Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Baby dood, moeder slikte medicatie !!!

• Hyperactief A-P

Een supertriest voorval, in de 5e alinea staat een stukje over medicatie. (vermoedelijk A.D. gezien de depressie) Wat niets zegt, maar wel weer te denken geeft… Groetjes v Hyperactief

Mama vergeet haar baby in snikhete auto

Guy D., een baby van amper vijf maanden, is donderdag in het Vlaams-Brabantse Halle omgekomen door oververhitting en uitdroging. De mama was haar zoontje ?s ochtends vergeten af te zetten bij de onthaalmoeder en ging gewoon werken.

Pas zeven uur later vond ze de kleine dood in zijn Maxi-Cosi op de achterbank. ?Sommige dingen in het leven zijn gewoon niet te vatten. De dood van de kleine Guy is er zo één?, zei een familielid gisteren.

Kathy D. (31) voerde iedere ochtend haar twee oudste kinderen naar school. Dan passeerde ze langs de onthaalmoeder om Guy af te zetten en reed ze van daar naar de wasserij waar ze werkte. Maar toen ze donderdagavond de straat van de onthaalmoeder inreed, leek het alsof haar keel werd dichtgeknepen, zo verklaarde ze. Ineens herinnerde ze zich dat ze Guy ?s ochtends was vergeten af te zetten bij moeke Mieke.

Het besef kwam te laat, voor de kleine kon geen hulp meer baten. Volgens het Brusselse parket is er voorlopig geen enkele reden om te twijfelen aan het verhaal van de 31-jarige moeder. Er is wel een onderzoek geopend wegens schuldig verzuim.

Volgens een vriendin kampte de vrouw na de bevalling met een lichte depressie en nam ze medicijnen. Misschien is dat wel de reden waarom ze zo verstrooid was. De moeder, haar man en de twee andere kinderen krijgen psychologische begeleiding.

Omstreeks 8.45 uur parkeerde Kathy R. haar Toyota Corolla Verso op het parkeerterrein van wasserij Sint-Roch, op het industrieterrein nabij de hoofdzetel van Colruyt. ?Het was een gewone werkdag, zoals er vijf in een week zijn. Kathy deed haar werk zoals altijd. Neen, ze was niet zenuwachtig of anders dan normaal, dat heeft de politie ook al gevraagd,? luidt het in de wasserij.

?Ik zag direct dat de baby niet meer bewoog?

Om 16 uur zat haar werkdag er op en ging ze, zich nog altijd van geen kwaad bewust, de kleine Guy ophalen bij de onthaalmoeder. Een rit van een minuutje of tien. Pas toen ze de Louis Thibautstraat inreed, besefte ze blijkbaar plots dat ze de kleine ?s ochtends was vergeten af te zetten.

Kathy draaide haar hoofd om en zag haar zoontje in de Maxi-Cosi liggen. Helemaal wit.

?Ze was totaal in paniek toen ze aanbelde. ?Guyke is dood?, riep ze tot viermaal toe. Ze schreeuwde ook dat het haar schuld was en dat ze het zichzelf nooit meer zal kunnen vergeven. Ik ben onmiddellijk gaan kijken maar zag dat de baby niet meer bewoog. Ik heb de 100 gebeld, ook al was het duidelijk dat het nog weinig zin had. Mijn vrouw heeft haar intussen een glas water gegeven,? zegt Geert Schmit, de man van de onthaalmoeder.

De kleine Guy kwam nog maar sinds de maand mei bij onthaalmoeder Mieke Schmit. ?Neen, ik maakte me geen zorgen toen Guy er donderdagochtend niet was. Het was nog al eens gebeurd dat Kathy vergat te verwittigen dat hij niet kwam. Sorry, ik kan er niet meer over zeggen. Ik ben er ziek van. De kinderen die ik opvang zijn ook een beetje mijn kinderen. Het is een echt drama. Onbeschrijfelijk,? zegt onthaalmoeder Mieke.

Gisteren hield het Brusselse parket een reconstructie. Het liet de wagen van Kathy R. van 9 uur ?s ochtends tot 16 uur ?s avonds afgesloten in de zon staan om na te gaan hoe hoog de temperatuur in de wagen opliep. De thermometer gaf al snel temperaturen van boven de 40 graden aan. En dan was het buiten niet eens zo warm als de dag voordien.

