Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

TBSser overleden na worsteling !!!

• Hyperactief A-P

Ik krijg hier toch weer een ernstig vermoeden van medicatiegeweld en medicatieoverlijden wat natuurlijk als een hartstilstand weggerapporteerd wordt. Het Nederlands Forensisch Instituut is niet onafhankelijk, en ik hoop dan ook dat familie een onafhankelijk onderzoek uit laten voeren, zodat de echte oorzaak van deze uitbarstingen en overlijden eens boven water komen. Eens kijken of de Nederlandse bevolking nog bereid is om goudgeld in een systeem te pompen waarbij door officiële internationale waarschuwingen aangetoond is dat de gebruikte middelen geweldsuitbarstingen etc. als bijwerkingen hebben. Ook ziekenhuisopnames door medicatie bijwerkingen zie je meestal niet in het nieuws terug, maar ze zijn er wel, de belastingbetaler betaald, als de farmaceutische industrie maar verdiend…:( Groetjes v Hyperactief

Tbs'er overleden na worsteling met verzorgers

Uitgegeven: 18 juni 2007 15:43

Laatst gewijzigd: 18 juni 2007 15:45

AMSTERDAM - Een 48-jarige tbs'er is in Groningen overleden na een worsteling met enkele medewerkers van het psychiatrisch centrum waar hij was opgenomen. De man had vlak daarvoor een medewerker van de Van Mesdagkliniek aangevallen. Het incident vond plaats op zaterdag 9 juni, laat het Openbaar Ministerie (OM) maandag weten.

De man werd tijdens de worsteling met de medewerkers onwel, meldt het OM. Later die ochtend overleed hij in het ziekenhuis. Uit sectie van het Nederlands Forensisch Instituut bleek volgens het OM dat het slachtoffer was overleden aan een hartstilstand.

De tbs'er zou al langer in een slechte conditie hebben verkeerd en al eerder hartproblemen hebben gehad. Het OM vermoedt dat ‘de opwinding tijdens de worsteling’ tot het hartfalen heeft geleid.

De Rijksrecherche heeft de medewerkers inmiddels verhoord. Deze verklaringen komen volgens het OM overeen met de uitkomst van de sectie. Het OM verwacht dat het onderzoek naar de toedracht van het incident binnenkort wordt afgerond. BRON: www.nu.nl © Novum

• Moeder

Hoi Hyper,

Jouw vermoeden rondom dit bericht zal ook mij niets verbazen.. vooral als de gemiddelde nederlander toch inmiddels wel zou moeten weten dat de doofpot des verderfs en dan met name m.i. de psychiatrie zo onderhand is volgelopen….. en dus bij wijze van …. chemisch zal worden verwijderd om ‘sporen’ uit te wissen,

om vervolgens een nog grotere doofpot aan te schaffen…. ( en weer opnieuw te vullen)

Daarbij vraag ik me dus ook af… wat justitie hiermee gaat doen…

Gaan ze de zaak nu eens op behoorlijke wijze uitspitten ? Gaan ze de psychiatrie en farmaceuten nu eens werkelijk een halt toe roepen ?…….. of wordt deze verkapte genocide gewoonweg voortgezet… onder het mom van incidenteel en hartstilstand.

Want wat mij bij dit bericht meteen opviel… dat het OM verwacht dat het onderzoek naar de toedracht van het incident binnenkort wordt afgerond !!!!!!!!!!!!!!!!, terwijl ze m.i. aan de meest (soms)onbenullige zaken….. jaaaaren! werk eraan splenderen!, waarvan ze van tevoren al wisten dat het niets zou opleveren…

maar waarvan ze in ieder geval werk van kunnen creeeren… zolang het maar geld oplevert.

Wat is jullie mening hierover ?

Groetjes v Moeder

• Hyperactief A-P

Hoi Hyper,

Jouw vermoeden rondom dit bericht zal ook mij niets verbazen.. vooral als de gemiddelde nederlander toch inmiddels wel zou moeten weten dat de doofpot des verderfs en dan met name m.i. de psychiatrie zo onderhand is volgelopen….. en dus bij wijze van …. chemisch zal worden verwijderd om ‘sporen’ uit te wissen,

om vervolgens een nog grotere doofpot aan te schaffen…. ( en weer opnieuw te vullen) Aldus: Moeder.

Hoi Moeder, er worden geen sporen uitgewist, er wordt gewoonweg niet verplicht naar chemische stoffen gezocht, oftewel dat moet de wetgever eerst verplicht stellen. Daarnaast moet dat gebeuren bij een onafhankelijk instituut, om elke belangenverstrengeling uit te sluiten. En ook al is het verplicht, dan moet men dat ook controleren, daar de ervaring leert dat er nog wel eens met de wel verplichte rapportages over incidenten, creatief geboekhoud werd en wordt.

Daarbij vraag ik me dus ook af… wat justitie hiermee gaat doen… Aldus: Moeder.

Vooralsnog niets, tenzij de uitkomst van de sectie mogelijke strafbare feiten aan het licht brengen. Dat kan alleen gaan rollen als familie onafhankelijk onderzoek eist en e.e.a. uit gaat spitten. Maar de ervaring leert dat de meeste mensen of te goed van vertrouwen zijn, of al snel iets uit angst niet aandurven…

Gaan ze de zaak nu eens op behoorlijke wijze uitspitten ? Gaan ze de psychiatrie en farmaceuten nu eens werkelijk een halt toe roepen ?…….. of wordt deze verkapte genocide gewoonweg voortgezet… onder het mom van incidenteel en hartstilstand. Aldus: Moeder.

