Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

"Pseudopsychiatrische" Denktank Jeugdzorg !!!

• Hyperactief A-P

Hoi Hyperactief,

Ik ben ook bang dat we dat niet meer mee zullen maken.

Ik maak me behoorlijk zorgen over de ontwikkelingen die er op dit moment zijn in de jeugdzorg. Aldus: Zita.

Hoi Zita, ik deel je zorgen geheel. Als men echt oplossingen wil, dan zal men een parlementair onderzoek moeten starten, een onderzoek waarbij iedereen gehoord wordt. En niet zoals nu met wanhoopspogingen moeten komen wat meer uitsluiting/ becriminalisering/ hokjesgeest wat alleen de branche ten goede komt kunnen verzinnen. Dit gevaarlijke bureaucratische monster verslind nog meer geld, zonder dat het echt iets te bieden heeft.

- Het systeem op scholen dat als een kind van de ene school naar de andere overstapt de gegevens van het kind meegaan.

( Het kind heeft nooit een eerlijke kans op een nieuwe school als er problemen zijn geweest op de oude school. ) Aldus: Zita..

Klopt, men kan hier verregaand misbruik van maken door het op elkaar af te stemmen en nog erger op die onzin een verkeerd beleid uit stippelen, een gevaarlijke ontwikkeling…

- Het kinddossier dat er straks gaat komen.

( Weer die nieuwe kans die word ontnomen, doordat nieuwe hulpverleners/artsen en misschien ook scholen het dossier in zien en hun oordeel meestal al klaar zullen hebben. ) Aldus: Zita..

Dit soort dossiervorming doet mij denken aan Stasi der Nederlanden i.p.v. Staat der Nederlanden. Oftewel Nederland stond voorop met kritiek over het voormalige Oostblok, maar doet daar inmiddels niet meer voor onder…

- En nu komt men weer met het idee van risicoschatting, waarbij ze op jonge leeftijd al willen inschatten of kinderen later misschien in de problemen kunnen komen.

( Hierbij denk ik b.v. aan mijn eigen kinderen. Die hebben al een stempel. Als zij straks zelf kinderen krijgen zijn dat dus waarschijnlijk vanaf dag 1 die risicokinderen. Vanaf hun geboorte zullen mijn eventuele kleinkinderen dus waarschijnlijk al een stempel hebben. ) Aldus: Zita..

Volstrekt belachelijk, alsof de superieure mens zou bestaan… Excessen zijn zeker niet uit te sluiten, laat staan van te voren in te schatten. Een bureaucratisch geldverslindend monster wat eerder mensen onnodig beschadigt dan goed doet. Ononderbouwde pseudo-etiketjes in een hokjesgeestsamenleving zonder oplossingen, van het hoge nivo is inmiddels niets over… En wat is de volgende stap, de verplichte prikpil of zo :?:?:?

Het gaat steeds verder achteruit met de hulpverlening, in plaats van vooruit.

Jeugdzorg krijgt er steeds meer geld bij, maar onderzoek naar het functioneren van jeugdzorg word niet of amper gedaan.

Ze hebben het er over om ouders te verplichten om hulp te accepteren. Maar wat heb je aan die verplichting als de hulpverlener je niet helpt. Ze komen meestal niet met oplossingen of tips die effect hebben en er voor zorgen dat het echt beter gaat met het kind. Vaak richten ze bij het kind zelfs nog meer schade aan. Aldus: Zita..

Niets aan toe te voegen de spijker op zijn kop, de beerput jeugdzorg moet open, en de bakken met verspild geld kunnen beter in kinderen en goed onderwijs geïnvesteerd worden, i.p.v. deze bodemloze goudgeld kostende put… Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Vraagtekens bij risicoanalyse kinderen

CDA en CU staan huiverig tegenover het plan van Rouvoet om voor ieder kind een inschatting te maken van de risico's die tijdens de opvoeding kunnen optreden. Met een inventarisatie in de eerste vier levensjaren wil de minister voor Jeugd en Gezin dat hulpverleners snel kunnen optreden bij dreigende problemen in gezinnen. CDA'er Sterk stelt dat ‘de bemoeizorg van de overheid op die manier overgaat in bemoeizucht, terwijl er ook veel maatschappelijke organisaties zijn die een rol kunnen spelen bij opvoedingsondersteuning’. CU-collega Voordewind wees partijgenoot Rouvoet erop dat in hun fractie altijd het idee voorop heeft gestaan dat de Staat niet al te veel bemoeienis moet hebben met het gezin. Rouvoet verzette zich tegen deze ‘spookbeelden’ door te stellen dat zijn plan niet wezenlijk afwijkt van de gangbare praktijk op consultatiebureaus. ‘Niet elke ouder komt in het beklaagdenbankje.’ BRON: Parlementaire nieuwsbrief.

• zita

Hoi Hyperactief,

Ik hoop dat het meevalt…

Groetjes van Zita

• Hyperactief A-P

We blijven het nauwlettend volgen Zita.;) Groetjes v Hyperactief