In het jaar 1900 werd opnieuw het werk van Mendel ontdekt, wetenschappers zagen het als hun taak om vermeerdering van minderwaardige andere rassen en minderwaardige rassen onder het eigen volk te verhinderen. Waar dat uiteindelijk toe geleid heeft weet iedereen, toch wordt ondanks de catastrofe van toen deze discussie hede ten dage weer openlijk gevoerd. Als ik over sommige bijwerkingen van psychiatrische medicatie nadenk en daar hele legers waaronder veel kinderen aan gezet zie worden, vaak nog aangeprezen en/ of goedgepraat door ouders, of zoals een tijd terug dat een “patiëntenvereniging” zelfs kinderen en ouders naar Den Haag meekreeg om voor vergoeding te pleiten, dan denk ik wel eens, de slagers van toen zouden zich nu omdraaien in hun graf hoe mensen gedwee meewerken aan vernietiging van hun eigen geslacht.
Als ik weer eens wat over onvruchtbaarheid/ impotentie en/ of andere sexuele problemen hoor of lees als mogelijke bijwerkingen van gebruikte psychiatrische medicatie. Of lees van wetenschappers die zwangere vrouwen met medicatie volgen om te kijken wat dit met hun kind doet, wat experimenten zijn die volgens de Neurenberg Code (1947) overigens verboden zijn zonder toestemming van de betrokkene. En weet dat er op 19 en 20 Augustus 1938 bij een bijeenkomst van de Commissie voor Welzijn en Verzorgingsrecht hoogleraren medicijnen spraken over asocialenwetgeving en sterilisatie of mensen in kampen opsluiten waarover twee artsen en een politiebeambte zouden moeten beslissen.
Dan vraag ik me vrijwel dagelijks af of hetgeen wat nu op zo'n grote schaal gebeurd hier geen vervolg op is Want veel van deze wetenschappers zijn ongestraft na de oorlog doorgegaan, waarvan sommigen op topposities, en waren geïntervieuwden die door hoogleraar Benno Müller-Hill 40 jaar na dato ondervraagd werden, zich nog steeds van geen kwaad bewust. Temeer omdat er steeds meer weer openlijke geluiden uit deze theorieën te horen zijn c.q. geuit worden.
Onder de minderwaardigen werden zo'n beetje alle geestelijke “stoornissen” en/ of alcohol verslaafden gezien, evenals epileptici… Zou de geschiedenis zich op grotere schaal herhalen, met dat verschil dat nu mensen dusdanig geïndoctrineerd zijn en niet beseffen dat ze proefkonijn zijn van een groter plan ??? Groetjes v Hyperactief