Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Elektronisch Kind Dossier/ brandmerken !!!

• Hyperactief A-P

Zoals de meesten inmiddels vernomen zullen hebben komt er een Elektronisch Kind Dossier. En precies volgens verwachting pleit men nu ook voor jeugdzorg/ psychiatrische en onderwijsgegevens in dit dossier. Zoals veel ervaringsdeskundigen ervaren hebben kloppen rapportages meer niet als wel (verouderde jeugdbeschermingswetten diskwalificeren ouders altijd), daarnaast zijn psychiatrische gegevens op pure nonsens (niet medisch en/ of wetenschappelijk bewezen etiketjes gaat) gebaseerd, en de kwaliteit van het onderwijs zullen we maar over zwijgen. Ik vindt dit brandmerken van kinderen, want anders kan ik het niet noemen, een zeer gevaarlijke ontwikkeling. De volgende stap is een levenslang dossier, en zo'n Elektronisch pasje, zie: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2352&i=1598&t=1598 biedt de mogelijkheid voor gevaarlijke stigmatiserende kruisjes achter iemands naam waar misbruik van gemaakt kan worden. Dit land is door en door ziek, en trapt in dezelfde gevaarlijke valkuilen als destijds. Wijs een gestigmatiseerde groep aan, en de jacht kan geopend worden…:( Wat vinden jullie hier nu van ??? Groetjes v Hyperactief

Kinddossier gaat grote steden niet ver genoeg

Uitgegeven: 12 juli 2007 07:22

Laatst gewijzigd: 12 juli 2007 07:23

RIJSWIJK - De jeugdwethouders van de vier grote steden vinden dat het plan van minister Rouvoet voor een Elektronisch Kind Dossier (EKD) niet ver genoeg gaat. Dat stelde wethouder Leonard Geluk van Rotterdam donderdagochtend voor het Radio 1-journaal.

De vier wethouders hebben hun voorstel per brief kenbaar gemaakt aan Rouvoet. “We hebben geleerd van diverse geschiedenissen van kinderen die tot de risicogroepen behoorden”, aldus Geluk.

De minister werkt aan een systeem waarin gezondheidsinformatie over de kinderen wordt uitgewisseld tussen de verschillende betrokken instanties. Op die manier moet worden voorkomen dat instanties langs elkaar heen werken of dat er te laat wordt ingegrepen, zoals bij het Maasmeisje, dat vorige jaar in delen werd teruggevonden in de Maas.

De vier grote steden vinden dat er meer informatie moet worden uitgewisseld dan alleen maar de gezondheidsgegevens van de risicokinderen.

Psychiatrische rapportages

“In het dossier zouden ook bijvoorbeeld gegevens van het maatschappelijk werk, de psychiatrische rapportages en het onderwijs moeten staan”, aldus Geluk. Op die manier zou het EKD volgens de wethouders veel effectiever zijn. BRON: www.nu.nl

• Ben

Teveel info van Teveel betrokkenen, kan totaal verkeerd uitpakken voor het kind, oplossing??? Ik denk, ouders beter in de gaten houden, als het daar wordt waargenomen, kunnen de “hulpers” ingeschakeld worden. Maar om “ontspoorde” kids levenslang een etiketje te bezorgen, NEE!

• Hyperactief A-P

Hoi Ben, denk jij dat als er problemen met kinderen zijn, dat dit dan altijd op de ouders terug te voeren is ??? Voor de rest ben ik met je eens dat dit verkeerd kan uitpakken. Als informatie zuiver was en zou kloppen, dan zou er niets op tegen zijn, maar de praktijk leert nu eenmaal dat het belang van instellingen boven het belang van het kind en de waarheid gesteld wordt. Daarnaast is het zorgelijk dat er teveel mensen die zware beslissingen nemen ondeskundig op dit gebied zijn, en totaal niet weten wat er allemaal speelt. Groetjes v Hyperactief

• Ben

Hyper, “Hoi Ben, denk jij dat als er problemen met kinderen zijn, dat dit dan altijd op de ouders terug te voeren is ???”

