Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Therapeute "naait" TBSser ???

• Hyperactief A-P

Hmmm vreemd wereldje dat TBS, in de ene kliniek mag je niet zonder begeleiding zeggen wat je denkt, in de andere wordt je gestraft als je niet zegt wat ze willen horen, en in de andere wordt je dus “therapeutisch” “genaaid” !!! Het verschil met wie nu eigenlijk echt achter de deur hoort is soms nauwelijks te trekken… Wie naait wie nu eigenlijk, mijns inziens wordt de hele maatschappij genaait met dit peperdure pseudo-systeem, afschaffen dus !!! Groetjes v Hyperactief

Tbs'er klaagt therapeute aan voor relatie

Uitgegeven: 7 mei 2007 11:44

Laatst gewijzigd: 7 mei 2007 12:58

GRONINGEN - Een tbs-patiënt die tot oktober vorig jaar in de Groningse Van Mesdag-kliniek werd behandeld, klaagt zowel de kliniek als zijn voormalige therapeute aan. Dat heeft zijn raadsman N. Heidanus maandag bekendgemaakt.

De vrouw zou tijdens de behandeling een relatie met haar patiënt zijn begonnen.

Volgens de advocaat werd de therapeute ontslagen toen dit uit kwam. De Van Mesdag heeft echter niets gedaan om zijn cliënt schadeloos te stellen voor de geleden schade, aldus Heidanus.

Vergooid

Volgens Heidanus is de anderhalf jaar die zijn cliënt is behandeld door de relatie ‘vergooid’. “In de toekomst zal hij weinig vertrouwen in zijn therapeuten hebben. Hoe moet hij naar zijn therapeut kijken? Hij had als patiënt juist moeten worden behoed voor dit soort relaties.”

Patroon

Heidanus meent dat het een patroon aan het worden is dat patiënten bij de kliniek een relatie met hun behandelaar hebben. “Er heerst een cultuur waarbinnen patiënten iets kunnen beginnen met hun socio-therapeuten. De leiding heeft gefaald in het voorkomen van zulke relaties”, aldus Heidanus. BRON: www.nu.nl © ANP/Novum

• Ben

Relatie patient/behandelaar zal altijd discutabel blijven, maar vaktechnisch erg onverantwoord, maar hoe uit te bannen?

• Hyperactief A-P

Betere opleidingen Ben waar integriteit en andere grondbeginselen erin gepompt worden. Ik merk door de jaren heen dat dit soort onderwerpen er steeds meer als los zand er bij zijn komen te hangen. En ook van huis uit zullen niet veel kinderen deze beginselen bijgebracht worden nu de oude stempel opvoeding steeds schaarser wordt. In de psychiatrie spreekt personeel wel de “patiënten” aan waarvan in sommige instellingen door middel van onderdrukking, maar personeel onderling kijkt de andere kant op als een personeelslid over de schreef gaat. Dat laatste is een beetje de trend van vandaag de dag. Groetjes v Hyperactief

• Ellen XL

Hm, ik dacht al “zou ze echt met hem zijn gaan naaien?”

Ja dus! Kan je wel zien dat deze hele maatschappij moreel aan het afglijden is.

Tuurlijk wordt ze ontslagen! Het komt zoveel voor dat die instellingen niet altijd maar met een financiele schadeloosstelling (tenminste ik neem aan dat men geld wil zien en niet 50 aaien over de bol) over de brug kunnen komen.

Ook is bij sollicitatie niet altijd te overzien hoe iemand is op dat gebied. Er wordt wel een bewijs van goed gedrag gevraagd maar dat is behoorlijk oppervlakkig. Ook een persoonlijkheidstest is te manipuleren.

Trouwens ik heb de indruk dat juist mensen in dergelijke functie's (machtspositie) te vaak sexueel ongeremd zijn.

Groetjes van Ellen

• Hyperactief A-P

Hm, ik dacht al “zou ze echt met hem zijn gaan naaien?”

Ja dus! Kan je wel zien dat deze hele maatschappij moreel aan het afglijden is. Aldus: Ellen XL.

Hoi Ellen XL, i.d.d. door de hele maatschappij heen, je slaat de spijker op zijn kop.

Tuurlijk wordt ze ontslagen! Het komt zoveel voor dat die instellingen niet altijd maar met een financiele schadeloosstelling (tenminste ik neem aan dat men geld wil zien en niet 50 aaien over de bol) over de brug kunnen komen. Aldus: Ellen XL.

