Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Speciaal onderwijs 85/ 135 miljoen extra !!!

• Hyperactief A-P

De laatste tijd:

Goudgeld erbij voor de psychiatrie !!!

Goudgeld erbij voor de jeugdzorg !!!

En nu weer goudgeld erbij voor het speciaal onderwijs, dat allemaal dankzij een niet werkende pseudo-psychiatrie die uiteindelijk zichzelf op de lange termijn van werk voorziet door meer kanslozen te creëeren met opgeplakte etiketjes. En geen politici in de Haagse Arena die deze vicueuze cirkel eens doorbreekt, de burger betaald het gelach…:( Groetjes v Hyperactief

120 Teletekst do 24 mei

Kort nieuws binnenland

` Het kabinet geeft dit jaar 85 miljoen

en volgend jaar 135 miljoen euro extra

aan het speciaal onderwijs.Daarmee moet

de leerlingengroei worden opgevangen.

Die is groter dan verwacht.En steeds

meer kinderen die op gewone scholen

zitten,hebben extra begeleiding nodig. BRON: NOS Teletekst !!!

• Ben

Dat er in het onderwijs iets mis is begreep ik al heel lang, maar dat er steeds meer kinderen speciaal onderwijs moeten hebben, geeft voor mij aan dat het probleemkinderen vraagstuk niet aan de scholen\leerkrachten ligt, maar meer een maatschappelijk vraagstuk is, dus simpelweg, begin de thuissituaties maar eens tegen het licht te houden, m.a.w. waar is de ouderwetse thuis controle gebleven, er zit totaal geen struktuur in die zogenaamde mensen met hun “moeilijke” kinderen, begin eerst maar eens thuis die kinderen extra aandacht te geven, maar nee dat kunnen ze niet “handlen” ze lopen liever van de ene psych. naar de andere, en zodoende creeer je een onhandelbare jeugd, die op zijn beurt onbetaalbaar is geworden, maar wie ben ik? Als ik op mn kistje in het park ga staan, wordt ik zonder pardon voor “gek”uitgemaakt, en beland ik vervolgens helemaal gratis op staatskosten in handen van de alleswetende PSYCH>

• Hyperactief A-P

Hoi Ben, het probleem wat jij aanhaald zal ongetwijfeld meespelen en bestaan. Maar je ziet nu één heel belangrijk punt over het hoofd, en dat is de leermethoden, steeds meer kinderen moeten als staatséénheidsworst tussen steeds strakker wordende lijntjes functioneren. Zowel degeen die wat extra leerbehoefte nodig hebben als degeen waarvoor de stof te makkelijk is komen in de problemen. En bij uitval worden ze vaak tegen de wil van ouders in, een etiketje opgeplakt, wat ze levenslang stigmatiseerd. Je vergeet dat de veel slechtere leermethoden waar begrijpend lezen en normaal rekenen nog amper geleerd wordt, ook uit de denktanken van de psychiatrie komen. Moet je eens over nadenken wie de leeretiketjes bedacht hebben, en wie de leermethoden bedenkt, en wie er voordeel bij heeft. Oftewel het grootste probleem ligt bij de psychiatrie. Weg met de verkapte GGZ instellingen, laat scholen weer scholen worden, en schop de psychologen en psychiaters uit het onderwijs vandaan, dan is het probleem zo opgelost, en kan het geld nuttiger besteed worden… Groetjes v Hyperactief

• Ben

Hyper, jij schrijft anders, maar we bedoelen hetzelfde.

Maar het onderwijs wat aangepast is op ieder kind met de aandacht die het nodig heeft is natuurlijk wel realiseerbaar, maar daar hangt een prijskaartje aan, mooi voorbeeld daarvan is onze kroonprins, zonder die speciale aandacht en begeleiding zou hij nu nog niet eens het vmbo kunnen doorlopen, en dat geldt natuurlijk voor veel van zijn “soortgenoten” .

• Moeder

Hoi Hyper,

Ben het helemaal met je eens ! ….. psychologen en psychiaters er UIT flikkeren uit het onderwijs !!…. dit soort hopeloze pseudo -creaturen zaaien alleen maar onrust, paniek en wanorde in het onderwijs-syseem, wat hun vervolgens een hoop geld oplevert…. en daar is het hun alleen maar om te doen !!!!!!!!!!!

Ze doen het voorkomen, alsof ze zich druk maken om de jonge kinderen en jeugd , maar ze verschuilen zich achter het masker GELD !!!!, terwijl ze ondertussen gniepig die hele situatie zelf gecreeerd hebben en dat nog steeds blijven doen……. en deze domme nederlandse staat er weer keer op keer intrapt…. en deze m.i. malafide groep wat Psychiatrie heet… weer tientallen miljoenen in hun spaarpotje deponeren… !….

