Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

goed in mn vel

• Ben

Hallo, ik ben een notoire tegenstander van medicijngebruik voorgeschreven door psy. van welke orde dan ook, die medicijnen zijn mi. bedoelt om te onderdrukken en wegdrukken van aanwezige emos, om dan in het gareel te lopen , maar zonder medicatie kan op vele fronten de boel escaleren, dus hoe kan je dan op tijd de “patient redden”, zonder hulp van lullende psychen met dikke pakken ordners vol informatie? Kortom ik heb hele lange tijd van mn leven te maken gehad met die zogenaamde “hulperds”, maar of die mensen hebben bijgedragen aan de mens die ik nu ben?, hooguit heb ik daaruit geleerd, dat hoe minder ik naar ze heb geluisterd, hoe beter ik in mn vel kwam te zitten. Ik wilde dit even kwijt, zonder ook maar iemand te willen kwetsen.

• Hyperactief A-P

Hallo, ik ben een notoire tegenstander van medicijngebruik voorgeschreven door psy. van welke orde dan ook, die medicijnen zijn mi. bedoelt om te onderdrukken en wegdrukken van aanwezige emos, om dan in het gareel te lopen , Aldus: Ben.

Hoi Ben, hartstikke tof dat je dit bericht met ons wilt delen, je slaat de spijker op zijn kop. Psychiatrie bestaat enkel uit suppressie, en staat alle natuurlijke processen naar herstel in de weg. Hetgeen je hierboven schrijft klopt helemaal. Psychiatrie is een pseudo-wetenschap en geen geneeskunde, maar politiek…

maar zonder medicatie kan op vele fronten de boel escaleren, dus hoe kan je dan op tijd de “patient redden”, zonder hulp van lullende psychen met dikke pakken ordners vol informatie? Aldus: Ben.

Er zijn zat alternatieven die escalatie kunnen voorkomen, maar onderzoeken die dat bevestigen worden tegengehouden of op andere manieren gefrustreerd, daar is genoeg van terug te vinden in de literatuur. En ik durf met onderbouwing door te verwijzen naar de vele officiële internationale waarschuwingen die de laatste paar jaar zijn afgegeven over medicatie, te stellen dat psychiatrische medicatie waarvoor die waarschuwingen zijn afgegeven, zowel de gewelds als de suïcidefactor verhogen. Zie: www.bijwerkingenpsychiatrischemedicijnen.nl

Kortom ik heb hele lange tijd van mn leven te maken gehad met die zogenaamde “hulperds”, maar of die mensen hebben bijgedragen aan de mens die ik nu ben?, hooguit heb ik daaruit geleerd, dat hoe minder ik naar ze heb geluisterd, hoe beter ik in mn vel kwam te zitten. Ik wilde dit even kwijt, zonder ook maar iemand te willen kwetsen. Aldus: Ben.

Schandalig dat mensen zo belazerd worden, goed omschreven, en ik ben blij voor je dat je ze door heb, en nog beter er goed voor staat zonder vaste cliënt te blijven van deze pseudo-wetenschappers. En je kwetst niemand met jou ervaring die precies aangeeft waar wij voor strijden, en hopelijk meer ogen opent. Het miljarden tekort waar W. Bos mee opgezadeld zit, kan die het beste bij deze destructieve psychiatrische branche weghalen. Dat verdient mijns inziens zichzelf dubbel en dwars terug, en kan beter besteed worden dan aan suppressie. Groetjes van Hyperactief

• &&&

zijn het helemaal met Ben en Hyper eens. maar toch, Ben legt nog een vinger op de zere plek van vele onwetende mensen: wat moet je dan met mensen doen die volgens ‘de gangbare hulpverlening’ rijp zijn om verpsychiatriseert te worden???

er geen pilletje in gaan stoppen, dat ten eerste. maar goed, dan zit je dus bijvoorbeeld met een mens die buiten het gangbaar goedgekeurde gedrag valt en dan….

de werkelijke weg naar gezondheid duurt over het algemeen langer. vergelijk het maar als je van een verkoudheid wilt genezen. met een kuurtje is dat een dag of 6, maar zonder kuurtje, kan dat wel een week of 6 zijn.

vergelijk het ook maar met ongezond eten. aankomen is over het algemeen vele malen gemakkelijker dan afvallen…..!

en kijk naar de natuur, je kunt in een paar tellen een bos affikken, maar hoe lang duurt het voordat de bomen er weer groot en oud zijn??

