Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Wanneer gaat de stekker uit internet ???

• Hyperactief A-P

Even een heel ander onderwerp, zoals mensen die zich verder verdiept hebben in zaken kunnen weten dat de oude media in handen is van de grote spelers op het wereldtoneel, en fusie's en allerlei filters berichtgeving filteren en bepaalde berichtgeving zelfs uitsluiten. Zal het deze mensen niets verbazen dat internet waarop de nieuwe media en dit soort forums de items die in de oude media verzegen werden een doorn in het oog is.

Voor jaren terug was het ons al bekend, dat sommige forums aangeschreven zijn door advocaten, ook uit sommige hoeken van de farmaceutische wereld in de hoop negatieve berichtgeving te keren onder dreiging van een zaak. Dreiging waar de één gevoeliger voor is dan de ander, want door op feiten te blijven zitten van internationale waakhonden op dit gebied heeft zo'n zaak weinig kans van slagen, en ook dat weet men…

Eind vorige week verscheen er in Trouw een artikel dat steeds meer landen internetsites censureren door ze weg te filteren. In datzelfde stuk werd gemeld dat door dat filteren soms ook andere sites niet meer zichtbaar waren. Over het algemeen betrof het nu nog landen waarvan niemand het zou verbazen. Maar nu het volgende. Voor jaren terug zagen wij de bui al hangen dat het grote geld ook in servers zou kunnen gaan investeren. Even voor de duidelijkheid, alles op internet draait op servers.

En zie daar, zonder hier in details te gaan zijn de eerste bewijzen binnen dat daar in geïnvesteerd is en geprobeerd wordt de inhoud te “sturen”. Of site's die bij zoeken hoog in Google kwamen naar beneden te rangeren bij zoektermen. Vandaar de kop, wanneer gaat de stekker uit internet ??? Dat die er uiteindelijk een keer uitgaat zou ons niets verbazen… Groetjes v Hyperactief

• Ben

Waarschijnlijk zal de stekker er nooit uitgehaald worden Hyper, want waar zijn er duidelijke grenzen getrokken? Ik zie ze niet, en als ze er al zijn, worden ze toch niet nageleefd in deze zichzelf vernietigende maatschappij, we stevenen rechtstreeks op het tijdperk Caliqua af, dat leek ook op deze huidige mentaliteit, ze hadden weliswaar geen internet, maar communiceerden wel op dezelfde wijze .

• Hyperactief A-P

Waarschijnlijk zal de stekker er nooit uitgehaald worden Hyper, want waar zijn er duidelijke grenzen getrokken? Ik zie ze niet, en als ze er al zijn, worden ze toch niet nageleefd in deze zichzelf vernietigende maatschappij, we stevenen rechtstreeks op het tijdperk Caliqua af, dat leek ook op deze huidige mentaliteit, ze hadden weliswaar geen internet, maar communiceerden wel op dezelfde wijze . Aldus: Ben.

Hoi Ben, natuurlijk gaat de stekker er niet helemaal uit, allerlei s.h.i.t wat de burger lekker slikt zal in overvloed aanwezig blijven. Maar klokkeluiders en anderen die voor de industrie pijnlijke dingen onthullen zullen het steeds moeilijker krijgen. Televisie en kranten die veel reclameinkomsten van het grote geld ontvangen zullen zich niet snel op glad ijs begeven kwa berichtgeving als het ze inkomsten kost. En servers die financieel op belanghebbenden draaien zullen alles in het werk stellen om deze belangen veilig te stellen. De totale verloedering met sex en losbandigheid is van een heel andere orde, maar zoals jezelf al aangeeft duidt dit op vernietiging, de geschiedenis laat meer van dit soort voorbeelden zien, waar de ondergang hiermee begon… Groetjes v Hyperactief

• Moeder

Hoi Hyper,

Wanneer er internet-sites en de daarbij eventuele behorende forums worden gecensureerd (c.q gefilterd worden) … mag het toch duidelijk zijn… dat degenen die dit in werking laten stellen, en hier dus ook evt. zelfs in hebben geinvesteerd… heel veel te verbergen hebben !

Uit angst dat er teveel informatie (danwel onthullingen) worden vrijgegeven…. en/of worden verspreid via het internet….gaat men zich dus verschuilen d.m.v. censurering/filteren… en waar men zich dus middels het investeren van grote bedragen hun (grote) geheimen dan ook achter weten te houden.

