Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Moordenaar L. Sévèke Asperger ???

• Hyperactief A-P

Wat mij opvalt is dat bij spraakmakende moordzaken men meteen met de hokjesgeest Asperger (autistisch spectrum) op de proppen komt. Ook bij Volkert van der G. gebeurde dat, zie: http://www.volkertvandergraaf.net/Volkert/volkert_van_der_g_dient_klacht_in.htm

Een nieuwe tendens van de hokjesgeest om niet verder na te hoeven denken of onderzoeken :?:?:? Want eenmaal een psychiatrisch etiketje, en zo'n iemand wordt voor de rest niet meer serieus genomen, wat misschien bij spraakmakende zaken sommigen goed uitkomt… Groetjes v Hyperactief

103 Teletekst wo 04 jul

Moordzaak-Louis Sévèke verdaagd

` De rechtszaak tegen de verdachte van

de moord op de Nijmeegse activist Louis

Sévèke is verdaagd.De rechtbank in

Arnhem wil dat Marcel T. opnieuw wordt

onderzocht.Daarmee wordt een verzoek

van de verdachte ingewilligd.

Gedragsdeskundigen hadden geadviseerd

om hem tbs te geven,maar Marcel T. wil

dat niet.Hij vroeg daarom op de eerste

zittingsdag om een nieuw onderzoek.T.

zou het syndroom van Asperger hebben.

Hij heeft de moord bekend,maar zijn

advocaat Ficq vraagt zich af of de

bekentenis betrouwbaar is.Marcel T.

werd in maart gepakt.Sévèke werd in

november 2005 op straat doodgeschoten.

volgende nieuws financieel sport

–> –> –> –> BRON: NOS Teletekst.

• Alkien

Wat mij in dit bericht stoort Hyper, is dat de verdachte zelf bepaald dat hij geen TBS wil, en dat er naar aanleiding daarvan weer verder gezocht wordt naar een oorzaak en dat dit dan naar alle waarschijnlijkheid Asperger moet worden.

M.a.w. als je als verdachte gewoon je straf min of meer weigert wordt dit op een bepaalde manier, zo komt het over, gehonoreerd !!!

Dat vind ik het storende eraan.

Oh, geef maar Asperger, dan kon hij er niets aan doen, en hoeft hij geen TBS. :(

Groetjes,

Alkien.

• Hyperactief A-P

Wat mij in dit bericht stoort Hyper, is dat de verdachte zelf bepaald dat hij geen TBS wil, en dat er naar aanleiding daarvan weer verder gezocht wordt naar een oorzaak en dat dit dan naar alle waarschijnlijkheid Asperger moet worden.

M.a.w. als je als verdachte gewoon je straf min of meer weigert wordt dit op een bepaalde manier, zo komt het over, gehonoreerd !!!

Dat vind ik het storende eraan.

Oh, geef maar Asperger, dan kon hij er niets aan doen, en hoeft hij geen TBS. :( Aldus: Alkien.

Dat hij TBS weigert vindt ik alleen maar goed Alkien, want voor misdaden behoor je gestraft te worden. De Forensische Psychiatrische Dienst hebben hem onderzocht en TBS geadviseerd, dat men hem nu in de peperdure observatiekliniek Pieter Baan Centrum wil observeren om alsnog TBS voor elkaar te krijgen is van de gekke. Wat voor een hokjesgeest ze er ook opplakken, zo'n iemand hoort niet in de psychiatrie thuis, maar gewoon fors gestraft te worden voor zijn daad. Daar is het strafrecht voor, de psychiatrie verkracht op deze manier goed en kwaad… Zie hieronder het bericht uit Het Parool en dan met name het tweede bericht. Groetjes v Hyperactief

Moordzaak-Sévèke verdaagd

ARNHEM - De rechtbank in Arnhem heeft woensdagmiddag besloten de behandeling van de zaak tegen de verdachte van de moord op Louis Sévèke aan te houden, zodat de 38-jarige man onderzocht kan worden in het Pieter Baan Centrum in Utrecht.

De rechtbank wil de zaak over maximaal drie maanden inhoudelijk behandelen, aldus rechtbankvoorzitter M. Jurgens.

De rechtbank besloot tot aanhouding toen advocaat Bénédicte Ficq meldde dat zij en haar cliënt nader met elkaar moesten praten over zijn verklaringen in de zaak-Sévèke. Ficq betwijfelt namelijk of T. de moord wel heeft gepleegd, al houdt hij zelf wel vast aan zijn bekentenis. De rechtbank wees eerder een verzoek om nader onderzoek naar de feiten af.

