Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Antidepressiva !!!

• Hyperactief A-P

Ik zat zo maar eens wat op verschillende forums te lezen, en wat zag ik, dat zelfs mensen die gewezen zijn op de gevaren van antidepressiva anderen dit toch aanbevelen… Oftewel al het geschrevene en het wijzen op de officiële internationale waarschuwingen ten spijt, zijn er nog steeds mensen die onder het motto van “hulp” anderen hun ondergang bewerkstelligen c.q. daar ondanks hun opgedane kennis geen verantwoording voor nemen. Het natuurlijke verloop van emoties of om de pijnblokkades weg te helpen zijn daarmee voorgoed naar de sodemieter geholpen. Hoeveel “verstand” heeft iemand nog over om depressieve mensen middelen aan te bevelen die de factor suïcide juist verhoogd…

De andere gevaarlijke bijwerkingen nog niet eens meegerekend. Inplaats van echte hulp, lijkt het wel mode om allemaal in de slachtofferrol te gaan zitten. Maar zich verdiepen in het verstand en in emoties om mensen bekwamer te maken is teveel van het goede, sterker nog dat vinden mensen die geen sterkere persoonlijkheden in hun leven willen “eng”, mensen die vaak zelf wat te verbergen hebben is mijn ervaring. Het is makkelijker om effect te zijn, dan oorzakelijker te worden, want voor dat laatste moet je zelf wat doen inplaats van ach en wee klagen, daar zit het probleem van deze gepamperde maatschappij, waar de branche handig op inspeeld… Zo ik heb gezegd.;) Groetjes v Hyperactief

• Moeder

Hoi Hyper,

Ik zat laatst ook ff op andere forums te lezen… en idd is het

allemaal kommer en kwijl wat je vaak leest….. het lijkt er idd op dat half nederland liever in de slachtoffer-rol valt, i.p.v. dat men eens gaat nadenken, en een initiatief gaat nemen die het tegenovergestelde van pillen slikken is……… maar nee…. de 1 steekt de ander aan met de zgn. wonderpillen die het probleem moeten oplossen…. en ze geloven er nog in ook !

En ik kan het je nog sterker vertellen; 2 onafhankelijke gezinnen die 1 dezer dagen met de auto met vakantie gaan naar Spanje en Frankrijk…zijn met hun iets te drukke kind eerst maar ff bij de huisarts langs gegaan…. en Bingo !!!!……… 2 kinderen aan de Ritalin gezet ……………. zodat Pa en Ma een rustige auto-rit van een uurtje of 15 hebben…. en wat denk je ?…. Pa en Ma zijn zeer teveden met het wondermiddel…….. en gaan nu een rustige vakantie tegemoet………….. ( ongeacht wat de gevolgen kunnen zijn van de pillen) ……. want daar hebben deze ouders geen oren naar…… tenslotte schrijft de dokter het voor.. dus zal het wel goed wezen.

Ik begrijp wat jij bedoelt….. het gaat mij ook allemaal even te ver.

Groetjes v Moeder.

• Ellen XL

want voor dat laatste moet je zelf wat doen inplaats van ach en wee klagen, daar zit het probleem van deze gepamperde maatschappij, waar de branche handig op inspeeld… Zo ik heb gezegd. Groetjes v Hyperactief

Dat heb je heel goed gezegd Hyperactief!

Iedereen wil veels te snel van de problemen af, of het nu hoofdpijn, een beetje down zijn of de BBQ van de buren. Laten ze kijken waar het vandaan komt, er over praten. Gelukkig zijn er ook artsen die niet zo snel met een recept klaar staan, maar dan moet je de patienten weer eens horen zeuren in de wachtkamer! Het is ook vaak wel zo dat ze een recept moeten laten zien om echt ziek gevonden te worden. Bijvoorbeeld op het werk.

Groetjes van Ellen

ps ga je nog met vakantie?

• Ellen XL

Hallo Moeder,

Heel herkenbaar! Als je lekker beroerd wilt worden moet je eens op het ADHD-forum of op een reuma-forum kijken. Zelf kom ik daar niet meer, het is gewoon een troosteloos zooitje. De één slikt dit en de ander dat, moet jij ook eens doen zeggen ze tegen elkaar.

Als je dan in brengt dat het ook anders kan, dan worden ze me toch kwaad!

Ik moet trouwens wel de complimenten aan Hyperactief doen hoe hij zijn site onder controle houdt en zichzelf altijd zo netjes blijft uit drukken als mensen onredelijk zijn. Ik wou dat ik net zo veel zelfbeheersing had als hij!