Als de ouders vaak beter opletten op hun kinderen en hun gedragingen, zijn zij de eerste die aan de BEL kunnen\moeten trekken, en niet, als het kwaad al geschiedt is de hulpers inschakelen, dus meer een preventie taak voor de ouders, bovendien ben je als ouder verplicht om voor het welzijn van je kids te zorgen, en DAAR schort het nogal eens aan.

• Hyperactief A-P

Als de ouders vaak beter opletten op hun kinderen en hun gedragingen, zijn zij de eerste die aan de BEL kunnen\moeten trekken, en niet, als het kwaad al geschiedt is de hulpers inschakelen, dus meer een preventie taak voor de ouders, bovendien ben je als ouder verplicht om voor het welzijn van je kids te zorgen, en DAAR schort het nogal eens aan. Aldus: Ben.

Heb jezelf kinderen Ben :?:?:? En zo ja, niet alle kinderen zijn het zelfde, en zeker in de pubertijd is niet alles zichtbaar. Natuurlijk heb je ouders die er een potje van maken, maar om dat als DE oplossing te zien, vindt ik te generaliserend. Zo simpel is het niet. Sterker nog, ik durf te voorspellen dat de moraal verder daalt door verkeerde maatregelen en wetten. Geen mens laat zich onterecht voor leugenaar uitmaken, en de maatschappij knapt daar zeker niet van op. Als ik alleen maar kijk in mijn kring van die de rechterlijke dwaling van dichtbij meegemaakt hebben, familie/ vrienden en kennissen en andere betrokkenen hebben geen enkel vertrouwen in dat zootje ongeregeld waar we nu in leven. Heb je Netwerk vanavond gezien over het Europese Arrestatiebevel aangaande die zakenman die onterecht uitgeleverd wordt aan Polen :?:?:? Groetjes v Hyperactief

• Ben

Ja Hyper 3 stuks waar ik\wij ons erg verantwoordelijk voor voelen, en als ze ontsporen, voel ik dat dan ook als een niet geslaagde opvoeding, maar vind een elektronisch dossier dan toch wel erg ver gaan.

• Hyperactief A-P

Ik heb meer mensen zo horen praten Ben, maar als ze van dichtbij zagen dat sommige kinderen alle straf accepteren en anderen niet, dan zeiden ze niets meer. Jezelf de slachtofferrol inpraten op basis van externe zaken waar je geen vat op heb zou ik zelf nooit doen. Kinderen zijn individuen met een eigen wil, de één gaat vanzelf, de ander met een moeilijker temperament calculeerd straf in. Ik was zo'n kind, en mijn ouders van de oude stempel, maar het waren destijds MIJN verkeerde keuze's ongeacht de consequenties… En zo lopen er meer rondt. Groetjes v Hyperactief

P.S.: Met mij is het toch goed gekomen.:D

• Ben

Helemaal met je eens Hyper, maar tot een bepaalde leeftijd dan, daarna heb je toch geen vat meer op ze.

• Moeder

Hoi Hyper,

Mijn reactie hierop zal je uiteraard niets verbazen….. IK BEN HIER OOK FEL OP TEGEN !!!…. Ik vind dit veel tever gaan,

want we stevenen dus op een tijdperk aan, dat je als kersverse ouders niet alleen je pasgeborene moet aangeven bij de burgerlijke stand, maar dus ook meteen bij een loket ernaast een

verplicht EKD (alvast) moet laten vast- en/of aanleggen.

Op deze manier zou er dus over een aantal jaren daarna, een zgn. checklist kunnen worden uitgedraaid, van welke nieuwe jonge burgers in de toekomst zullen voldoen aan de eisen der nederlandse staat… en welke er niet aan voldoen.

Het lijkt aardig op het punten-rijbewijs….. dus bij wijze van;

als je 3 punten op je EKD scoort…. ben je bijv. al een psychisch patient …. oftewel: een (mogelijk) ‘gevaar’ voor de toekomst.

Ben ik even blij zeg, dat ik geen kinderen meer hoef te krijgen !..

Groetjes v Moeder

• Hyperactief A-P

Precies Ben dat bedoelde ik.;) Groetjes v Hyperactief