De Rotterdammer wilde woensdag wel met de rechtbank praten over brandstichtingen, bomaanslagen en overvallen, waarvan hij tevens wordt verdacht. Maar de rechtbank wil alle beschuldigingen tegelijk met de persoonlijke omstandigheden van de verdachte op een latere datum behandelen, zei Jurgens. (ANP)

Sévèke-verdachte lijdt aan Asperger

ARNHEM - Martinus T., die wordt verdacht van de moord op de Nijmeegse activist Louis Sévèke in 2005, lijdt aan het syndroom van Asperger. Dat concluderen de onderzoekers van de Forensisch Psychiatrische Dienst die de 38-jarige T. hebben onderzocht, aldus advocaat Bénédicte Ficq. De onderzoekers leggen ook een relatie tussen het syndroom en de misdaden die de verdachte inmiddels heeft bekend.

T. zou vanuit de - aan autisme verwante - stoornis hebben gehandeld, en de feiten zouden hemzelf daarom minder aan te rekenen zijn dan normaal. Wel hebben de deskundigen later een aanvullend rapport uitgebracht. Het typerende gebrek aan inlevingsvermogen bij Asperger, wordt daarin voor T. weer iets genuanceerd.

Mensen die lijden aan het syndroom van Asperger hebben vaak beperkte sociale vaardigheden, en moeite met het onderhouden van relaties met andere mensen. Ze hebben daarentegen vaak een bovenmatige belangstelling voor de techniek van dingen. Asperger-patiënten zijn vaak gefixeerd op één bepaald iets. Zo weten ze bijvoorbeeld alles van computers, of kennen ze alle treinroutes van Europa uit hun hoofd.

Asperger wordt ook wel het ‘Oops, wrong planet!-syndroom’ genoemd, omdat de patiënten zich vaak totaal onbegrepen voelen, en zelf weinig of niets van anderen snappen. (ANP) BRON: © Het Parool, 05-07-2007, 11:32 uur

• Ben

Ik voel mijzelf heel vaak onbegrepen, moet ik dan maar gaan moorden?, hier is duidelijk wat loos met ons rechtssysteem, waar advo. graag misbruik van maken en de hun aangeboden hulp van de div. psychisch diensten dankbaar op hun rechtssysteem toepassen.

Ga zo door, dan is binnen afzienbare tijd iedereen van een vergrijp rijp voor een “slachtofferrol” en is het hier onleefbaar geworden.

Misschien een tip voor Carl Noten?

• Alkien

Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt Hyper.

Wat ik eigenlijk probeerde te zeggen is dat ik vind dat een verdachte niet zelf behoord uit te maken wat hij wil.

Zal lekker worden als iedere “dader” zijn eigen straf mag gaan bedenken.

Snap je wat ik bedoel ???

Groetjes,

Alkien.

• Alkien

Ga zo door, dan is binnen afzienbare tijd iedereen van een vergrijp rijp voor een “slachtofferrol” en is het hier onleefbaar geworden. Aldus Ben.

Hier kan ik helemaal achter staan Ben, ben het volledig met deze woorden eens. Zo bedoelde ik dus ook mijn eerdere antwoord.

Groetjes,

Alkien.

• Ben

Tsja Alkien, doordat de “wet” steeds ingewikkelder wordt, en het gilde dubieuze advocaten toeneemt, zal op korte termijn de psychische wereld worden uitgemelkt en misbruikt .

Oplossing?! Vereenvoudiging van de wetgeving.

Ik had vroeger ook geen bel op mn fiets!, had ik een moord gepleegd!, zou ik op grond van verkeersveiligheid vrijgesproken kunnen worden.

Zo is dus iedereen gek aan het worden.

• Hyperactief A-P

Precies Ben, in dit land is men totaal doorgeslagen de verkeerde kant op. Zie mijn nieuwe bericht hierboven over psychiaters als drugsdealers. Voor mij een nog grotere bevestiging dat de institutionele biologische psychiatrie moet verdwijnen. Ze creëeren rottigheid op kosten van de belastingbetaler. En mensen die de fout in gaan straffen, is veel goedkoper en dat weet men waar men aan toe is. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Oké dat begrijp ik Alkien, maar in dit geval kan hij met gevangenisstraf levenslang krijgen, is stukken goedkoper dan een pseudopsychiatrische behandeling wat na de “behandeling” weer meer slachtoffers op kan leveren. Dus in dit geval zijn keus “belonen” met levenslang, en geen cent in pepeperdure Pieter Baan Centrum onderzoeken stoppen wat niets opleverd maar alleen maar extra kost. TBS kost vele malen meer dan gedetineerden, en dat moet veranderen. Groetjes v Hyperactief

Alkien schreef:

>

> Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt Hyper.

> Wat ik eigenlijk probeerde te zeggen is dat ik vind dat een

> verdachte niet zelf behoord uit te maken wat hij wil.

> Zal lekker worden als iedere “dader” zijn eigen straf mag

> gaan bedenken.

> Snap je wat ik bedoel ???

>

> Groetjes,

> Alkien.