Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Destructieve DSM & antisociaal gedrag !!!

• Hyperactief A-P

Ik zat vanavond wat literatuur te lezen waardoor ik opeens bedacht dat de hele DSM een destructief antisociaal diagnonsensboek is. Waarom ??? Dat zal ik uitleggen. Voor geen één van de pseudowetenschappelijke “stoornissen” is de criteria objectief opgesteld. Alle criteria zijn negatieve momentopnamen, de positieve ontbreken, waardoor de uitslag altijd negatief is.

Ieder mens, geen mens uitgezonderd heeft zowel positieve als negatieve kanten, als objectieve criteria uit minimaal net zoveel positieve punten zou bestaan, dan zegt het nog niets over mensen in het algemeen, daar wat de één positief vindt, de ander wel negatief kan vinden en omgedraaid. Maar hoe we dit ook wenden of keren, de uitslag van deze classificaties worden altijd negatief gestuurd.

Net als rapportages overigens. Als mensen perfect gaan etc. etc. dan wordt dat niet gerapporteerd binnen instellingen, terwijl negativieteit onder een vergrootglas breed uitgemeten wordt, het eigen aandeel oftewel het creëeren van problemen zeker niet vermeld wordt, etc. Als je de DSM en het daarop volgend systeem binnen de psychiatrie classificeerd volgens het eigen boekje, dan kom je ongetwijfeld op antisociaal gedrag uit.

Oftewel wil de echte gewetenloze nu opstaan, zou men bij het raadspelletje wie van de drie gezegd hebben. Ik ben benieuwd wat jullie mening in deze is ??? Groetjes v Hyperactief:)

• Moeder

Hoi Hyper,

Mijn mening is dezelfde als die van jou !….. binnen de instellingen worden slechts alleen de negatieve aspecten breed uitgemeten….. en de positieve aspecten worden

vermeden, hetgeen mijns inziens betekent dat de instellingen zélf altijd het negatieve in- en uitgangspunt hebben, terwijl ze daarintegen de ‘patiënten’ met het positieve zouden moeten benaderen, maar het hunzelf ontbreekt aan positief inzicht.

Antisociaal gedrag is dan wat zij zelf creeëren……. om het bolwerk van de psychiatrie staande te houden….. en waarbij dus niemand inzicht krijgt van wat er tot nu toe verborgen wordt gehouden.

De DSM beschrijft willekeurige menselijke eigenschappen…. als een negatief en ‘ziekelijke stoornis’

Zoveel mogelijk negatieve rapportjes levert voor hun weer een flinke som geld op,

en dat telt voor hun menigmale keren hoger, dan het belangen van de ‘patiënt’ ….

die ze willekeurig een etiketje opplakken.

Groetjes v Moeder

• Hyperactief A-P

Precies Moeder, maar onderdrukking/ dwang en drang keert zich uiteindelijk altijd tegen de onderdrukkers. Kijk maar naar de onderdrukkende regiems in de wereldgeschiedenis, vroeg of laat vielen ze en vernietigden ze zichzelf. Onderdrukking onder het motto van “hulp” behoord ook niet in een beschaafde wereld thuis, en heeft zijn langste tijd gehad… Groetjes v Hyperactief