Instellingen kunnen beter investeren in het bekwaam maken van personeel op dat gebied. Ze zelf aan laten modderen werkt meer misstanden in de hand.

Ook is bij sollicitatie niet altijd te overzien hoe iemand is op dat gebied. Er wordt wel een bewijs van goed gedrag gevraagd maar dat is behoorlijk oppervlakkig. Ook een persoonlijkheidstest is te manipuleren. Aldus: Ellen XL.

Bij DJI (Dienst Justitiële Instellingen) gebeurd dat bewijs van goed gedrag wel, ook krijgt dat personeel standaard een grondbeginselenopleiding. Bij particuliere instellingen ontbreekt zo en zo deze DJI opleiding. De kliniek waar dit nu speelde is overigens een Rijksinrichting, en wat mij van zeer nabij opgevallen is bij een DJI werving dat zeer veel aankomend personeel gewoon openlijk loopt te blowen op zo'n dag. Dan vraag ik me af wat integriteit nog inhoud als iemand al blowend kan binnen komen.:?:?:? En klopt, die testen zijn niet waterdicht.

Trouwens ik heb de indruk dat juist mensen in dergelijke functie's (machtspositie) te vaak sexueel ongeremd zijn. Aldus: Ellen XL.

Heb je dit zelf ervaren, of waar maak je dat uit op ??? Groetjes v Hyperactief

• Ellen XL

Hoi Hyper,

Ja, dat heb ik inderdaad enorm veel meegemaakt. Mensen kunnen totaal hun handen niet thuis houden cq hun broek dicht en omhoog. Niet na een cursus en ook niet in een functie waar men de volle integriteit mag verwachten.

Wat het blowen betreft, het kan nog erger! Ik was eens bij de methadonverstrekking en daar was een vrouw die niet buiten wilde wachten, omdat haar werkgever haar niet mocht zien in deze situatie. Ik zei ga maar even bij mij wachten, toen vertelde ze dat ze verpleegster was. Op zich natuurlijk al choquerend, zuster junkie aan je ziekbed. Maar het was een heel aardige vrouw en we raakten aan de praat. We hadden het er over dat (heroine) verslaving in alle lagen van de bevolking voorkwam. Toen vertelde ze dat collega's van mij ook in het afkick circuit zaten, ze zei er bij: let maar eens op als ze heel mager zijn… Nou, ik wist meteen wie ze bedoelde, een paar collega's die zich vreemd gedroegen.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat blowen wel goed is, je bent volkomen ongeloofwaardig als je in zo'n positie blowd. Zeker op je werk, maar ook in je vrije tijd. Je kunt het toch zeker niet maken om een koffieshop binnen te stappen, je bent dan zo chantabel als de pest. Kan je nagaan wat dom die mensen zijn!

Groetjes van Ellen

• Hyperactief A-P

Hoi Hyper,

Ja, dat heb ik inderdaad enorm veel meegemaakt. Mensen kunnen totaal hun handen niet thuis houden cq hun broek dicht en omhoog. Niet na een cursus en ook niet in een functie waar men de volle integriteit mag verwachten. Aldus: Ellen XL

Hoi Ellen XL, ik heb ook wel dat soort verhalen uit betrouwbare bron gehoord, oftewel algeheel moreel verval door de hele samenleving heen.

Wat het blowen betreft, het kan nog erger! Ik was eens bij de methadonverstrekking en daar was een vrouw die niet buiten wilde wachten, omdat haar werkgever haar niet mocht zien in deze situatie. Ik zei ga maar even bij mij wachten, toen vertelde ze dat ze verpleegster was. Op zich natuurlijk al choquerend, zuster junkie aan je ziekbed. Maar het was een heel aardige vrouw en we raakten aan de praat. Aldus: Ellen XL

Ook dit verbaast me niets, ook in hogere kringen (neem de ex-wethouder van Amsterdam maar) wordt soms gebruikt. Maar wat te denken van zo'n verpleegster als die niet helder is en zaken verwisseld. Denk daarbij maar aan het ziekenhuis schandaal in Italië waar lachgas op de zuurstof aangesloten was met een reeks doden als gevolg, wie weet wat voor warhoofd daar bezig geweest is…

