Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Vuurwapen bewakers TBSsers op verlof !!!

• Hyperactief A-P

Een staatssecretaris die destijds in de Tijdelijke TBS Commissie zat en niet reageerde met vragen e.e.a. te onderbouwen toen een psychiater in het openbare debat zei dat er voor allochtonen andere medicatie moest komen daar ze genetisch anders in elkaar zouden zitten… Een staatssecretaris die het eigen eindrapport van de Tijdelijke TBS Commissie niet kan, waarin staat dat ± 80 % i.p.v. de door haar genoemde ± 70 % op kamervragen verslavingsproblemen heeft… Een staatssecretaris die denkt dat iedereen sancties krijgt die met drugs of alcohol betrapt worden… Een staatssecretaris die door toestemming van schietijzers mee te geven denkt dat de maatschappij veiliger wordt, tja wat moet je hier nog meer van zeggen… Groetjes v Hyperactief

Vuurwapen voor bewaker van tbs'er op verlof

Uitgegeven: 10 april 2007 22:10

DEN HAAG - Bewakers die tbs'ers op beveiligd verlof begeleiden, kunnen een vuurwapen meekrijgen en een korte of lange wapenstok. Ze moeten dan wel getraind zijn om deze wapens te gebruiken.

Ook mogen ze de tbs'ers indien nodig handboeien omdoen of hen voorzien van een broekstok.

Sociotherapeut

Dat zei staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) dinsdag in een overleg met de Tweede Kamer. Beveiligd verlof is een nieuwe fase in het begeleid verlof. Tot nu toe ging daarbij alleen een sociotherapeut mee.

Voortaan kan er ook een beveiliger mee om te voorkomen dat een tbs'er de benen neemt. De kliniek moet per geval aangeven welke beveiligingsmaatregelen er nodig zijn.

Proportioneel

Als een patiënt probeert te vluchten, mag een sociotherapeut vanaf juli ‘gepast’ geweld gebruiken. De beveiliger moet in zo'n geval ‘proportioneel’ geweld gebruiken.

Een broekstok is een anti-ontsnappingsmiddel en zit tussen de riem en de enkel, waardoor iemand moeilijk kan lopen.

Uitlokken

Een Kamermeerderheid steunt het beveiligd verlof en de aangescherpte geweldsinstructie, zolang de veiligheid van de beveiligers niet in het geding komt. Sommige fracties, maar ook directeuren van tbs-klinieken en de Raad voor de Strafrechtstoepassing vrezen dat de maatregel juist geweld uitlokt.

Dat hoeft volgens Albayrak echter niet het geval te zijn, omdat het aan de kliniek is om te bepalen welk type beveiliging nodig is.

Risico's

Ze benadrukte dat het niet haar bedoeling is om begeleiders bloot te stellen aan gevaar. Volgens haar zijn er voor hen geen onacceptabele risico's van geweld. Medewerkers van de justitiële dienst vervoer en ondersteuning worden ingezet als beveiligers.

Drugsbeleid

Het CDA en de VVD vroegen tijdens het overleg ook onder meer aandacht voor het drugsbeleid in tbs-klinieken. Albayrak stelde dat veel tbs'ers - naar schatting 70 procent - een verslavingsprobleem hebben.

Het Expertisecentrum Forensische Psychiatrie komt in september met de resultaten van een onderzoek daarnaar. Op basis daarvan zal de staatssecretaris kijken of het nodig is het drugsbeleid aan te scherpen.

Positief

In tbs-klinieken is het verboden drugs te gebruiken. Niet iedereen houdt zich daar echter aan. Er zijn 450 controles per week op 1750 patiënten, waarvan er tien à vijftien positief worden bevonden, aldus Albayrak. Wie wordt betrapt, krijgt te maken met sancties. BRON: www.nu.nl © ANP

• Alkien

Weet je Hyper, als ik alleen al de naam lees van de betreffende persoon, dan vraag ik me toch af of deze staatssecretaris zoiezo kan vertellen waarom er genetische verschillen zouden zijn. Bovenal zou zij dat dus moeten weten en kunnen onderbouwen.

Ik vind dit meer en meer de wereld op zijn kop, en het spreekt gewoon alles tegen wat er gezegd werd/ wordt.

Waar zijn we hier in dit land mee bezig ???

Ik weet dat je geen uitlatingen moet doen die je niet kunt weerleggen, wij doen dit niet, maar het gaat er steeds meer op lijken dat de politiek dit “ongestraft” kan blijven doen, en dat weet jij wel waar ik in deze op doel.