Nog 2 uur geleefd

"Het is moeilijk te zeggen wat er precies is gebeurd met de baby omdat er verschillende factoren meespelen. Maar je kan toch aannemen dat het jongetje maximum nog een uur of twee heeft geleefd in de snikhete auto,? zegt professor Idrissi van het UZ Brussel.

De pediater zucht eens diep wanneer hij het bloedstollende verhaal van de kleine Guy hoort. ?Hoe is het toch mogelijk? De temperatuur in een gesloten auto die in de volle zon staat stijgt snel. Zeker wanneer de auto volledig is afgesloten, is er al snel sprake van zuurstofgebrek. De baby zal wel geweend hebben, maar ja, als niemand het hoort.?

Anders dan bij een CO-intoxicatie bijvoorbeeld maakt het slachtoffer de doodstrijd bewust mee. ?De baby voelt uiteraard dat het veel te warm is en begint hevig te transpireren. Daardoor verliest hij veel vocht. Zijn hartslag versnelt en mogelijk krijgt hij stuiptrekkingen. Daarna begint de hartslag te vertragen en uiteindelijk zakt de baby weg in een coma. Afhankelijk van de conditie van het slachtoffertje en de temperatuur valt het hartje na ongeveer een uur of twee volledig stil. Doodsoorzaak is meestal oververhitting en uitdroging. Jammer dat zoiets moet en kan gebeuren,? besluit professor Idrissi. BRON: Gazet van Antwerpen 26/05.

• Moeder

Hoi Hyper,

Wat ik hier dus even niet begrijp… heeft dan geen enkele voorbijganger op dat parkeer-terrein iets gezien of gehoord ?

Op een parkeer-terrein is het een komen en gaan van in- en uitstappende mensen.

Het lijkt mij toch dat een baby op een gegeven moment gaat huilen, danwel krijsen wanneer hij bijv. dorst krijgt !!!

Zoiets moet toch wel iemand opvallen zou je zeggen… of denk ik hier nu weer te simpel over.

Bovendien medicatie gebruiken, en deelnemen in het verkeer is ook onverantwoord !

Groetjes v Moeder.

• Hyperactief A-P

Hoi Hyper,

Wat ik hier dus even niet begrijp… heeft dan geen enkele voorbijganger op dat parkeer-terrein iets gezien of gehoord ?

Op een parkeer-terrein is het een komen en gaan van in- en uitstappende mensen.

Het lijkt mij toch dat een baby op een gegeven moment gaat huilen, danwel krijsen wanneer hij bijv. dorst krijgt !!! Aldus: Moeder.

Hoi Moeder, we zouden de situatie precies moeten kennen om daar uitspraken over te doen. Want ik kan zat parkeerplaatsen waar altijd wel een paar afgelegen plekken zijn, en waar in werktijd vrijwel niemand komt. Daarnaast heb ik begrepen dat de auto geheel dicht zat, en afhankelijk van het merk en type auto kunnen er behoorlijk geïsoleerde auto's tussen zitten (Misschien geblindeerde ramen). Als er al iemand geweest is die wat gezien heeft zonder actie te ondernemen, dan zal die dit voor de rest van zijn of haar leven mee moeten dragen…

Zoiets moet toch wel iemand opvallen zou je zeggen… of denk ik hier nu weer te simpel over. Aldus: Moeder.

Voor het eerste zie het antwoordt hierboven, en wat het tweede betreft, nee hoor niets simpels aan, ik probeer ook altijd ergens een plaatje van te krijgen.

Bovendien medicatie gebruiken, en deelnemen in het verkeer is ook onverantwoord ! Aldus: Moeder.

Scherp daar dacht ik ook gelijk aan. In Nederland mag je ook zonder medicatie niet achter het stuur zitten als je er niet met je hoofd bij bent. (Is wel moeilijk aan te tonen.) Hoe dat in België zit weet ik niet, met medicatie in zo'n toestand zal het vermoedelijk niet anders als hier zijn. Maar het is en blijft wel erg tragisch, daar komt ze waarschijnlijk nooit meer overheen.:( Groetjes v Hyperactief

• Moeder

Hoi Hyper,

Idd… wanneer de werkelijke situatie bekend is….. kan je daar een mening over hebben.

Wat er zoal in kranten of media breed wordt uitgemeten,

wil nog niet zeggen dat dit juiste info betreft…. enfin daar weten wij alles van toch ?

