Ik zat zo maar eens wat op verschillende forums te lezen, en wat zag ik, dat zelfs mensen die gewezen zijn op de gevaren van antidepressiva anderen dit toch aanbevelen… Oftewel al het geschrevene en het wijzen op de officiële internationale waarschuwingen ten spijt, zijn er nog steeds mensen die onder het motto van “hulp” anderen hun ondergang bewerkstelligen c.q. daar ondanks hun opgedane kennis geen verantwoording voor nemen. Het natuurlijke verloop van emoties of om de pijnblokkades weg te helpen zijn daarmee voorgoed naar de sodemieter geholpen. Hoeveel “verstand” heeft iemand nog over om depressieve mensen middelen aan te bevelen die de factor suïcide juist verhoogd…
De andere gevaarlijke bijwerkingen nog niet eens meegerekend. Inplaats van echte hulp, lijkt het wel mode om allemaal in de slachtofferrol te gaan zitten. Maar zich verdiepen in het verstand en in emoties om mensen bekwamer te maken is teveel van het goede, sterker nog dat vinden mensen die geen sterkere persoonlijkheden in hun leven willen “eng”, mensen die vaak zelf wat te verbergen hebben is mijn ervaring. Het is makkelijker om effect te zijn, dan oorzakelijker te worden, want voor dat laatste moet je zelf wat doen inplaats van ach en wee klagen, daar zit het probleem van deze gepamperde maatschappij, waar de branche handig op inspeeld… Zo ik heb gezegd. Groetjes v Hyperactief