Het lijkt mij te vergelijken met het kinderslot wat ouders kunnen instellen op de pc, om bepaalde site's en info voor hun kinderen

ontoegankelijk te maken.

Kortom: Je kunt hierbij dus stellen…. dat… wanneer je geinteresseerd bent, danwel info en op waarheid beruste feiten wilt verzamelen en/of onderzoeken… je dus in de toekomst simpelweg de toegang hiertoe wordt ontzegd…. !

Dus dan kunnen we alleen nog maar Jip en Janneke site's opzoeken….. en worden we als burgers lekker dom worden gehouden…. terwijl de machten der machten er lusteloos en gewetenloos op los streven naar een nieuw imperium.

Heb ik jouw topic hiermee goed begrepen Hyper ?

Groetjes v Moeder.

• Hyperactief A-P

Hoi Hyper,

Wanneer er internet-sites en de daarbij eventuele behorende forums worden gecensureerd (c.q gefilterd worden) … mag het toch duidelijk zijn… dat degenen die dit in werking laten stellen, en hier dus ook evt. zelfs in hebben geinvesteerd… heel veel te verbergen hebben !

Uit angst dat er teveel informatie (danwel onthullingen) worden vrijgegeven…. en/of worden verspreid via het internet….gaat men zich dus verschuilen d.m.v. censurering/filteren… en waar men zich dus middels het investeren van grote bedragen hun (grote) geheimen dan ook achter weten te houden. Aldus: Moeder.

Hoi Moeder klopt, veel te verbergen plus dat de aandeelhouders schijnbaar niet met minder genoegen nemen.

Het lijkt mij te vergelijken met het kinderslot wat ouders kunnen instellen op de pc, om bepaalde site's en info voor hun kinderen

ontoegankelijk te maken. Aldus: Moeder.

Een kinderslot voor vulgaire sites valt nog wat voor te zeggen, mensen hebben in die gevallen overigens ook zelf de vrijheid dat al dan niet te doen. In het geval waar ik het over heb is er voor de consument niets te kiezen. De site in kwestie is er dan helemaal niet, en nieuwe generaties zullen uiteindelijk als dit verder doorgevoerd wordt geeneens van het bestaan weten.

Kortom: Je kunt hierbij dus stellen…. dat… wanneer je geinteresseerd bent, danwel info en op waarheid beruste feiten wilt verzamelen en/of onderzoeken… je dus in de toekomst simpelweg de toegang hiertoe wordt ontzegd…. !

Dus dan kunnen we alleen nog maar Jip en Janneke site's opzoeken….. en worden we als burgers lekker dom worden gehouden…. terwijl de machten der machten er lusteloos en gewetenloos op los streven naar een nieuw imperium. Aldus: Moeder.

Als dit geheel in handen van de verkeerden valt dan behoord dat zeker tot de mogelijkheden ja, want de zoekfuncties op internet worden soms dus nu al gemanipuleerd. Maar goed, er blijven natuurlijk altijd andere ouderwetse wegen open om info te verspreiden, maar dat is veel arbeidsintensiever…

Heb ik jouw topic hiermee goed begrepen Hyper ? Aldus: Moeder.

Je heb het absoluut goed begrepen. Groetjes v Hyperactief

• Moeder

Hoi Hyper,

Je hebt idd gelijk, dat een evt. kinderslot instellen een vrijheid is, om dat al dan niet te doen.

In het geval waar jouw topic over gaat, wordt deze vrijheid de consument bijvoorbaat al ontnomen, zodra men een vermoeden heeft dat hun (verborgen) geheimen teveel worden onderzocht,

en deze mogelijk weleens kunnen worden prijs gegeven aan bijv. de media (en/of andere doeleinden) waarmee ze dan m.i. dan bijv. hun omzet zien dalen, of hierdoor hun begrotings-tekort in duigen zien vallen….. hetgeen waar zij juist het grootste belang in hebben.

Het is dus precies zoals jij schrijft… dat mogelijk nieuwe generaties hierdoor nog maar beperkte info kunnen vinden via internet….dus komt het er op neer, zoals ik al schreef, dat wij als consument/burger lekker dom worden gehouden…. want wat niet weet, wat niet deert.

Wordt het idd misschien weer via de ouderwetse manier opzoeken…. maar daar betalen wij ons internet-abonnement

toch zeker niet voor ?

Maar goed… dan kom je weer in het volgende onderwerp terecht… dus iets waar we het al vaker in soortgelijke discussies over hebben gehad…

EERST IETS NIEUWS CREEEREN (internet)… EN VERVOLGENS HET WEER GAAN BEPERKEN of MOGELIJK UITSLUITEN.