De grootste fraude ooit gepleegd (en nog steeds plegende zijnde) …. is m.i. de Psychiatrie !….. alleen helaas dat stelletje domme ganzen der Nederlandse politiek… schuiven weer flink met hun begrotingen om die (m.i.) malafide Psychiatrie weer eens fors te spekken in hun inkomsten…. ( ten koste van de burger uiteraard) , en wat haalt het uit ? naar mijn mening……totaal GEEN verbetering… alleen maar nog MEER ellende… opnames in psych. kampen , uithuis-plaatsingen etc., en vervolgens gaat de domme ganzen-politiek NOG MEER investeren in die (m.i.) pseudo-oplichters.

De staatskas verminderd met de jaren… de burger wordt nog hoger aangeslagen op zijn belasting-biljetten en de Psychiatrie vult gewetenloos zijn zakken !

Groetjes v Moeder

• Hyperactief A-P

Oké Ben duidelijk, en i.d.d. mensen met geld kunnen privé onderwijs kopen, waardoor het lijkt alsof er in de hogere sociale klasse's geen problemen bestaan. Ook zou het mij gezien de geschiedenis niets verbazen dat dit met opzet zo in stand gehouden en gefilterd wordt. Want wat moet men met intelligente kinderen uit de arbeidersklasse, die zijn alleen maar een sta in de weg… Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Zo dat kwam diep uit het hart Moeder, moest eruit anders gaat het zweren.:D Wat betreft de politiek breng ik even een kleine nuance aan, de pest is dat een nieuwe lichting hooguit voor 4 jaar zit, tijden die mijns inziens tekort zijn om door de bomen nog het bos te kunnen zien. En psychiatrische denktanken maken hier handig gebruik van met veranderingen. Ik heb vandaag ff snel gelezen dat uitgelekt is dat men de jeugdbeschermingswetten aan gaat pakken. Wordt ook wel eens tijd na ruim 100 jaar. Maar waar het naar toe gaat, en of het een goedkopere verbetering is… De tijd zal het leren, wordt zeker vervolgd.;) Groetjes v Hyperactief:)

• Moeder

Hoi Hyper,

Heb je goed begrepen Hyper, dat het diep uit mijn hart kwam… maar zoals jij wel zult begrijpen… kan ik me enorm ergeren wanneer er weer tien tot honderdental miljoenen over de balk worden gesmeten, voor iets wat m.i. totaal niet loont.

Bedankt voor het aanbrengen van je nuance….. achteraf besef ik ook dat de nieuwe lichting (politici) er maar 4 jaar zitten… maar aan de andere kant vind ik…. dat wanneer een nieuw aangestelde politicus er ook van op de hoogte moet zijn wat zijn voorganger evt. verwaarloosde, en dat deze nieuwe politicus er dan weleens een frisse en objectieve wind doorheen mag gooien… want anders blijven we continue in hetzelfde hangen,

en zal er nooit verbetering in het systeem komen.

Groetjes v Moeder.

• Hyperactief A-P

Hoi Hyper,

Heb je goed begrepen Hyper, dat het diep uit mijn hart kwam… maar zoals jij wel zult begrijpen… kan ik me enorm ergeren wanneer er weer tien tot honderdental miljoenen over de balk worden gesmeten, voor iets wat m.i. totaal niet loont. Aldus: Moeder.

Hoi Moeder, ik deel deze mening van je geheel, geld in de Noordzee storten levert hetzelfde op…

Bedankt voor het aanbrengen van je nuance….. achteraf besef ik ook dat de nieuwe lichting (politici) er maar 4 jaar zitten… maar aan de andere kant vind ik…. dat wanneer een nieuw aangestelde politicus er ook van op de hoogte moet zijn wat zijn voorganger evt. verwaarloosde, en dat deze nieuwe politicus er dan weleens een frisse en objectieve wind doorheen mag gooien… want anders blijven we continue in hetzelfde hangen,

en zal er nooit verbetering in het systeem komen. Aldus: Moeder.

Geen dank, rn ook dit ben ik geheel met je eens, de vraag alleen is en blijft hoe kan dat bereikt worden als veel politici gekozen worden uit vriendjespolitiek. Om een voorbeeld te noemen, mag je blij zijn als een minster van landbouw meer verstand van zaken heeft dan de aardappel die s'avonds door zijn strot glijd. Moeilijke onderwerpen als “probleem”jeugd en psychiatrie zijn voor velen al helemaal niet meer te vatten… Groetjes v Hyperactief