Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Psychiatrie opnieuw beloond na dood kind !!!

• Hyperactief A-P

En alweer wordt een falende psychiatrie beloond met een peperdure TBS “behandeling” terwijl een eerdere psychiatrische “behandeling” (die bestaat uit toedienen van medicatie waarvan geweldsuitbarstingen waarschuwingen bekend zijn) mislukt is. Ook komen er steeds meer signalen uit de praktijk dat mensen pas geweldadig werden na psychiatrische medicatie. Wanneer stopt deze gevaarlijke gesubsidieerde waanzin vraag ik me af, en hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen voordat er wettelijke maatregelen genomen worden, en hoe zit het met medeplichtigheid als men deze officiële internationale waarschuwingen negeerd als psychiater of verpleegkundige :?:?:? Groetjes v Hyperactief

112 Teletekst wo 04 jul

Tbs voor moeder die zoontje wurgde

` Een vrouw van 27 uit Apeldoorn is

door de rechter in Zutphen veroordeeld

tot tbs met dwangverpleging.Ze bracht

vorig jaar december haar zoontje van

vijf om het leven.

De vrouw had al jaren psychiatrische

problemen en werd daarvoor behandeld.

Haar zoontje was op proef alleen in de

weekeinden bij haar.Op de andere dagen

verbleef hij bij een pleeggezin in

Amerongen.Dat gezin had gewaarschuwd

dat het met de vrouw kon misgaan.

Volgens het Pieter Baan Centrum was de

vrouw volledig ontoerekeningsvatbaar

toen ze haar zoontje wurgde.Psychologen

adviseren een langdurige behandeling.

volgende nieuws financieel sport

–> –> –> –> BRON: NOS Teletekst.

• Collie

Deze vrouw had notabene zélf aan haar behandelaars gevraagd of haar kind niet een periode in het gastgezin kon blijven, óók gedurende de weekenden, omdat ze er niet van overtuigd was dat ze zichzelf in de hand kon houden… ze was behoorlijk psychotisch.

De kinderrechter heeft toen besloten dat het kind tóch elk weekend naar de moeder toe moest… omdat het anders misschien wel hechtingsproblemen zou kunnen krijgen…

Zelfs na herhaaldelijk aandringen van de moeder om haar kind niet bij haar neer te zetten… de kinderrechter wist beter…

• Hyperactief A-P

Ja Collie het is te bizar voor woorden, in dit land wordt op dit moment precies alles gedaan wat juist verkeerd uitpakt. Maar waar ik me nog het meeste zorgen over maak, is over de gegeven medicatie daarvoor. Het zijn allang geen incidenten meer die op onze weg komen kwa geweldsuitbarstingen juist DOOR medicatie. Als officiële internationale waarschuwingen genegeerd blijven worden die er niet om liegen, dan wordt het hoog tijd dat er processen gevoerd gaan worden, en de medeverantwoordelijken hiervoor gestraft gaan worden… Of zouden ze net als Bush zijn vriendjes gratie krijgen bij veroordeling… Groetjes v Hyperactief

• Collie

ik ben bepaald geen voorstander van medicatie… er wordt zóveel voorgeschreven waarvan men feitelijk nog niet eens weet wát het precies doet in die bovenkamers van ons…

Aan de andere kant… mijn eigen vader was zo psychotisch dat hij werkelijk niet wist waar het echte begon en zijn wanen eindigden, met alle nare gevolgen van dien.

Hij sloeg gerust 1 van zijn geliefden de hersens in, omdat hij ze aanzag voor gewelddadige aanvallers uit de periode 40/ 45, compleet met bommen en granaten, op zoek naar zijn geliefden om ze wat aan te doen.

Zonder Haldol zouden mijn moeder, zus en ik er wat verminkter uitzien dan we nu doen vrees is…

• Hyperactief A-P

ik ben bepaald geen voorstander van medicatie… er wordt zóveel voorgeschreven waarvan men feitelijk nog niet eens weet wát het precies doet in die bovenkamers van ons… Aldus: Collie.

Hoi Collie, het is nog erger, van diverse middelen wist men vanuit onderzoek vanaf het begin dat het extra suïciderisico's en geweldadige uitbarstingen kon veroorzaken als bijwerking. Die onderzoeken werden weggehouden ten gunste van de verkoop. Daarnaast is het nooit goed om emoties af te vlakken c.q. te onderdrukken, dat kan een levensgevaarlijke bezigheid zijn.

Aan de andere kant… mijn eigen vader was zo psychotisch dat hij werkelijk niet wist waar het echte begon en zijn wanen eindigden, met alle nare gevolgen van dien.

Hij sloeg gerust 1 van zijn geliefden de hersens in, omdat hij ze aanzag voor gewelddadige aanvallers uit de periode 40/ 45, compleet met bommen en granaten, op zoek naar zijn geliefden om ze wat aan te doen. Aldus: Collie.

Ik begrijp dat dit heel heftig geweest moet zijn, maar dat soort beeldplaatjes kan met de juiste methode de kracht afgehaald worden, heeft iemand eenmaal psychiatrische medicatie gehad, dan is en blijft dat onmogelijk, omdat die middelen het tijdsspoor door elkaar gooien.

Zonder Haldol zouden mijn moeder, zus en ik er wat verminkter uitzien dan we nu doen vrees is… Aldus: Collie.