Groetjes van Ellen:)

• Hyperactief A-P

Hoi Moeder, i.d.d. kommer en kwijl i.p.v. kwel.:D En wat betreft dat verhaal van Frankrijk gaan we al aardig Amerika achterna als het om rust gegeven wordt.:( Ik had vroeger ook moeite om op mij kont te zitten, maar als we dan met een kennis van mijn ouders met de auto ver weg gingen, dan kregen we zo'n boekje uitgegeven door een benzinestation, waar opdrachtjes in zaten van hoeveel verschillende landen kentekens of merk/ type en kleur van auto je tegenkwam. En waar meer van dit soort en andere opdrachtjes in zaten. Van die boekjes werd altijd grif gebruik gemaakt, het verruimd je blik en je leert er nog wat van ook. Die boekjes zie je nooit meer, lekker met oordopjes en oogkleppen op en een pilletje als een robot achterin zitten, triest… Misschien krijgen die ouders nog een onverwachtte rustige vakantie, als ze in een land komen zonder medicijnen paspoort en gezien worden als drugssmokkelaars, hebben de kinderen eindelijk eens echt rust, als de dealers achter de tralies zitten (ervan uitgaande dat de gevaren hun bekend zijn).:D Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Als je dan in brengt dat het ook anders kan, dan worden ze me toch kwaad! Aldus: Ellen XL.

Hoi Ellen XL, dan heb je ze in ieder geval op de emotieschaal weer een stuk omhoog gebracht, als ze eerst in apathie/ verdriet of angst zaten.:D

Ik moet trouwens wel de complimenten aan Hyperactief doen hoe hij zijn site onder controle houdt en zichzelf altijd zo netjes blijft uit drukken als mensen onredelijk zijn. Ik wou dat ik net zo veel zelfbeheersing had als hij! Aldus: Ellen XL.

Dank je wel, maar dat is ook pas beter sinds ik mezelf nog meer in menselijk gedrag/ emoties en communicatie verdiep hoor. Als ik geschreven tekst van mij van jaren terug bekijk, schrik ik af en toe van mezelf en moet ik goed kijken of ik dat wel was.:D Maar goed anderen die mij toen al konden valt het ook op dat het verbeterd. Oftewel nooit te oud om te leren.;) Geschreven tekst ik heb het al vaker gezegd, kan eerder verkeerd geïntepreteerd worden dan gesproken woorden. Al die tijd dat iets staat, gaan mensen het zelf verder invullen. Ook de emotieschaal en ARC driehoek wat staat voor Affiniteit/ Realiteit en Communicatie goed kennen doet wonderen. waar een wil is, is een weg. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Hoi Ellen XL, daar haal je een goed punt aan, zelfs praten is voor velen nog te moeilijk of te confronterend. Dat heb jij in je vorige werk meer dan eens meegemaakt. Allerlei instanties moeten problemen voor anderen oplossen, terwijl ze vaak zelf nog geen enkele eigen verantwoording genomen hebben om dat onder het genot van een bakje koffie o.i.d. op te lossen. Buurtbeheer, conflictbemiddelaars bij burenruzie's etc. komen als paddestoelen uit de grond. We barsten van de moderne communicatiemiddelen, maar zijn het echte communiceren verleerd… En ja, soms wil men diagnonsens dat klopt, op scholen voor extra budget onder het motto van “hulp” gebeurd precies hetzelfde, en dat moet veranderen. Wat betreft de vakantie, nee ik ga niet op vakantie, Oost/ West thuis best.:D Groetjes v Hyperactief

• Ellen XL

Bedankt, je kan werkelijk altijd zo bemoedigend en ook grappig zijn. (de emotieschaal omhoog gebracht :D)

Bij jou zag ik dat mensen netjes kunnen reageren in een geval dat ik vreselijk kwaad zou worden. Nu kan ik wel aardig tot 10 tellen dat scheelt al. En sinds ik met jouw postings in aanraking kwam dacht ik. laat ik me ook maar een beetje voorzichtiger uitdrukken. Dat lukt nu wel wat beter. Het is precies waar wat je zegt, als het geschreven staat is het heel anders dan gezegd.

Maar ja er zijn natuurlijk altijd mensen die lezen wat ze willen lezen.

Groetjes v Ellen ;):)

• Ellen XL

Hoi Hyperactief,

Toevallig botste ik vandaag tegen wat mensen op die vonden dat ik mij absoluut niet mocht ergeren aan het gepamper. Ze deden naar tegen mij! Het beviel vast goed die pampers :D

Dus je blijft lekker thuis? Nou je zit in Amsterdam dus dan kan je alle kanten op; oost - west! Fijne zomer dan!

:) Ellen

• Hyperactief A-P

Hoi Ellen XL, jij ook bedankt. En het grappige van die toonschaal (emotieschaal) is, dat als je die goed kent, dat je alle reacties van welk persoon dan ook in kunt schatten.:D Bij elke (cronische) toon horen bepaalde gedragingen, ook mensen die alleen lezen wat ze willen lezen en dat blijven doen, geven daarmee in combinatie met wat ze schrijven perfect aan waar ze op dat moment op vastzitten.:D Het is een geweldig precies instrument. Groetjes v Hyperactief:)