Nee natuurlijk niet, zolang er geen wettelijke basis voor is en niemand van de familie iets onderneemt blijft alles bij het oude. Daarnaast zijn er ook politici die uit de farmaceutische ruif vreten, oftewel twee of meer petten op hebben. Ook is het verstandig dat mensen aangetekend onderbouwd protest aantekenen tegen de bewezen gevaren bij zo'n instelling nog voor er een exces plaats vindt. Dienen ze het dan toch toe en gaat het fout dan heb je een zaak en bewijs. Anders kan men zich er altijd onderuit praten, van wij wisten het niet. Maar nogmaals, veel mensen hebben een grote bek, maar als puntje bij paaltje komt ondernemen ze zelf niets, totdat het te laat is, en dan gaan ze het slachtoffer uithangen…

Want wat mij bij dit bericht meteen opviel… dat het OM verwacht dat het onderzoek naar de toedracht van het incident binnenkort wordt afgerond !!!!!!!!!!!!!!!!, terwijl ze m.i. aan de meest (soms)onbenullige zaken….. jaaaaren! werk eraan splenderen!, waarvan ze van tevoren al wisten dat het niets zou opleveren…

maar waarvan ze in ieder geval werk van kunnen creeeren… zolang het maar geld oplevert.

Wat is jullie mening hierover ? Aldus: Moeder.

Het ene onderzoek kan niet met het andere vergeleken worden, nogmaals er is geen wettelijke basis voor. Mijn mening is algemeen bekend, ik ben voorstander dat dit in het onderzoek verplicht meegenomen wordt. Maar er zijn te weinig mensen die hierover onafhankelijk van elkaar aan de bel trekken… Ik heb mijn verantwoordelijkheid meer dan eens in deze genomen. En kan anderen wel waarschuwen maart niet dwingen… Groetjes v Hyperactief

• Alkien

Dwingen werkt inderdaad bij niemand Hyper. Alleen maar averechtse reacties kan het opleveren.

Je kunt mensen alert proberen te maken op hetgeen er om hen heen gebeurd, maar de rest moeten ze zelf doen.

Helaas leert de praktijk dat er maar een heel klein gedeelte van de mensen er iets van op steken, en ermee aan de slag gaan.

Maar dan komen we weer op dezelfde discussie uit, de hoogte waarop men zich bevindt.

Groetjes,

Alkien.

• Hyperactief A-P

Precies Alkien, de spijker op zijn kop. De toon is allesbepalend en precies voorspellend op dat moment. Maar wij hebben dat dan ook nog eens zelf in diverse tonen kunnen ervaren, plus dat heel veel puzzelstukjes van het leven om je heen in elkaar rollen. En alle prikbordperikelen en onbegrepen zaken van de vele jaren posten kregen daardoor gelijk een plek. Scheelt tegenwoordig heel wat typwerk, daar je precies weet waar het wel en waar het geen zin heeft om te antwoorden of hoe te antwoorden. Groetjes v Hyperactief:)

• Lady_E

Tja, volgens een vriend van mij is die man gewoon in de kliniek zelf overleden…en niet zoals in alle berichten staat in het ziekenhuis.

• Hyperactief A-P

Tja, volgens een vriend van mij is die man gewoon in de kliniek zelf overleden…en niet zoals in alle berichten staat in het ziekenhuis. Aldus: Lady_E.

Hoi Lady_E, je haald hier een goed punt aan. Er zijn veel meer zaken bekend zowel binnen sommige TBS klinieken als binnen andere psychiatrische klinieken dat iemand weggerapporteerd wordt als zijnde op weg naar het ziekenhuis of in het ziekenhuis overleden, terwijl dat al in de instelling gebeurd was. Ze voorkomen hiermee voor hun lastige onderzoeken. Maar het is pure fraude op meer gebieden, want ook ambulance personeel mogen geen mensen die al dood zijn vervoeren. Maar ook bij bijvoorbeeld verkeersongevallen ben ik zelf meerdere malen getuige geweest dat iemand die allang onder een deken lag, met een laken eroverheen getrokken in de ambu afgevoerd werd, en dat je later las op weg naar het ziekenhuis overleden…

De pest is dat ambulanceritten betaald worden per gereden rit, en de sterkte van een ambulancevloot weer aan die ritten afgemeten wordt, en er met creatief boekhouden er zogezegt meer ritten zijn… Maar om op de klinieken en andere instellingen terug te komen waar ook suïcide vaak niet verder onderzocht wordt, omdat het zogenaamd buiten de instelling gebeurd was, blijven zo wel met zaken wegkomen die het daglicht niet kunnen verdragen. Terwijl als je alles volgens de wet doet en je zaakjes op orde heb, je niets te vrezen heb voor een onafhankelijk onderzoek. Maar bij dat laatste wringt nou juist de schoen, daarom hoop ik dat er mensen op staan binnen de regering die deze instellingen onverwacht binnenvallen… Bedankt voor je reactie en welkom.;) Groetjes v Hyperactief