velen groeten,

&&&

• Hyperactief A-P

Hoi &&&, anders zijn dan anderen wordt alleen niet getolereerd omdat dit door de wereldheersers oftewel de echte macht achter de schermen als bedreiging voor hun macht gezien wordt. De psychiatrie is een radartje van het geheel, en is geen geneeskunde maar politiek… Wat betreft een verkoudheid, iemand die goed in zijn vel zit, en goede voeding tot zich neemt, wordt niet verkouden. De psychische toestand van iemand veroorzaakt meer dan mensen vermoeden. De psychiatrie die door drang/ dwang en andere suppressie “behandeld”, maakt en houdt mensen vatbaarder voor allerlei gezondheidsproblemen, oftewel de kassa rinkelt dubbel… Groetjes v Hyperactief

• &&&

velen mensen zijn zo ingeprent met gedachten dat alleen een huisarts of psychiater een verkoudheid op kan lossen, dat ze zelf niet eens meer geactiveerd worden om rond te kijken naar herstel.

het kan de beste overkomen om verkouden te worden of tegen psychische ongemakken aan te lopen. goede voeding lost daar zeer zeker veel in op. maar we komen bijv. toch wel vaak tegen dat mensen niet gewent zijn om wat zorgen van zich af te zetten en dus met maagzweren zitten. het geduld opbrengen om de zorgen aan te pakken ipv de maagzweer zit niet ingebakken in onze cultuur.

• Hyperactief A-P

Klopt &&&, het is makkelijker om naar buiten dan naar binnen te kijken, terwijl veruit de meeste problemen van binnenuit komen. En de beste arts c.q. genezer zit in ons. Dit boek (zie link) geeft een goede beschrijving van hoe de branche daar op in speeld:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2352&i=1042&t=1040

Groetjes v Hyperactief

• Ellen XL

Hoi Ben,

Zelf ben ik ook in zeer korte tijd genezen van een burn-out en een dreigende psychose. Ik ben niet zo fanatiek tegenstander als jij van medicatie, maar ik heb gemerkt dat het probleem aanpakken (in mijn geval verandering van baan) pas echt helpt. Vaak moet men bepaalde stappen nemen die risico inhouden en waarvan men eigenlijk wel weet dat het daar niet goed zit. Dat kan b.v. zijn het beeindigen van een relatie (dus dan zit je alleen) het veranderen van baan (dan loop je dus risico helemaal zonder werk te komen) of radicaal van geloofsrichting te veranderen, enz. Allemaal heel spannend natuurlijk en ik denk dat dit beter is dan maar te blijven hangen in een onbevredigende situatie.

Wat bij mij altijd samen gaat; als ik psychische klachten heb dan heb ik ook lichamelijk klachten. Ik heb artrose, dat is een gewrichtsslijtage en het gaat natuurlijk nooit weg. Alleen als ik niet lekker in mijn vel zit heb ik daar ontzettend veel last van en nu valt het allemaal mee. Met pijnstillers is het hetzelfde verhaal, je raakt gewend moet steeds meer en sterker en op een gegeven moment is het een medicijnverslaving en helpt niets meer. Plus dat je al die troep hebt zitten slikken natuurlijk = niet goed voor de maag en voor nog zoveel andere dingen niet.

Ik denk dat een mens een passie nodig heeft. Iets dat hem of haar drijft zodat de sores op een afstand kan blijven.

Groetjes van Ellen

• Ben

Ja, precies Ellen, een passie, daar kom je heel ver mee, zo zie je maar weer dat er best wel mogelijkheden zijn, die je zelf in de hand hebt, bovendien is dan de bevrediging vele malen groter en dieper, dan dat zon “hulper” over jou beslist. gr.

• Ellen XL

Ach ja, er hing bij mijn geboorte geen kaartje aan met “Alles zal makkelijk gaan”.

Maar ik heb wel een paar grote talenten meegekregen en die zou ik niet graag willen missen.

En hoe was dat bij jou? ;):)

Groetjes van Ellen

• Hyperactief A-P

Hoi Ellen XL, in het midden van de 18e eeuw had dokter Michael Schüppach uit Zwitserland het al giga druk met zijn “natuurgeneeswijzen” c.q. om de tuin leidden van “patiënten”. En in de tweede helft van de 18e eeuw bedreef arts Franz Mesmer magnetisme, eerst in Wenen (waar men hem door had) en daarna in Parijs waar zijn deur plat gelopen werd door “patiënten”. En als je het boek ziektemakers (bij de boektippen alhier) leest, dan weet je dat ook het huidige dokteren “misbruik” maakt van deze wetenschap. De beste arts zit in jezelf zoals je zelf inmiddels ondervonden heb. Ik heb in een boek een schatting gelezen dat de psych voor ± 70 % verantwoordelijk is voor allerlei ziekten/ aandoeningen en verschijningen… Maar het is voor veel mensen makkelijker om “wonderpilletjes” te halen dan dat mensen bij zichzelf te rade gaan… Groetjes v Hyperactief