Groetjes v Moeder.

• Hyperactief A-P

Hoi Hyper,

Je hebt idd gelijk, dat een evt. kinderslot instellen een vrijheid is, om dat al dan niet te doen.

In het geval waar jouw topic over gaat, wordt deze vrijheid de consument bijvoorbaat al ontnomen, zodra men een vermoeden heeft dat hun (verborgen) geheimen teveel worden onderzocht,

en deze mogelijk weleens kunnen worden prijs gegeven aan bijv. de media (en/of andere doeleinden) waarmee ze dan m.i. dan bijv. hun omzet zien dalen, of hierdoor hun begrotings-tekort in duigen zien vallen….. hetgeen waar zij juist het grootste belang in hebben. Aldus: Moeder.

Hoi Moeder dank je wel, maar bij nader inzien was jou vergelijk over het kinderslot nog niet eens zo gek. Het is maar van welke kant je het bekijkt, mijn kant zoals je al aangaf klopt, maar die ging uit van wat wij kunnen. Maar jou vergelijk gaat natuurlijk ook op als je de machthebbers zou vergelijken met ons als volwassenen die een soort vergelijkbaar kinderslot aanbrengen waardoor ons info onthouden wordt en waar wij net als kinderen met een kinderslot dus niet bijkunnen.

Het is dus precies zoals jij schrijft… dat mogelijk nieuwe generaties hierdoor nog maar beperkte info kunnen vinden via internet….dus komt het er op neer, zoals ik al schreef, dat wij als consument/burger lekker dom worden gehouden…. want wat niet weet, wat niet deert. Aldus: Moeder.

Wij zijn niet meer naïef te krijgen, maar de grote jongens die echt generaties lang aan de touwtjes trekken en die binnen de eigen gelederen weer doorgeven weten dat onze generatie ook uiteindelijk uitsterft. Nieuwe generaties worden al geïnvalideerd door slechte onderwijsmethoden, waar in de chatcultuur lezen tot een bijzondere gave verworden is. Begrijpend lezen is in die generaties een vak apart. Daarnaast zijn hele legers intelligente kinderen bestempeld met een psychiatrisch etiketje en worden onderdrukt met gevaarlijke medicatie. Ook wordt wetgeving langzaam maar zeker aangescherpt, waardoor het makkelijker wordt mensen weg te sluiten. Toeval ??? Met de wetenschap van nu en de geschiedenis van toen, geloof ik niet in zoveel toeval…

Wordt het idd misschien weer via de ouderwetse manier opzoeken…. maar daar betalen wij ons internet-abonnement

toch zeker niet voor ?

Maar goed… dan kom je weer in het volgende onderwerp terecht… dus iets waar we het al vaker in soortgelijke discussies over hebben gehad…

EERST IETS NIEUWS CREEEREN (internet)… EN VERVOLGENS HET WEER GAAN BEPERKEN of MOGELIJK UITSLUITEN. Aldus: Moeder.

De grote uitgevers etc. komen ook via allerlei constructies bij dezelfde controle uit. Ik weet niet of wij het nog gaan meemaken, maar het zou mij in de tijd gezien de ontwikkelingen niets verbazen als er in de toekomst weer ondergrondse krantjes gaan ontstaan. Het zou mij ook niets verbazen als internet ook geen toevallige ontwikkeling is, maar met een vooropgezet doel… Georg Christoph, filosoof te Göttingen zei: “Wat iedereen voor waar houdt, verdient het meest onderzocht te worden” Ik ben het hier helemaal mee eens. Groetjes v Hyperactief

• Moeder

Hoi Hyper,

Ik bedoelde dus ook idd met dat kinderslot… dat wij als volwassenen door de ‘machtshebbers’ een zgn. kinderslot krijgen opgelegd waar wij dus niet bijkunnen.

Oftewel: Info waar wij bij zouden kunnen…. maar waarvan zij evt. schade van kunnen ondervinden m.b.t. hun inkomsten om hetgeen wat zijzelf presenteren, dus eigenlijk niet de bedoeling is,

worden dus evengoed weer geblokkeerd, gemanipuleerd, en/of verwijderd.

Groetjes v Moeder

• Hyperactief A-P

Niets aan toe te voegen Moeder, het is i.d.d. maar net vanaf welke kant je het kinderslot bekijkt, oftewel ook helemaal waar. Groetjes v Hyperactief:)