We hadden het er over dat (heroine) verslaving in alle lagen van de bevolking voorkwam. Toen vertelde ze dat collega's van mij ook in het afkick circuit zaten, ze zei er bij: let maar eens op als ze heel mager zijn… Nou, ik wist meteen wie ze bedoelde, een paar collega's die zich vreemd gedroegen.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat blowen wel goed is, je bent volkomen ongeloofwaardig als je in zo'n positie blowd. Zeker op je werk, maar ook in je vrije tijd. Je kunt het toch zeker niet maken om een koffieshop binnen te stappen, je bent dan zo chantabel als de pest. Kan je nagaan wat dom die mensen zijn! Aldus: Ellen XL

Ik heb voor jaren terug een agent als buurman gehad, die zoop eerst met zijn collega's (meestal met zijn drieën) op een watme dag eerst een kratje bier leeg, om alvorens aan het werk te gaan. Is echt meer dan eens gebeurd. Ook stond ie in zijn vrije tijd weleens inbeslaggenomen goederen te verpatsen, kwam daar gewoon voor uit. En deed mij later aan het boek van Jan van Daalen zie: http://crime.nl/auteurs/daalen.html denken. Terwijl dat van dat boek hier in Amsterdam en met die oude buurman zich elders afspeelde. Maar ook drugsgebruik is in TBS of het gevangeniswezen is een groot probleem. En dan kan ik er met mijn verstand niet bij, dat open en bloot blowende figuren er bij de selectie al niet uitgelazerd worden… De laatste decennia's is het moreel harder gedaald dan je voor mogelijk houdt, vergeleken met een paar decennia's terug…:( Groetjes v Hyperactief

• Ellen XL

En nu snap jij vast van mijn burn-out en waarom ik zo nodig snel een andere baan wou? Groetjes van Ellen

• Hyperactief A-P

Ik snap het helemaal Ellen XL, maar naar ik van jou begrijp loopt het dus behoorlijk de spuigaten uit. Overal zijn rotte appels, dat is niet nieuw. Maar ik schreef jou gisteren over de oud wethouder van Amsterdam en algeheel moreel verval. En wat denk je wat, vanmorgen pakte ik een Spits in de stadsbus, en kwam het stuk hieronder tegen. Stom toeval dat ik het gisteren over zijn voorbeeld had, maar er is nog hoop, want ze hebben op de hoge school terecht geprotesteerd tegen die benoeming. Maar dat zo'n iemand met zo'n verleden zo'n plek krijgt aangewezen zegt genoeg…:( Op een post geschiedenis of aardrijkskunde oké, maar leefstijlverandering, welke malloot bedenkt dat.:?:?:? Groetjes v Hyperactief:)

Rob Oudkerk onder vuur op Haagse Hogeschool

dinsdag 8 mei 2007 om 14:19

DEN HAAG (ANP) - Op de Haagse Hogeschool is onder docenten en studenten ophef ontstaan over de aanstelling van de Amsterdamse oud-wethouder Rob Oudkerk. Hij is aangesteld als lector ‘Leefstijlverandering bij Jongeren’.

,,Met verbijstering heb ik kennis genomen van de benoeming. Deze man heeft zichzelf onsterfelijk gemaakt met een verregaande schending van bestuurlijke integriteit: misbruik van vrouwen op wier welzijn hij als bestuurder geacht werd toe te zien'', schrijft docent Paul Wouters in een brief aan directeur Pim Breebaart.

Een woordvoerster zei dinsdag dat de ingezonden brief is gepubliceerd in Atrium, het schoolblad van de hogeschool. Wouters schreef de brief mede namens collega's en studenten. Oudkerk werd in januari 2004 gedwongen tot aftreden nadat hij een Amsterdamse tippelzone had bezocht. Hij ging daar naar eigen zeggen heen om niet herkend te worden en om zich te kunnen afreageren.

Hij stopte met de bezoekjes toen hij er achter kwam dat er illegale en criminele praktijken plaatsvonden. Volgens Wouters onderscheidde Oudkerk zich bij deze affaire echter door ,,hardnekkig ontkenningsgedrag''. De oud-wethouder begint zijn werkzaamheden in Den Haag op 15 mei. BRON: Spits

• Ellen XL

Hoi Hyperactief,

Ja zo zitten ze er overal! En het ergste is niet dat zoiets in het verleden gedaan is, maar dat ze gewoon doorgaan en geen spijt hebben.

Groetjes van Ellen