Nogmaals, ik begrijp dat zeer heftig geweest moet zijn. Alleen jammer dat ze je vader nie6t echt geholpen hebben, iemand plat spuiten met gevaarlijke middelen is de weg van de minste weerstand en kan ook verkeerd uitpakken. Binnen een instelling is er onlangs nog een rustig persoon finaal door het lint gegaan van die troep. En had gemakkelijk op een slachting uit kunnen draaien… Totaal emotie en gevoelloos voor behoorlijke verwondingen was het gevolg. Natuurlijk stopt de psychiatrie dit in de doofpot, of plakt er nog een etiketje op en schuift het daarop, en daar gaan wij verandering in brengen… Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Ook hier opnieuw een TBSser die stijf stond van de gevaarlijke psychiatrische medicatie in TBS gegeven, en ontploft tijdens verlof wat mede TBSsers schijnbaar beter in kunnen schatten als psychiaters, daar wordt het TBS systeem opnieuw beloond met TBS.:( Ook staat de gevangenisstraf staat totaal niet in verhouding tot het aangerichte leed. Zie voor meer info over deze zaak het NOS bericht hieronder en ook deze link:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2352&i=1220&t=1220

Daarnaast wil ik er ook nog even op wijzen dat de tot 20 jaar cel en TBS veroordeelde gruwelijke kinderverkrachter en moordenaar, voor deze gruwelijke daad een hoeveelheid medicatie geslikt had (Bron: NRC afgelopen zaterdag), wat niets goed maakt, maar verantwoordelijken te denken zou moeten geven na de officiële internationale waarschuwingen over dit buitensporig geweld, waar internationaal zaken van bekend zijn na het slikken van deze troep… Maar goed, geld zal belangrijker voor de verantwoordelijken zijn dan onschuldige levens, want tot nu toe negeerd men het nog steeds…:( Groetjes v Hyperactief

110 Teletekst ma 09 jul

Acht jaar voor ontsnapte tbs'er

` De rechtbank in Rotterdam heeft een

ontnapte tbs'er tot acht jaar en tbs

met dwangverpleging veroordeeld.Hij was

op 6 oktober in een winkelcentrum in

Hoogvliet aan zijn begeleiders ontsnapt

en ervandoor gegaan.

Tijdens zijn ontsnapping gedroeg de man

zich zeer gewelddadig.Hij bedreigde en

beroofde een automobiliste en daarna

verkrachtte hij een vrouw van 22.Eerder

had hij al een student mishandeld om

diens pinpas te gebruiken.

De politie kon de man 's avonds weer

oppakken.De 30-jarige man zat al vijf

jaar in de tbs-kliniek De Kijvelanden

in Poortugaal.

volgende nieuws financieel sport

–> –> –> –> BRON NOS Teletekst !!!

• Collie

mijn vader was, op het moment dat hij lage doseringen haldol ging krijgen, zo dement als een deur en niet meer toegankelijke voor welke therapie dan ook…

De haldol zorgde er voor dat hij zich er zélf beter van voelde… we praten hier dan ook over iemand na zn 75e, voor die tijd bestonden psychiaters nog niet ;), althans, niet in de belevingswereld van mn ouders…

Als gezin hebben we dit jaren opgvangen met en voor mn vader… maar nadat hij dementerende werd en nóg agressiever dan hij al was… leek dit destijds de enige optie…

En eerlijk gezegd… hóe antimedicatie ik ook mag zijn… zelf zou ik ook geen andere methode hebben kunnen bedenken…

Ze hebben het wel geprobeerd hoor, in een gewoon, regulier ziekenhuis waar hij terecht kwam na een hartinfarct… met álle nare gevolgen van dien…

• Hyperactief A-P

Hoi Collie, ik begrijp de moeilijkheid wel hoor. Heb ook een bejaarde man in een ziekenhuis gezien die volgens zijn vrouw nooit agressief was geweest, maar door dementeren behoorlijk agressief werd. Waar ik alleen niet mee kan leven en tegen blijf vechten, is dat psychiaters middelen voorschrijven die de factor geweld als bijwerking juist verhoogd, waarbij wij steeds meer klachten krijgen dat het geweld pas begon na medicatie en bij personen die niet geweldadig waren of zijn… Groetjes v Hyperactief

P.S.: Veel mensen hebben na de oorlog ook psychiatrische medicatie te slikken gekregen, en vaak via de huisarts…

• Collie

psychofarmaca deden hun intrede in ons huishouden ‘pas’ in de jaren 70… en dat beperkte zich tot de verslavende valium en seresta, het huidige oxazepam… + slaapmiddelen… echter, deze waren voor mn moeder… die dan ook prompt jaren verslaafd is geweest…

huisartsen zijn overigens ook nú nog de grootste voorschrijvers van antidepressiva… en dat is mi misdadig…

• Hyperactief A-P

Hoi Collie, sommigen middelen werden zelfs al in de 50er jaren gepresenteerd, maar de explosie van die middelen in het algemeen zat inderdaad rondt die tijd ja. En wat betreft je laatste zin zou niemand deze troep moeten verstrekken, maar mensen daadwerkelijk helpen de touwtjes weer in handen te nemen. Natuurlijke emoties onderdrukken is en blijft een gevaarlijke zaak. Groetjes v Hyperactief