten worden aangepakt !, want mensen behandelen zónder zelf de wet te kennen of enige vaardigheid hierin te hebben, is volgens mij ONDESKUNDIG werk verrichten,

t.b.v. de overheid die daar tegenover een welgesteld salaris voor beschikbaar stelt !

Groetjes v Moeder.

• Hyperactief A-P

Hoi Hyper,

Ik verbaas me elke keer weer over het feit, dat de ene kliniek bijna ‘ dagelijks ’

mensen separeren , terwijl de andere kliniek dat juist NIET doet, of alléén maar in geval wanneer daar de wettelijke eisen daarvoor van toepassing zijn. Aldus: Moeder.

Hoi Moeder, ik verbaas me zo langzamerhand nergens meer over in dit land, neem HVB's (voor anderen HvB staat voor: Huis van Bewaring), wat in de één naar binnen mag, mag in de ander niet en omgedraaid. Oftewel iedereen doet maar wat, en de wettelijke eisen zijn er uiteraard ter bescherming van de individu, als die overtreden worden dan begin ik me hardop af te vragen wat er met de bakken belastingsgeld gebeurd die er jaarlijks in gepompt worden. Een gedegen opleiding zou een eerste vereiste moeten zijn. Maar de meisjes in de klinieken die zo van TMF/ MTV geplukt zouden kunnen zijn, weten vaak nog niet eens hoe ze zelf in elkaar steken, en levenservaring is al helemaal afwezig, velen krijgen ook de kans niet om het op te doen omdat een duiventil met komen en gaan er niets bij is.

In de kliniek waar mijn zoon verblijft, gebeurt dit op zeer lage schaal, en ik bedoel dan ook …. sporadisch.

Mijns inziens kan ik de kliniek waar mijn zoon verblijft, dan ook niet ‘ betrappen ’

op Wetsovertredingen, en ik ga me nu dus afvragen…… is er dan soms verschil tussen Particuliere- en Rijks-klinieken ? Aldus: Moeder.

Wat het eerste betreft, zo hoort het, de kliniek in de Bijlmer melde vorig jaar dat er de afgelopen 30 jaar helemaal niet gesepareerd was, dus zo kan het ook. Het verschil tussen een rijks en een particuliere kliniek, is dat het (vaste) personeel in de eerst genoemde ambtenaar is, in de tweede niet. En ik weet dat DJI (voor anderen DJI staat voor: Dienst Justitiële Instellingen) tussen de 10 en 14 duizend euro per persoon aan opleiding besteed, en krijg de indruk dat particuliere psychiatrische instellingen mensen bij wijze van spreken uit de “boerenkool” plukt.

Misschien iets voor jou om dit te gaan onderzoeken? (ik bedoel dit goed hoor) Aldus: Moeder.

Ik weet toch dat jij alles goed bedoeld dat had ik al “onderzocht”.:D;) Maar zoals je inmiddels weet gaan we dat ook zeker verder onderzoeken, maar kan daar zoals jij begrijpt niet verder op in gaan op het forum, daar de “tegenstanders” ook mee kunnen lezen.

Overigens had jij gelijk…. er zijn nét iets méér particuliere dan rijks-klinieken in ons land, ( 5 tegen 4 ) waarbij het Pieter Baan óók als rijks-onderzoek kliniek wordt meegeteld.

Daarbuiten worden 4 GGZ - centra als forensische klinieken benoemd…. je kan dit terugvinden op blz 157 van het boekje: ‘Wat iedere Nederlander zou moeten weten over de TBS ’ …… hetgeen jij inmiddels ook wel in je collectie boeken hebt opgenomen neem ik aan. Aldus: Moeder.

Oké, en ja die heb ik dankzij jou gouden tip aan mijn collectie toegevoegd.:)

Dat mensen binnen de instellingen gewoonweg de Wet niet kennen en of dit hun ook maar enigszins interesseerd, en daarmee dit openlijk ook nog eens toegeven, is natuurlijk verre buiten alle proporties ! Aldus: Moeder.

Precies; oftewel kort samengevat crimineel !!!

Dus hierbij ben ik het helemaal met je eens…… dit zou op grote schaal moeten worden aangepakt !, want mensen behandelen zónder zelf de wet te kennen of enige vaardigheid hierin te hebben, is volgens mij ONDESKUNDIG werk verrichten,

t.b.v. de overheid die daar tegenover een welgesteld salaris voor beschikbaar stelt ! Aldus: Moeder.

Hier is een diepgaand onderzoek wat er met de Nederlanders hun belastingcenten gebeurd zeker op zijn plaats. Want buiten de wet handelen, dus op willekeur mensen afzonderen is GEEN verbetering maar verslechtering van omstandigheden, en kan onnodige agressie creëeren waarop men weer met meer geld en dwang de eigen inkomsten verder kan opvoeren. En dit dient gestopt te worden, daar het de maatschappij meer schade berokkend… Groetjes v Hyperactief

• &&&

o wij hebben er wel ervaring mee hoor, dat zulk soort lui onwettig separeren. en we hebben er ook ervaring mee dat klachtencommissies dan schrijven: ook al is het tegen de wet, ALLE partijen vonden het gewenst.

of wij zijn geen partij, of wij zijn in hun ogen geen partij, of wij zijn in hun ogen een partij waar je gewoon over heen moet lopen.

er is gewoonweg gesepareert, zonder wettelijke titel, geen ibs, rm, voorlopige nog wat, observatie machten, tbs, niets van dat al, niet eens een aanvraag in 1 zo'n of andere richting.

gewoon: zo loop je op straat, zo ben je achter de dikke deur, moet je uit de kleren, kartonnen pispot erbij en een camera op je giechel.

groetjes, &&&

• Hyperactief A-P

Hoi &&&, ook wij krijgen genoeg geluiden van klachtencommissies die twee handen op één buik zijn met instellingen, en hun taak niet naar behoren uitvoeren. Er moet een ommeslag komen bij het O.M. (Openbaar Ministerie) om mensen werkzaam binnen de psychiatrie die zich schuldig maken aan het wederrechterlijk beroven van iemand zijn vrijheid wat strafbaar is, ook daadwerkelijk te vervolgen. Want dat zijn de mensen die achter de dikke deur horen, en niemand anders. Groetjes v Hyperactief