Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

weet iemand iets over europees gerechtshof

• christa maas

hallo,

ik ben naar een advocaat gegaan over naar het europees gerechtshof gaan netzoals frits winterterp, maar hij is nog de oude krankzinnigenwet.

Ik ben op zoek of na deze wetswijziging nog mensen gereageerd hebben op gerechtsniveau of je na ibs of rm kunt reageren (volgens winterwerp moest dat maar is dat nog steeds niet gebeurd) .

kan alkien of iemand anders mij helpen? dank,

groeten christa

• &&&

wij begrijpen even niet helemaal wat je bedoelt. we begrijpen dat het gaat om een bezwaar wat je hebt tegen een rm of ibs die is uitgesproken, klopt dat?

• &&&

we hebben even gegoolged op winterterp en winterwerp, en we begrijpen dat ‘winter’*'erp' op een advocaat duidt die succesvol een client verdedigt heeft in een bezwaar op een rm.

volgens europese regels zou er een beroep mogelijk moeten zijn op een rm, alleen in nederland is dit nog steeds niet op poten gezet. volgens die berichten in het denkraam.info maart 2007

• &&&

herstel:

'Frits Winterwerp:

In de jaren 70 werd Frits Winterwerp gedwongen opgenomen, een opname die steeds verlengd werd zonder dat hij er in gekend werd. Zijn zaak kwam voor het Europese hof voor de mensenrechten (in Straatsburg), en hij werd in het gelijk gesteld. Door hem niet in de gelegenheid te stellen zijn zaak te bepleiten, had de Nederlandse staat artikel 5.4 van de Europese conventie van mensenrechten en fundamentele vrijheden geschonden. Dit artikel stelt dat iedereen die door detentie van zijn vrijheid beroofd is in staat gesteld moet worden zijn zaak voor een gerechtshof te bepleiten, en in vrijheid gesteld moet worden als de detentie niet rechtmatig is.'

• Alkien

Crista, ik heb jou al eens eerder antwoord gegeven op deze vraag.