Groetjes,

Alkien.

• Hyperactief A-P

Weet je Hyper, als ik alleen al de naam lees van de betreffende persoon, dan vraag ik me toch af of deze staatssecretaris zoiezo kan vertellen waarom er genetische verschillen zouden zijn. Bovenal zou zij dat dus moeten weten en kunnen onderbouwen. Aldus: Alkien.

Hoi Alkien, zoals je weet kan de psychiatrie dat niet onderbouwen, maar ook toen merkte ik al op dat het bizar was dat zij er niet op in haakte.

Ik vind dit meer en meer de wereld op zijn kop, en het spreekt gewoon alles tegen wat er gezegd werd/ wordt.

Waar zijn we hier in dit land mee bezig ??? Aldus: Alkien.

Klopt, en wat het laatste betreft pikken teveel mensen alles wat ze voorgeschoteld wordt, zelfs de politiek…:(

Ik weet dat je geen uitlatingen moet doen die je niet kunt weerleggen, wij doen dit niet, maar het gaat er steeds meer op lijken dat de politiek dit “ongestraft” kan blijven doen, en dat weet jij wel waar ik in deze op doel. Aldus: Alkien.

Ja maar niet alle partijen zijn bij de tijdelijke TBS Commissie gehoord, en dat is schandelijk… Groetjes v Hyperactief

• Alkien

Klopt helemaal Hyper, en niets aan toe te voegen.

Groetjes,

Alkien.

• Hyperactief A-P

Zometeen (20:25 uur) op Nederland 2 of straks in de herhaling zie onder dit bericht de tijden, of later via de site van Netwerk de maatschappelijke onrust van TBSsers in Netwerk

Reportage over de maatschappelijke onrust die telkens weer ontstaat na incidenten met TBS-ers

Er heerst na incidenten met tbs'ers telkens weer maatschappelijke onrust. Volgens deskundigen is de recidive bij niet TBS-gestelde gedetineerden veel groter en is daar vreemd genoeg nauwelijks aandacht voor. Een reportage.

Intrekking verloven

De laatste keer dat er onrust is ontstaan, was na de dodelijke schietpartij in Enschede. De vermoedelijke dader, de 29-jarige Paul R., is een tbs'er die een 44-jarige vrouw om het leven heeft gebracht. Vier anderen raakten door de kogels gewond. R. zat in de laatste fase van zijn straf en woonde sinds begin dit jaar zelfstandig in een woning in Enschede. Na de schietpartij besloot tbs-kliniek Oldenkotte in Rekken om alle verloven van de patiënten op te schorten. De VVD eiste dat verloven van alle tbs'ers werden ingetrokken. Die eis werd niet ingewilligd door de staatssecretaris van Justitie Nebahat Albayrak.

Effectiviteit

De reactie van de VVD op het incident in Enschede stuiten deskundigen tegen de borst. Ze stellen dat er een irreëel beeld van het tbs-systeem wordt geschetst. Volgens hen doen de politici en de media alsof Nederland in groot gevaar is als er iets misgaat met een terbeschikkinggestelde. Bovendien blijven successen blijven buiten beeld. Uit onderzoek naar de effectiviteit van de tbs-behandeling blijkt dat ernstige recidive na ontslag uit de tbs minder voorkomt dan bij ex-gedetineerden uit de gevangenis. En deskundigen zeggen dat zonder de tbs er jaarlijks honderden onberekenbare potentiële verkrachters en geweldplegers meer op straat zouden rondlopen dan nu het geval is.

“Onmenselijk”

Dezelfde deskundigen zeggen ook dat de ogen niet gesloten moeten worden voor fouten die gemaakt worden tijdens tbs-behandelingen. Volgens hen moet daar aan gewerkt worden, maar de mensen, de politiek en de media dienen allereerst te beseffen dat ernstige incidenten met tbs'ers nooit helemaal te vermijden zijn. Als men dit soort incidenten wel wil voorkomen dan moeten de tbs'ers opgesloten worden, en dat is volgens deskundigen “onmenselijk”. Veel terbeschikkinggestelden hebben namelijk veel aan de behandeling en vinden een plaats in de samenleving.

Onderzoekscommissie

In 2005 besloot de Tweede Kamer om een parlementair onderzoek in te stellen naar het tbs-stelsel. De voorzitter van de commissie was Arno Visser (VVD). Een jaar later verscheen het eindrapport waarin werd gesteld dat het tbs-stelsel niet herzien hoeft te worden, maar wel op een aantal punten moet worden aangepast.