Ja… en het blijft een diep tragisch geval.. ben ik met je eens…

het zal je maar overkomen.

Groetjes v Moeder.

• Hyperactief A-P

En of wij dat weten wat de media betreft Moeder, helaas wel.:( Groetjes v Hyperactief

• Ben

Wat ik niet begrijp uit dit verhaal is, de moeder bracht het kind naar de opvang met de auto?, die ze vervolgens ergens parkeerde en toen naar haar werk ging?, als dit zo goed geformuleerd is, dan is de moeder hoogstwaarschijnlijk onder invloed van behoorlijk zware medicijnen geweest, en is dit dan een mooie waarschuwing voor mensen die medicijnen van dat kaliber gebruiken.

• Hyperactief A-P

Hoi Ben, wat ik erover gelezen heb daar blijkt uit dat ze niet naar de opvang gereden is maar gelijk naar haar werk. Pas toen ze terug reed van haar werk naar de opvang besefte ze dat ze daar s'ochtends niet geweest was en deed de lugubere ontdekking… En wat betreft de waarschuwing voor medicijnen, verwacht niet teveel van veel medelanders, want je wordt van menig forum afgezeken als je met gedegen onderbouwingen komt. Teveel mensen willen er niets van weten dat dit aan medicatie kan liggen… En zolang men dit niet onder ogen wil zien, gaat de maatschappij verder naar de kl.o.ten op kosten van de belastingbetalers, even algemeen gesteld op de feiten die wel bewezen zijn, maar ook glashard door teveel mensen weggewuifd worden… Groetjes v Hyperactief

• Ben

Ongelooflijk toch dat je een kind IN de auto kan vergeten, je zou haast aan opzet denken, die moet wel heeeeeel ver weg geweest zijn, en dat zit in het verkeer!

• Hyperactief A-P

Ongelooflijk toch dat je een kind IN de auto kan vergeten, je zou haast aan opzet denken, die moet wel heeeeeel ver weg geweest zijn, en dat zit in het verkeer! Aldus: Ben.

Hoi Ben, opzet vindt ik wel heel erg ver gaan en is geen sprake van, heel ver weg geweest zijn komt eerder in de buurt. En er zijn helaas artsen die tegen de waarschuwing op medicatie in mensen de weg op sturen onder het motto van het kan wel… Als bestuurder ben je in Nederland altijd eindverantwoordelijke, wat een arts ook zegt. Hoe dat in België zit weet ik niet. Groetjes v Hyperactief

P.S.: Onderin dit stuk wordt over een “hij” gesproken :?:?:? Misschien een typfout…

Moeder die baby vergat niet vervolgd

HALLE - De Vlaamse politie onderneemt voorlopig geen actie tegen de 31-jarige moeder die haar baby zo lang was vergeten dat het overleed in de snikhete auto.

De drukbezette moeder Cathy uit Halle bij Brussel had haar twee oudere kinderen op school afgezet. Ze reed daarna langs de oppas om haar vijf maanden jonge baby Guy af te zetten. In plaats van te stoppen reed ze door naar haar werk.

Zeven uur later, aan het einde van haar werkdag, wilde ze de baby weer ophalen bij de oppas. Pas daar ontdekte ze tot haar grote schrik het witte lijkje in de maxi-cosi op de achterbank. De baby was uitgedroogd en oververhit door temperaturen boven de veertig graden. De vrouw is compleet overstuur. Ze krijgt psychologische begeleiding, net als de vader en de twee kinderen.

Lichte depressie

Volgens een vriendin kampte de vrouw na de bevalling met een lichte depressie en nam ze medicijnen. Misschien is dat de reden dat ze zo verstrooid was, aldus de Gazet van Antwerpen zaterdag.

De oppasmoeder was niet verbaasd toen Cathy de baby donderdag niet kwam brengen. ,,Het gebeurde nogal eens dat Kathy vergat te vertellen dat hij niet kwam.''

De Brusselse justitie heeft de auto in beslag genomen en Cathy verhoord. De diensten gaan voorlopig uit van een tragisch ongeval. BRON: AD zaterdag 26 mei 2007 (ANP)

• Ben

Opzet of niet, iemand met depressie verschijnselen stuur je zeker de weg niet op, zo zie je maar weer “medicijnen maakt meer stuk dan je lief is”, maar misschien kan het een goede les zijn voor de heren medici die die diagnose stellen en medicatie verstrekken.