Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

15 jaar cel en TBS voor "recidivist" !!!

• Hyperactief A-P

Mocht het onderstaande mediabericht kloppen, dan begrijp ik geen hout van deze uitspraak. TBS is gericht op terugkeer in de maatschappij. Zo'n iemand (ervan uitgaande dat de recidive klopt) heeft al zijn rechten verspeeld en hoort niet meer in de maatschappij. Ondanks dat in dit geval het Pieter Baan Centrum al aangeeft dat “behandeling” waarschijnlijk niet zal aanslaan, vindt ik het bizar en onbegrijpelijk dat toch voor dit pepeperdure systeem gekozen wordt. Want dit is dan zakken vullen op kosten van de belastingbetaler voor een “behandeling” die er niet komt of niet slaagt, maar mijns inziens er geeneens mag komen. Levenslang is de enige terechte straf in deze ervan uitgaande dat het bericht klopt. Wat vinden de anderen hiervan ??? Groetjes v Hyperactief

Laatste sprong van kat in nood

Peter H. krijgt vijftien jaar en tbs voor moord op tiener

MELANIE SIJBERS. De laatste sprong van een kat in nood. Zo ziet de rechter de laatste verklaring van Peter H. dat hij een relatie met Melanie Sijbers had en haar dus niet verkrachtte. De ontvoering, verkrachting en het doden van het 15-jarige meisje uit Geldrop is volgens de rechtbank bewezen en daarom is H. gisteren veroordeeld tot vijftien jaar cel en tbs.

DE FAMILIE is blij dat de rechter niet gelooft dat H. een relatie had met de scholiere, die een vriendinnetje van zijn stiefdochter was. De advocaat van de verdachte overweegt in hoger beroep te gaan, omdat hij verkrachting niet bewezen acht.

Eis

De opgelegde straf is drie jaar lager uitgevallen dan de eis van het OM, omdat H. verminderd toerekeningsvatbaar is.

DE KANS op herhaling is volgens deskundigen en de rechtbank ?levensgroot?. H. werd al eerder veroordeeld voor verkrachting en kreeg ook toen tbs opgelegd. De kans dat de tbs-behandeling aanslaat is minimaal, meent het Pieter Baan Centrum. BRON: METRO 30-03-2007 pagina 2.

• Alkien

Zoals wij weten Hyper zit het hele systeem vreselijk in elkaar.

Naar mijn idee zou zo iemand geen TBS moeten krijgen maar gewoon levenslang.

Waar dient deze TBS voor ??? Zakkenvullen, meer kan ik er niet van maken, dan alleen nog een potentieel proefpersoon voor de psychiatrie om te kunnen kijken wat ze nog aan zo'n “brein” kunnen veranderen cq verdraaien.

Dit hele systeem kost veel te veel geld, en levert niets, maar dan ook niets op.

Trouwens……..wanneer zouden ze zo iemand weer op proefverlof laten ???

En dan weet jij wel wat ik daarmee zeggen wil.

Groetjes,

Alkien.

• Hyperactief A-P

Zoals wij weten Hyper zit het hele systeem vreselijk in elkaar.

Naar mijn idee zou zo iemand geen TBS moeten krijgen maar gewoon levenslang. Aldus: Alkien.

Precies Alkien, als de mediaberichtgeving in deze klopt dan heeft zo'n iemand wat mij betreft zijn kansen voorgoed verspeeld, en is levenslang op zijn plaats. Ook voor nabestaanden van de slachtoffers moet er duidelijkheid zijn, i.p.v. elke 2 jaar in onzekerheid te moeten zitten of iemand al dan niet weer op straat komt.

Waar dient deze TBS voor ??? Zakkenvullen, meer kan ik er niet van maken, dan alleen nog een potentieel proefpersoon voor de psychiatrie om te kunnen kijken wat ze nog aan zo'n “brein” kunnen veranderen cq verdraaien.

Dit hele systeem kost veel te veel geld, en levert niets, maar dan ook niets op. Aldus: Alkien.

Als men in de ruim 80 jaar TBR/ TBS nog steeds niet weet wat wel of wat niet werkt, dan praat je over experimenteren, en dat is zonder toestemming van de individu volgens de Neurenberg Code (1947) verboden. Het geld zou i.d.d. beter besteed kunnen worden, in echte preventie bijvoorbeeld, daar hebben slachtoffers meer aan dan aan welke maatregel of straf dan ook. Al bestaat de 100 % maakbare samenleving zonder excessen natuurlijk nooit niet.

Trouwens……..wanneer zouden ze zo iemand weer op proefverlof laten ???

En dan weet jij wel wat ik daarmee zeggen wil. Aldus: Alkien.

Zolang het lucratief blijft omdat het meer geld en meer macht opleverd zal er niets veranderen:(, wat mij betreft is dat “station” gepasseerd… Groetjes v Hyperactief

• Alkien

Helemaal mee eens Hyper.

Het blijft echter jammer dat er nog zo veel mensen zijn die niet inzien wat er nu eigenlijk gebeurd rondom het hele TBS systeem.

Men denkt nog steeds dat het een goed werkende vorm van therapie is, maar niets is minder waar.

Gelukkig komen we steeds een stapje dichter in de richting van de “ogenopener”.

Hoe meer ruchtbaarheid er aan gegeven wordt hoe “fout” het eigenlijk zit, hoe beter.

Er blijft nog een lange weg te gaan, maar deze zal zeker worden genomen, omdat we het hier hebben over mensen(levens), en deze zijn niet bedoeld om te gebruiken als proefkonijnen in welke zin dan ook.

Groetjes,

Alkien.