In de uitzending

In Netwerk een gesprek met Arno Visser en Jan van den Brand, voorzitter van de vereniging van gevangenisdirecteuren. Aan het woord komt ook Sjef van Gennip, directeur Reclassering Nederland.

Links

Informatie onderzoekscommissie tbs-stelsel zie: http://www.parlement.com/9291000/modulesf/fyakie4j?key=h4pea7nc BRON: Site Netwerk TV

221 Teletekst vr 13 apr

******************************* 1/2

*******************************NED.2

20.25-20.50 uur NETWERK

01.25-06.55 uur HH NETWERK

* De oud-inspecteur voor de

gezondheidszorg die de artsen en

alternatieve genezers van Sylvia

Millecam verantwoordelijk hield voor

haar dood en hen voor de rechter

wilde slepen,dreigt nu zelf voor de

rechter te worden gedaagd.

* Reportage over de maatschappelijke

onrust die telkens weer ontstaat na

incidenten met TBS-ers.

* En de dag van de Haagse

loco-burgemeester Jetta Klijnsma,die

het nieuwe Oranje-prinsesje zal

inschrijven in het bevolksregister.

index tv 200 radio 250 NCRV 300

volgende nieuws index tv nu/straks

–> –> –> –> BRON: NOS Teletekst !!!

• Sleutel

Sh… net te laat zag de trambestuurder en dat was het!;)

• Hyperactief A-P

Hoi Sleutel, het komt vannacht nog in de herhaling, en anders vanaf morgen via de site van Netwerk TV. Die trambestuurder zijn zoon was vermoord, de daders zijn geen TBSsers maar gedetineerden. Volgens cijfers van het Justitieel Wetenschappelijk Onderzoeks en Documentatie Centrum (WODC) zouden 9 % van de TBSsers recidiveren, tegenover 25 % recidiverende gedetineerden. De uitzending kwam op mij over als een PR voor meer aandacht voor “behandeling” Ik trek deze conclusie, omdat dit schaakspel al gespeeld werd tijden de Tijdelijke TBS Commissie door psychiaters. Groetjes v Hyperactief

P.S.: Kijk bij het onderstaande bericht 2de alinea naar de tegenstrijdigheid van “deskundigen” over ontoerekeningsvatbaarheid bij daders :

103 Teletekst vr 13 apr

20 jaar cel en tbs voor gezinsmoord

` Het gerechtshof in Den Haag heeft

Richard H. veroordeeld tot twintig jaar

cel en tbs met dwangverpleging.De man

uit Zoetermeer was in beroep gegaan

tegen de levenslange gevangenisstraf

die de rechtbank hem had opgelegd voor

de moord op zijn vrouw en 2 dochters.

De man had zijn gezin omgebracht wegens

de komst van zijn Poolse minnares.Het

hof bestempelt de man als verminderd

toerekeningsvatbaar.Gedragsdeskundigen

hadden hem in een eerder stadium

volledig toerekeningsvatbaar verklaard.

Richard H.vond dat levenslang hem "geen

perspectief bood".Het OM eiste ook in

hoger beroep levenslange opsluiting.

volgende nieuws financieel sport

–> –> –> –> BRON: NOS Teletekst !!!

• Sleutel

De kan ook wel! ;)

http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/binnenland/article1743945.ece

• Hyperactief A-P

Wat bedoel je met de kan Sleutel ??? En wat het kranteberichtje betreft over het bericht met de reclassering klopt. En een mooi voorbeeld uit dit berichtje is dat de recidivecijfers net als overige cijfers eindeloos ingevuld kunnen worden, het is maar net wat voor delicten je meepakt en wat voor een tijd je iemand volgt. Die laatste staat helaas niet vermeld, dus over welk tijdsbestek er gekeken is en bij hoeveel en/ of de beide doelgroepen tegelijkertijd onder dezelfde omstandigheden gevolgd zijn. ook per instelling kan dit behoorlijk verschillen. Groetjes v Hyperactief

• Alkien

Hey Hyper,

Heb je Arno Visser gehoord ???

Die zei dat mensen in TBS klinieken gestroord zijn, en daardoor daar zouden zitten.

Gestoorden hoorden volgens hem dus daar thuis.

Nou…..daar blijkt voor mij uit dat hij met heel die TBS commissie nog geen barst heeft geleerd, of alles aan zijn wel bekende laars lapt….:(

Bah weet je dat ik me om dit type mens meer zorgen maak dan om de gemiddelde TBSer ???

Groetjes,

Alkien.